Op verzoek - de gevolgen van het rijden zonder cap

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MayLover_

Re: Op verzoek - de gevolgen van het rijden zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:35

heftig, wat een aangrijpend verhaal,.ik wens je veel sterkte en vooral heel veel geluk,.

ik rij af en toe, zonderzadel op een pony, die snel uitglijd of wegschiet. en dat zonder cap, ik zou aan je levens verhaal denken, en een cap op doen.

xus mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:39

Heftig verhaal, goed opgeschreven.
Ik vind het goed dat je het geschreven hebt.

Heb je eerder ongelukjes als deze gehad met Matador? Of was hij altijd de goedheidzelve & zette hij nooit een stap verkeerd?

Want een veel voorkomend excuus; Ik heb een braaf paard, die doet niet gek..

Succes met je 'gebreken' ik hoop dat t hierbij blijft & niet erger wordt.
En dat je iemand zoiets hebt kunnen besparen nav dit topic!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:19

Wat een ontzettend heftig verhaal. Scheve mond Ik vind het moedig van je dat je het zo durft te vertellen, en de verantwoordelijkheid zo neemt.
Ik hoop ook dat je verhaal anderen wakker schudt. En ik hoop dat jouw lichaam nog een stuk hersteld en je niet te veel last van je ongeluk houdt. Ach gut

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:00

ik bedoelde idd om op de fiets een fietshelm op te zetten, ik zal nooit meer zonder cap op een paard stappen heb harde les geleerd

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:20

Dat is niet mis, mijn God zeg. Ik had je verhaal (de beknopte versie) al in het topic 'wel cap of geen cap dragen' gelezen, maar natuurlijk niet tot in detail.
Ik denk dat je inderdaad wel kan concluderen dat je vreselijk veel mazzel hebt gehad en dat er een kudde Engelen op je schouders heeft gezeten.
Je moet jezelf niets kwalijk nemen, want wat gebeurd is is gebeurd en daar verander je niks meer aan. Omdat je toevallig geen cap droeg, betekent dat nog niet dat je er om hebt gevraagd! Als dingen altijd goed gaan, dan is er weinig reden om het te veranderen. Er zijn ook zat mensen die zonder gordel autorijden, gaat ook meestal goed........

Ik rijd altijd met cap en was al nooit van plan om het zonder te doen (vreemde zin he Haha! ), maar nu na jouw verhaal weet ik echt zeker dat ik nog geen meter uitstap zonder dat geval.

Sterkte met de lastige nasleep van je val!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:19

Lauss schreef:
Heb je eerder ongelukjes als deze gehad met Matador? Of was hij altijd de goedheidzelve & zette hij nooit een stap verkeerd?

Ha ha ha, dat was nu juist het vreemde van alles... hij was altijd al een beetje een draak... Ben er al eens flink van af gedonderd en had toen mn heup gebroken Verdrietig

het stomme van alles is dat ik toen zei tegen iedereen die zei dat ik een cap moest dragen - een cap had mij niet kunnen beschermen tegen een gebroken heup!

had ik toen maar geluisterd Verdrietig

Matador is altijd een redelijk moeilijk paard geweest, schrikachtig, temperamentvol en met een enorm lastig karakter. Ik kon echter aardig met hem lezen en schrijven. Na die val ben ik er ook gewoon weer op gaan rijden, zij het met cap natuurlijk Knipoog
Ik was ook niet bang geworden, want ik wist immers ook niks van die dag en die val, dus ik reed gewoon door.

Pas toen ik weer viel, korte tijd daarna, en ik gescheurde enkelbanden op liep, kwam de angst er een beetje in te zitten... toen ik de keer er op weer zand moest happen, durfde ik er niet meer op te rijden...
Matador voelde mijn onzekerheid en daar maakte hij dankbaar misbruik van, hij werd voor mij onhandelbaar.

Matador is verkocht nu, het is beter zo. Ik was enorm bang geworden, en durfde niet meer te rijden. Ik heb een aantal lessen op een manegepaard gevolgd en het gaat nu weer beter.

Ik mag de Tinker van bokker Diablo gaan rijden en daar ben ik heel blij mee, dat is zo'n bomproof diertje, echt een heerlijk ding Ja

Ik heb een Shire gekocht, Major. Helaas klikt het helemaal niet tussen ons en is hij enorm schrikachtig, rijden gaat niet, hij raakt totaal in paniek en zet het op een rennen... Voor mij niet goed en daarom heb ik besloten hem terug te brengen, hoeveel verdriet het ook (alweer) gaat kosten.... Verdrietig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:41

Zit even niet mee dus. Maar wel een verstandige keuze je shire terug te brengen.

Misschien beter om het de eerste tijd bij de leentinker te houden tot je weet wat de restschade is.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:50

Je hebt je beslissing dus genomen barmat. Het was vast heel moeilijk maar je hebt je keus nu gemaakt en dat schept weer rust.
Heel veel plezier met de bomproof tinker en dat het vertrouwen maar snel weer terug mag komen.
Gaaf gebaar Diablo! Ja

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:50

Hallo Barmat,

Ik heb je vorige topics ook gevolgd, ook die brief aan Matador en datje Major had gekocht, ik wou je eigenlijk vragen hoe het gaat met Major, maar ik lees net je berichtje hierboven.

In ieder geval veel succes met het (eventuele) verder herstellen en je komt heus nog wel een keertje je droompaardje tegen.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:57

Wat een heftig verhaal Jooh!! Om eerlijk te zijn draag ik zelf ook nooit een cap met eigenlijk de woorden van ik vertrouw mn paard* En ik vertrouw dr ook echt maar nu dat ik dit verhaal heb gelezen denk ik daar toch wel anders over en ik zal voortaan ook mn cap opzetten in de bak,, uieindelijk leer je soms uit de ervaringen van andere mensen...

beaudien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:00

heel heftig verhaal
sterkte Ach gut

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:12

Jezus wat een heftig verhaal zeg! Bloos! Word er stil van..
Bij die lip/wang dacht ik aan een hersenbloeding, maargoed heb je niks meer aan. Ik vind het wel super dat je het hier neer hebt gezet, hopelijk opend het vele ogen! Ik reed mijn pony nooit met cap moet ik eerlijk zijn. Bloos Mijn paard wel, en ik had voor mezelf besloten die áltijd op te houden!
Verder kan ik je alleen maar heel veel sterte en succes wensen in je verdere leven, ik hoop dat het nu wel mee gaat zitten! Ach gut
En van bokker Diablo vind ik het een onwijs mooi gebaar! Prachtig! Ja

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:14

heel heftig verhaal, gelukkig is bij ons op de manege cap verplicht, ook voor pensionklanten. Ik stap er nooit zonder cap op, voel me dan bloot en onbeschermd.... Dus dat helpt ook tegen vergeten, dat heb ik namelijk nog maar 1x gehad. Maar ik wens je veel succes, en je vind vast je droompaard, zo'n beesie dat jou helemaal aanvoelt en je héél voorzichtig de bak doordraagt, alsof je de koningin bent Knipoog En dat van die tinker vind ik egt onwijs tof!

xxx ciska

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:26

goh, ik weet nu wel zeker dat ik nooit zonder cap ga rijden!

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:32

Heb mede naar aanleiding van dit verhaal een nieuwe cap en bodyprotector gehaald voor mijn dochter. Cap was zes jaar oud en dus niet meer betrouwbaar. Bodyprotector is voor springen, toch wel een prettig idee. Dank je barmat, voor je verhaal en sterkte met alles.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:35

Tsjee, wat een verhaal!

En ik moet me aangesproken voelen aangezien ik eigenlijk nooit met cap rij.. Simperweg omdat mijn oude stuk is en ik eigenlijk geen geld voor een nieuwe heb Bloos

maar ik ga er binnenkort weer een kopen!

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:38

Een goede cap hoeft niet zo duur te zijn hoor ...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:55

een goede cap die ook nog eens fijn zit wel Knipoog

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:58

Ook niet....Ik heb een cap die vele hebben (Van HH) en die zit echt fijn en is niet achterlijk duur!

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:15

Hypofocus schreef:
Goed topic! Afgod
Dit is hopelijk een eye-opener voor velen.

Ik heb zelf ook een tijdje zonder cap gereden, maar sinds mijn zusje met haar hoofd op een steen viel (op een zandweggetje zonder stenen... Boos! ), heb ik mijn cap ook maar weer opgezet.

De caps van tegenwoordig zijn zo goed, dat je er ook niet van gaat zweten enzo. Zelfs een bos met "cap-haar" krijg je er niet meer van.
Dus dat is geen excuus meer Knipoog

Nogmaals: super topic!

Ik vraag me dan toch altijd nog af hoe zulke futiliteiten op kunnen wegen tegen iemands eigen veiligheid en gezondheid... Nors opkijken
Een aangrijpend verhaal Barmat. Mijn cap blijft hoe dan ook op!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:22

Jeetje, wat een verhaal zeg.

Ik moet toch nog maar even goed nadenken over het wel/niet dragen van mijn cap in de bak....

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:29

Machie schreef:
Tsjee, wat een verhaal!

En ik moet me aangesproken voelen aangezien ik eigenlijk nooit met cap rij.. Simperweg omdat mijn oude stuk is en ik eigenlijk geen geld voor een nieuwe heb Bloos
maar ik ga er binnenkort weer een kopen!

Enig idee hoeveel je gezondheid je waard is? Ik wil je hier echt niet mee aanvallen, maar ik denk dat je gezondheid toch meer waard is dan 100 euro ofzo...

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:33

Jeetje , dat is nog is wat . Ik hou me cap meestal op maar ik weet zeker dat ik het nu ook niet zo snel af zou doen . Iig heel veel sterkte!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:33

Weer maar eens bevestiging van het feit dat ik iedere zelf ervoor kies om cap te dragen.

Ik heb zelf ook al bevestigingen gehad. Jong paard (was al goed zadelmak en het was in de binnenbak en omdat het de eerste keer was dat ik erop zat en nog even aan de longe, had ik zelf gevraagd) ging heel erg goed, paard liep goed in evenwicht en deed alles prachtig, plots schiet ze er in paniek in volle galop vandoor (de persoon die longe vast had heeft hem moeten loslaten)en draait vlak voor de muur net de andere kant op dan ik had gedacht. Ik heb me nog een beetje kunnen draaien en heb de klap gedeeltelijk op kunnen vangen met mijn rug tegen de muur, maar desalnietemin heeft mijn hoofd ook nog een flinke klap gehad. Om vervolgens dankzij de zwaartekracht nog een lekkere opdonder te krijgen.

Ik heb er gelukkig enkel een gekneusde rug, wat littekens en een hersenschudding aan over gehouden, dankzij mijn cap is mij een hoop bespaard.

Over dat gekke dingen uitkramen, ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb klanken uitgekraamd zonder enige vorm van samenhang. Bedacht me dat ik me compleet belachelijk aan het maken was en dat ik maar snel stil moest zijn en dat gewoon niet kunnen. Zeer bizar gevoel.

Overigens even een wat slechter zittende goedkope cap kopen totdat je een goede lekkerzittende kunt kopen? Ouders even vragen? Lijkt me sterk als ze zo'n lening zouden weigeren.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:20

Moet zeggen dat ik na het lezen van dit topic wel erg schrok van je verhaal.
Ik 'kende' je van het voeding en kruiden topic, en moet zeggen dat dit verhaal daarom meer indruk op me maakte dan weer het zoveelste verhaal over een ongeluk van iemand die zonder cap reed. Niet verkeerd bedoeld, maar bij die andere verhalen dacht ik altijd overkomt mij toch niet, maar bij jouw verhaal had ik dat niet, het raakte me meer omdat ik al wat verhalen over jou en matador gelezen had.
Moet zeggen dat ik de dag erna weer mn cappie op heb gezet, heb een super makke pony, maar weet dat zij ook kan schrikken of struikelen.
Jou verhaal heeft mij weer een duw in de goeie richting gegeven Ja

Hoop dat je in de toekomst weer wat meer vertrouwen terug kunt krijgen en dat je veel plezier tegenmoet gaat met je verzorgtinker, en misschien ooit nog een eigen paard!