Geit bij pony? Of beter niets dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

britje101

Re: Geit bij pony? Of beter niets dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:37

kan best denk ik Pling

ik heb ook een geit!
kmoet alleen nog me pony!!
Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:40

britje101 schreef:
kan best denk ik Pling

ik heb ook een geit!
Knipoog

Diepe, diepe zucht... Koop er lekker nog een geit bij, en laat de pony's voor wat ze zijn. Een geit is niet voldoende voor een pony.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:40

britje101 schreef:
kan best denk ik Pling

ik heb ook een geit!
Knipoog

Heey buuv! gelukkig kan je pony straks naar onze paardjes kijken, is leuker dan een geitje hoor!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:42

eilleen333 schreef:
britje101 schreef:
kan best denk ik Pling

ik heb ook een geit!
Knipoog

Diepe, diepe zucht... Koop er lekker nog een geit bij, en laat de pony's voor wat ze zijn. Een geit is niet voldoende voor een pony.

Hoi, britje haar paardje komt naast onze paardjes te lopen, want de wei grenst aan onze bak en vlak naast ons landje, wat vontact is beter dan niets...

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:51

Afbeelding

Afbeelding

Knipoog

JdBZadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:16

Bij mijn verzorgpony staat ook een geit en je ziet dat de pony dan toch iets vrolijker is enzo dan eerst zonder geit.
En de geit kan niet eens meer weg want die kan niet zonder de pony !
Zodra we met de pony gaan wandelen word de geit helemaal gek en mekkert de hele buurt bij elkaar.
Eerst liep die ook met de pony mee maar sinds die is aangevallen door een hond is die een beetje vals geworden en als de doods voor honden dus kan het niet meer:(

Ik zou er een geitje bijnemen hoor Tong uitsteken

Miss_Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:14

een geit is wel een gezelschaps dier ik ken ik heb een verzorg;pony vdaar staat ook een geit bij dat is net iets meer waarde dan een hond over de vloer denk ik

je kan ook zoeken voor gezelschap van andere paarden of iemand dat stallen nodig heeft en die je er dan bij kan zetten

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:26

een geit is een optie! Pling
alleen daarvoor moet je wel een goeie omheining hebben..
aanstaande week krijg ik ook een geit bij mn shet ik het weiland..
men zegt dat dat goed moet gaan Vork
dus daar moet ik maar op vertrouwen he Clown

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:00

Een geit kan prima dienen als gezelschap hoor!
Bij mijn verzorgshetten staan ook twee geitjes, en dat gaat prima!

Joycie_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:58

Een geit bij een paard ik weet niet of dat samen gaat,
maar je kan het natuurlijk proberen.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:42

mijn pony heeft nu inmiddels een geit dr bij in!:) gaat erg goed!:) alleen we zette dr voor het eerst in het weiland en huppa na 1 min was ze wal weet weg!:P maar we hebben het allemaal goed opgelost!:) je moet trouwens wel opletten dat de pony de geit ook aardig vind..
1 goeie trap van een pony kan de dood zijn van een geit..
Wij hebben een soort tijdelijke afschijding in het weiland waar de geit wel onderdoor kan en de pony niet, dan kan de geit zelf een beetje op ontdekking gaan en als mn pony dan vervelend word kan ze weer trug;).. heb je vragen? pm me dan maar!:)

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:05

er begon net iemand die zei dat ze het niet kon betalen
maar dat is het punt niet het punt is dat haar man het niet wil.
een geit erbij kan prima, en is een goede oplossing desnoods ook voor langere tijd,
als het niet klikt zie je dat zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:06

Vind niemand die hier nu een geit promoot het dan niet sneu dat het geen soort genoot is?
Hoe zouden jullie het vinden op een onbewoond eiland met als enige gezeldschap een geit....

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:31

@Runningkawa: ik denk dat de meesten vergeten dat een paard een opportunist is. Een paard past zich aan aan de situatie, maar of het daar nu zo gelukkig van wordt is natuurlijk de vraag.

Een geit is beter dan niets, maar een soortgenoot is altijd nog beter dan ieder ander dier!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:34

Ik lees zo de gehele discussie die inmiddels gaande is. Ik denk dat voor beide standpunten wel wat te zeggen valt. Wie beoordeelt nou of een paard wel of niet gelukkig is en waarop baseer je dit dan? Deze discussie komt volgens mij echt niet ten einde met een pasklare oplossing. Ik denk dat het allemaal wel reuze mee valt als je een pony en een geit samen houdt. Mijn ervaring is dat het prima werkt tussen mijn 2 geiten en shet. (en de kippen, kalkoenen, ganzen, die er ook nog bij lopen) Mijn fries loopt er ook regelmatig bij en dat gaat allemaal goed samen.
Een hond is ook een roedeldier en deze wordt ook vaak alleen gehouden. Vinden we dat dan ineens niet meer zielig? Omdat hij een baas heeft en daar zijn aandacht door krijgt? Mijn hond ligt als ik weg ben in een grote buitenren met weitje, samen met mijn 2 varkens. Hierover wordt ook altijd gezegd dat varkens en honden niet goed samen gaan. Zie hier het tegendeel... Zo zie je: er zijn steeds overal wel weer argumenten en voorbeelden bij te bedenken, waardoor je er niet over uit gediscussierd raakt...
Ik denk dat het per pony en geit verschilt en dat je daar naar moet kijken. Ik geloof zowiezo niet in "zwart of wit". Ik geloof in balans, een beetje van alles. Mijn shet gaat ook regelmatig mee naar stal en ik neem hem ook los mee het bos in als ik een bosrit maak met mijn fries. Zo heeft hij en contact met zijn geiten en contact met andere paarden. Krijgt mooi wat beweging en is voor hem leuk om te doen. Balans dus...
Daarbij houdt ik al mijn dieren natuurlijk goed in de gaten, want ik wil dat ze gezond zijn en het naar hun zin hebben.
Grappig detail: ik heb mijn betuigde minishetruin van 6 jaar samen met 1 van de 2 geiten gekocht voor 100 euro. Zodra ik een foto heb, zal ik deze in dit topic bij plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:59

Een hond aleen vind ik ook niks
Daarom ook meteen 2 uit in nest gehaald Lachen

demelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:31

ik heb ook 2 geiten bij de paarden in staan. gaat prima, ja moet alleen in het begin uitkijken dat het paard weet hoe hij met een geit om moet gaan en de geit ook. ik zou wel een grote geit nemen als ik jou was. en dan denken aan een bonte/witte melkgeit, toggenburger, nubische geit.... enz....
een geit moet wel een warm stalletje hebben want ze houden absoluut niet van regen en kouw. en hou er rekening mee dat geiten luis kunnen hebben/krijgen. waar geiten beter tegen kunnen als paarden. en hou er ook rekening mee dat de geit de staart van je paard op kan eten. ik heb al 2 jaar geiten bij de paarden in en heb hier allemaal geen last van... maar het kan allemaal wel.!!! hou daar rekening mee.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:11

Liever een geit dan geen gezelschap, vind ik. Met schapen is het ook zo dat zij juist alles in de wei opeten wat paarden laten staan. Ik weet niet of dat ook zo bij geiten is..

rietjee_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:15

je kunt misschien een schaap kopen
in zijn maag worden allemaal microben (en dat soort dingen die schadelijk zijn voor paarden/pony's) kapot gemaakt en dat is wel handy Haha!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:52

wij hadden vroegah een grote toggenburger bok bij onze pony staan. Die twee waren echt aan elkaar gehecht. Als de pony uit rijden was mekkerde Nelis (de bok dus) als hij hem van ver weer aan hoorde komen. ze waren echt wel maatjes samen.
soortgenoot is denk ik wel beter, maar een geit of bok kan prima hoor.

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:59

Een geit is goed gezelschap voor een paard of pony....

Er zat alleen een enorm nadeel aan, de geiten gingen de manen en de staart van mijn pony kortwieken, het was een regelrechte ramp Huilen
Mijn pony vond het geen enkel probleem, ze liepen zelfs over haar rug als ze in de wei lag te slapen, ze waren dikke maatjes.... zucht!

_Joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:45

volgens mij kan een geit heel goed met een pony, ik zou dus gewoon een geitje erbij nemen

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:34

Het zou wel kunnen, maar alstie dr bij instaat vreetie de staart er wel af dus dat is wel zonde;)