paardrijkleding overdreven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hadas

Re: paardrijkleding overdreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:56

hestejente schreef:
Ondingen zijn het, die Stapp-sokken. Veel te strak bij je knieholte. Sowieso vind ik het belachelijk dat zo veel mensen in de paarden wereld hun sokken OVER hun broek aantrekken. Zo van: kijk es wat een dure sokken ik heb. Kan iemand me even uitleggen wat daar de diepere betekenis achter is? En die geruite sokken, maakt me niet uit van welk merk, zouden verboden moeten worden. Echt te truttig.

ik doe het omdat het comfortaber is in mijn laarzen. dan gaat de klitteband sluiting van mijn broek niet weer los. en als ik geen laarzen aan heb doe ik mijn sokken altijd naar beneden duppel geslagen.

lie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 16:07

hadas schreef:
hestejente schreef:
Ondingen zijn het, die Stapp-sokken. Veel te strak bij je knieholte. Sowieso vind ik het belachelijk dat zo veel mensen in de paarden wereld hun sokken OVER hun broek aantrekken. Zo van: kijk es wat een dure sokken ik heb. Kan iemand me even uitleggen wat daar de diepere betekenis achter is? En die geruite sokken, maakt me niet uit van welk merk, zouden verboden moeten worden. Echt te truttig.

ik doe het omdat het comfortaber is in mijn laarzen. dan gaat de klitteband sluiting van mijn broek niet weer los. en als ik geen laarzen aan heb doe ik mijn sokken altijd naar beneden duppel geslagen.

ik heb geen voering in mijn laarzen daarom is het wel lekker warm in de winter!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:12

De 'merk' sokken heb ik allemaal gekregen, verder heb ik gewoon goedkope (maar wel hoge) sokken, ik vind dat héérlijk zitten. ik draag al sinds ik begonnen ben met rijden mijn sokken óver mijn rijbroek.. omdat ik sokken eronder niet lekker vind zitten.

Shirtjes en petjes e.d. van merken vind ik niet nodig.. voor in de winter heb ik heerlijke fleecetruien bij de wibra en zeeman weg en voor in de zomer gewoon topjes van de hema enzo Lachen zit prima! ook mijn rijbroeken zijn niet extreem duur, onzin, vies wordt het toch, en als je fatsoenlijk met je kleding omgaat kunnen zelfs de goedkopere broeken lang mee Lachen

het enige waar ik wél in investeer zijn schoenen en een degelijke (ademende) wind en waterdichte winterjas, zodat ik een beetje droog de winter door kom Lachen

Platina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:40

hadas schreef:
hestejente schreef:

Ik rij altijd met halfsokjes aan, nog nooit last gehad van mijn broek oid. Ondergoed kan ik me eigenlijk wel voorstellen, zeker bij iemand die nogal 'vrouwelijk'geschapen is van voor. Dat gehops is ook niet bevordelijk voor het comfort en een speciale BH is dan ook geen overbodige luxe. Verder vind ik al die shirtjes etc. ook overbodig, maar als je het geld hebt en het graag wilt kopen. Dromen

Renee_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:40

ik vind het echt super,
als je zelfde kleur truitje hebt als je dekje fso,
heb zelf alleen merk rijbroeken
en sokken
en jassen!

ik vind het ook erg duur,
maar dan heb je wel kwaliteit,
of je moet het al in de opruiming kopen!

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:27

Ik heb gewoon rijbroeken van Harry horse die zijn niet zo duur daar heb ik er drie van en een witte voor de wedstrijden. Voor de rest draag ik truien,tshirts gewoon die ik niet meer voor netjes gebruik, al die merken het is leuk maar ook duur, en ik vind het niet belangrijk al die setjes Haha!

Misschien als ik rijk ben Haha! , nu ben ik blij dat ik mijn paardje kan betalen, want ik zit in de ziektewet.

En wat ik veel leuker vind, als ik geld heb dat is leuke kleren kopen voor mijn dochter van bijna 3 jaar.
Dan vind ik mij zelf niet zo belangrijk hoe ik er bij loop. als het maar netjes is! Haha!

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:34

ik koop de merkspullen vooral tijdens de 'koopjes' of tijdens opruimingen van stocks. Ook handig is kapaza, ebay of zo. Mijn laatste aanwinst is een degelijke trui van Kyra K (kostprijs 5 euro). En wat ik niet meer leuk vind, verkoop ik gewoon weer via het internet.

SamBal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:36

Het is misschien wel een beetje overdreven, maar ik vind het eigenlijk toch wel lekker om speciale paardrijshirtjes te hebben! Het is niet van een bijzonder merk ofzo, maar gewoon. Ik zou het niet echt fris vinden om mn paardrijkleren ook naar school aan te doen bijvoorbeeld.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:37

Ik vind dit hele topic een beetje overdreven...
Mijn mening is, je beoefend een sport en daar koop je kleren bij...een voetballer doet voetbalkleren aan en een amazone trekt paardrijkleren aan...wat voor merk het is, maakt niet uit.
Zelf heb ik wel gewoon mijn truien uit de ruitersportzaak, niet omdat ik dan denk van: JEUHH ik heb een merktrui, maar ik vind het gewoon fijner zitten. Het neemt zweet op. Gisteren had ik toevallig een "normale" trui aan met rijden en dat vind ik echt niet fijn...
Dus ja ik heb wel gewone paardrijkleren, van Harry's Horse tot PK etc...

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:37

Dat vind ik nou dus ook:justbeatit Pling

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:56

Tja, ik draag alleen maar katoenen truien/shirtjes, omdat ik niet tegen nare synthetische stoffen kan. En ik draag liever strakke truitjes, die lekker zitten, dus ik zie zelf het nut niet van de ruitersportmode. Het is ook vaak mijn smaak niet Clown . Ruitjes, bleeeh, no thanks. Rijbroeken vind ik ook niet fijn zitten overigens Haha! . Ik zal wel een hele rare zijn, het zij zo.
Ik heb mijn 'eigen' rijbroeken en die bevallen mij prima. Ik barst van de kleding trouwens, kastenvol. Tong uitsteken

Overigens heb ik ook een hele goede wasmachine en verkleed ik me rustig meerdere keren op een dag. Ik ga echt niet in de kleren, die ik bij mijn paard heb gedragen lopen, als ik thuis ben, werk, uit ga of naar de sportschool ga. Clown

En ik geef ook liever mijn geld uit aan kleding voor mijn dochtertje. Haha!

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:10

die merk setjes zijn wel leuk ja, maar voor jongens is er bijna niets en als je al iets vind niet te betalen,mijn kinderen (jongens) rijden gewoon in een donkere rijbroek, met kleren die ze ook naar school aandoen. en die komen overal vandaan,hema ,zeeman, wibra ,h&m,coolcat

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:12

Ik vind aparte kleding om te sporten wel normaal. Al trek ik in de zomer ook vaak gewoon oude shirtjes ed. Maar in de winter is een fijne jas en vooral goed ademende kleding wel fijn. Dat je een rijbroek hebt spreekt natuurlijk voor zich. Maar om voor elk dekje, elke dag en elke kleur een andere setje kleding te hebben vind ik wel overdreven, om nog maar niet over het geld te beginnen Knipoog

edit sokken heb ik ook vaak over mijn rijbroek aan. Nu voor de extra warmte (heb ook gewoon skisokken Haha! ) en meestal zit het lekkerder. Echter heb ik als ik mijn laarzen aan doe geen sokken aan want dan pas ik ze niet meer Bloos

Petje heb ik ook altijd op, maar dat komt omdat ik een rood voorhoofd en een nogal slecht kapsel overhoud aan de cap, dus dat mooi weer kan verbergen Clown

SamBal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:04

Nouja, onderbroeken enzo zijn inderdaad wel een beetje overdreven. Vesten enzo ook hoor. Gewoon broek en laarsjes vind ik wel genoeg. Verder rijd ik gewoon in mijn normale kleren. Of lekker oude afgehangen dingetjes haha xD Mag mijn paardje lekker kapot maken. Maar dat gaat prima en ik krijg nergens last van of wat dan ook

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:03

ik vindt het wel een beetje overdreven maar ik weet niet!
miss is het juist van iets gemaakt wat lekker zit ik weet niet!
ik kan me voorstellen als je een vest hebt dan is die dan lekker warm!

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:10

ik vind het we leuk en mooi, maar het moet niet zo woorden dat je zonder zulke kleren in eens geen goed rij kleren ofzo meer hebt. Ik rij meestal gewoon in een rijbroek, chaps en joppers en gewoon mijn eiegen shirt en trui maar heb wel een stal jas. Ik heb ook wel merk shirtjes maar gewoon voor afentoe en dan is het omdat ik ze mooi vind niet vanwege "ik heb een merk shirt". dus!! Knipoog

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:46

Nou ik snap het nog steeds niet van die sokken. Als je je laarzen of chaps aanhebt blijft het klittenband van je broek toch ook zitten?

Ik moet ook zeggen dat ik best wel merkbewust ben, merk ik. Voor mij geen Harry's Horse of Happy Valley. Deze week heb ik hier op bokt zo'n witte bloes gekocht die je voor je proefje aan moet. hij is echt ZO mooi, liever een hele goeie tweedehands dan een van een goedkoop merk die niet prettig zit, er niet uit ziet enz. en die in de winkel nog duurder is ook.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:27

Die truien van happy valley gaan wel een eeuw mee.. blijven mooi en heerlijk warm. Mijn moeder gebruikt ze gewoon in de winkel. Lachen

Maar ik vind dat kwaliteit zelfs per product verschilt al heb je hetzelfde merk. En goedkoop is uiteindelijk vaak duurkoop.

Ach als je er geld voor hebt en je geeft het hier aan uit. who cares?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:04

[quote="rebeltje"]Die truien van happy valley gaan wel een eeuw mee.. blijven mooi en heerlijk warm. [quote]

Wat niet mooi is kan niet mooi blijven

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:06

hestejente schreef:
Nou ik snap het nog steeds niet van die sokken. Als je je laarzen of chaps aanhebt blijft het klittenband van je broek toch ook zitten?

Ik moet ook zeggen dat ik best wel merkbewust ben, merk ik. Voor mij geen Harry's Horse of Happy Valley. Deze week heb ik hier op bokt zo'n witte bloes gekocht die je voor je proefje aan moet. hij is echt ZO mooi, liever een hele goeie tweedehands dan een van een goedkoop merk die niet prettig zit, er niet uit ziet enz. en die in de winkel nog duurder is ook.

ik heb juist dat het klitteband dan omhoog gaat "kruipen" of dat de rand steeds net in mijn vel zit. dus ook ik heb altijd de sokken over mijn broek. vind het veel fijner en gladder zitten dan zonder Ja

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:09

hestejente schreef:
Wat niet mooi is kan niet mooi blijven
[/quote]

en dat is een mening Knipoog de mijne is anders maar ik trek dan ook aan wat lekker zit Knipoog

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:14

ik heb wel een echt paardrijd vest Tong uitsteken maar ik vind het zelf ook wel overdreven, om allerlei shirtjes te kopen die speciaal voor paardrijden zijn. je kunt bewijze van spreke gewoon een shirtje van de action aan doen. Tong uitsteken

zannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:11

heej

ik heb vaak wel paardrijkleding aan pk en harry horse en zo
Laatst bijgewerkt door Revanches op 16-01-10 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.