Reageert een paard op zijn naam ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Katja

Re: Reageert een paard op zijn naam ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:56

ja ik denk dat ze reageren op hoe je iets roept en welke klanken erin zitten , dat heb ik ook met mn kat wat je ook zegt ze komt als je het maar lief zegt Lachen

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:43

Vykan reageert iig wel heel goed op zijn naam. Dan gaat gelijk zijn hoofd omhoog als ik hem roep.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:04

mijn paard wel in ieder geval

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:05

VOlgens mij denkt Misty als ik haar roep : (oh PIEPPIEP dat ben ik) want ik zeg dat altijd zo hoog weetje wel maarja ze reageert er wel op ja

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:08

Ja paarden reageren op hun naam. Het is natuurlijk zo dat ze hun mommenten hebben dat ze gwn geen zin hebben om naar je toe te komen. Maar dat van dat ze op alles reageren is omdat als bv achter haar staat en haar iets toe roept, ze je stem herkent & daarom omkijkt omdat ze weet m'n baasie is daar ! Haha!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:10

Ik denk niet echt dat hij specefiek reageert op je naam, maar op de toon hoe je het uitspreekt.
Dat herkennen ze, en daarop reageren ze..

Denk ik hoor... Sigaar

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:13

Laila kwam/keek altijd Tong uitsteken
Maar ze is verkocht naar belgië die spraken haar naam een beetje apart uit Clown
En zoals op de 1e pag. gezegd word denk ik inderdaad dat paarden op de manier waarop je het zegt.
Maar als ik Laila anders noemde keek ze niet op Tong uitsteken

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:59

ja zal idd wel de intonatie zijn, maar das toch eigenlijk hetzelfde. Als ik spinazie roep kijkt ze echt niet op of om hoor. En bij d'r naam wel.

Jenny_Arboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:01

nou , mijn sweet haflinger Bloos
die reageerd op zijn naam.
Maar ik moet wel eerst fluiten Vork

x_kelly_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:49

mijn paard regaeert ook op zijn naam als ik haar roept ,ze kijkt dan meteen

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:08

Hmm, je kan het ze wel aan leren denk ik. dan moet je het altijd op de zelfde klemtoon roepen lijkt mij.
Bij ons op stal staan mensen en als die hun paard roepen die een paar honderd meter verderop in het land staat,
komt die in volle draf, of zelf galop naar hun toe! echt ongelofelijk knap vind ik dat Haha!

Belleza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:14

Ja, ik denk dat paarden op de klanken reageren en niet specefiek op de naam, mijn paard komt iig wel als ik haar naam roep Tong uitsteken Dus als je elke keer op dezelfde manier zijn/haar naam roept snapt hij/zij dat na een tijdje wel denk ik...

Stess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:45

Mijn paard reageerd ook goed op zijn naam... en alle andere varianten met dezelfde klanken! Zo ook onze katten. Ik denk dat dieren vooral luisteren naar de klinkers in een naam (of woord; "NEE! BRAAF!", etc). En dan natuurlijk ook nog de intonatie. Dieren zijn erg gevoelig daarvoor. Het maakt een groot verschil op wat voor een manier je een dier toespreekt; lief, boos of schreeuwen, ze reageren er allemaal op met een bepaald gedrag.
Bovendien herkent mijn paard ook precies mijn voetstappen, of die van mijn zus, ik zie hem dan al meteen opkijken met oortjes naar voren door het raam (hij kan ons daar niet zien, alleen horen). Vroeger, toen ik met het brommertje naar stal ging, wist hij ook precies welke brommer bij mij hoorde, haha.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:51

Mijn verzorgpaard V, reageert zeer zeker op haar naam;

Als ik zeg koekie, dan is er geen reactie Knipoog maar als ik zeg V dan kijkt ze meteen op.

Natuurlijk ligt het eraan hoe ik het zeg, en wat ik ermee bedoel. B.v wanneer ze moeilijk doet, is het V!
en anders V(?) Knipoog Ze weet iig dat als ik V zeg, dat ik haar bedoel! Wanneer ik een ander paard
moet hebben, dan kijkt ze wel op (omdat ik er dan eindelijk ben) maar het is zo, dat wanneer ik die naam herhaal
dat ze weet dat ik háár niet bedoel Knipoog
Als ze uit de wei moet, hoef ik alleen te fluiten en komt ze aan galoperen, dus dat werkt ook wel Haha!

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:14

Mijn pony reageert op mijn fluiten, en roepen, ze herkent mijn stem echt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:59

Ik geloof wel degelijk dat je een paard zijn naam kan leren.
Zo lang dit een niet te lange naam is, en het paard vanaf het begin van zijn leven deze naam al heeft aangehouden.
Het is volgens mij precies zo als bij mensen, als je vanaf een kleine leeftijd veel een woord hoort, onthoud je dat, als je leert aan je paard dat hij moet komen op zijn naam, dan moet hij die klik zien te vinden, als ik die klank, dat woord, hoor, moet ik naar haar toe, maar dat is bij alle dingen zo.

Een vriendin van mij had een goed voorbeeld. Je bent met je hond in het park, en hij is eventjes uit het zicht verdwenen, Gucci, zo heet het hondje. Dan roep je zijn naam, en komt er een totaal ander hondje aanrennen, die Rocky heet, het is gewoon die i/y klank, waar ze op reageren, dan.
Maar als het een korte naam is, moet het zeker niet onmogelijk zijn om hem die naam aan te leren toch?.

Als je het veel blijft herhalen, dan is niks onmogelijk Knipoog

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:24

Als ik haar roep kijkt ze wel altijd meteen. Haha!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 09:32

Als ik roep kijkt hij even en komt hij (indien er niet iets belangrijkers is Vork wel naar me toe Tong uitsteken
Maar meestal 'fluit' ik en weet hij genoeg *LOL* (krijgt hij lekkers Haha! en komt hij meteen Tong uitsteken )
En als hij dan niet komt noem ik hem altijd even 'jandroo..' en weet ie genoeg Clown

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 09:34

Als jij gewoon iedere keer je paard roept op dezelfde toon dan leert hij het van zelf wel! Lachen
Mijn verzorgpony hinnikte uiteindelijk ( en nog steeds) als je OOOOOOODY! roept en dan gaat hij hinniken ^^

poepjedrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:24

Jaa dat doet ie Haha! !

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:36

Als ik haar roep komt ze wel altijd:D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:51

Mijn paard reageert wel op haar naam. Denk ook wel dat het te maken heeft met de manier waarop je het zegt.
Longeren doe ik altijd op stem, daar luisterd ze erg goed naar.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:16

Die van mij reageert erg goed op haar naam. Maakt eigenlijk niet uit op welke toon ik het zeg. Tenminste, ze begrijpt wat ik bedoel als ik haar naam zeg, dat het voor haar bedoeld is. Of het nou vrolijk of boos is, etc. maakt niet uit heb ik het idee.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 07:58

elmiran schreef:
Mijn paard reageert wel op haar naam. Denk ook wel dat het te maken heeft met de manier waarop je het zegt.
Longeren doe ik altijd op stem, daar luisterd ze erg goed naar.

Same here. Is denk ik ook wel zo, de toon en klank enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:28

Ik noem mijn pony altijd Rood (ze heet eigenlijk Mariska), maar dan roep ik wel altijd op dezelfde toon. Anders reageert ze er niet op. Inmiddels reageren wel alle pony's daar op 'Rood' Haha!