Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Felientjee schreef:Een cap is op de meeste maneges en buitenritten etc. verplicht.
Denk je dat dat voor niets is?
Als een cap je niet zal beschermen zou het heus niet verplicht zijn op veeeel maneges etc. toch?
Of is het alleen maar voor de mode?
Naja zo mooi vind ik caps niet.
VEILIGHEIDSCAP. wat zegt dat woord ?
VEILIGHEIDScap. dat is dus veiliger bedoelt.
als een cap je val alleen maar erger zou maken hadden ze het echt niet zo genoemd.
& zelf rijdt ik ALTIJD met cap.
(zie vorige bericht).
mvg, Feline.
pearlie schreef:'t Is net als wel of geen gordel dragen in de auto. Er zijn ook mensen die auto ongelukken juist hebben overleefd omdat ze géén gordel droegen.. alleen is de kans zoooveel groter als je wél de gordel draagt. Dat is met een cap ook zo. Dat ene geval wat nekletsel overhield aan het dragen van de cap weegt nooit op tegen al die andere gevallen die hoofdletsel opliepen doordat ze geen cap droegen. Voor alles valt wat te zeggen. Maar het is niet voor niks dat geadviseerd wordt wél een gordel te dragen en ook om wél een cap op te zetten.
SuperPaardje schreef:Tja er zijn al zoveel discussies over die cap, de een zegt veiliger met de ander zegt veiliger zonder,
Je kunt wel zeggen ik rijd zonder cap want ik ken mijn paardje, en ik voel het als hij schrikt enz enz, maar een paard blijft een levend wezen en kan ALTIJD onverwachts schrikken ofzo.
SuperPaardje schreef:Een cap zal er echt neit voor de sier zijn dan zou niemand hem dragen...

SuperPaardje schreef:Je kunt wel zeggen ik rijd zonder cap want ik ken mijn paardje, en ik voel het als hij schrikt enz enz, maar een paard blijft een levend wezen en kan ALTIJD onverwachts schrikken ofzo.
.
En als je eraf valt en het paard gaat boven op je hoofd staan..dan ben je toch wel blij dat je een cap draagt! Ik neem aan dat ze ze niet verkopen als ze helemaal niet veilig zouden zijn..
RedPassion schreef:Inderdaad, als de cap goed past is dat echt wel veiliger. En mijn pony kan nog zo braaf zijn, ze kan altijd struikelen. Ik voel me niet veilig zonder cap, dus ik zet hem altijd op.