Uit de wei halen; pony valt aan! [+Filmpje]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Kiekie

Re: Uit de wei halen; pony valt aan! [+Filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:20

Idd!

Edit.. oh dahm..

hebben ze stront in de ogen!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:21

ik trek er niks van aan[Luigie] Slapen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:21

gelukkig is het ook nog iemand met me eens....

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:21

Waar gaat dan dan over? Waarom stront in onze ogen?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:22

Ik denk niet dat het verstandig is om een kind te zeggen dat de pony "aangepakt" moet worden en dat je "niet mild" moet zijn. Zeker als overduidelijk is dat het meisje op het filmpje onzeker is. Als je dan zegt dat ze de pony aan moet pakken, krijg je pas echt problemen. Er is niets mis mee om een paard of pony op de plek te zetten, maar alleen door iemand die weet waar ie mee bezig is... en iemand die zo'n filmpje neerzet, en zo'n manier van het benaderen van het paard heeft, heeft het duidelijk nog niet in huis om een paard of pony te corrigeren. Pas als je zeker weet dat het paard/pony te ver gaat ondanks dat je zelf in je benadering naar het paard toe oke bent, dan pas mag je gaan corrigeren..... TS is hier nog niet aan toe. Als de pony idd correctie nodig heeft (wat ik me niet kan voorstellen) dan is dat niet aan TS om dat te doen, maar aan iemand die weet hoe en wat en vooral WANNEER WEL EN WANNEER NIET!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:22

Als elk paard gevaarlijk is, deze niet! Haha!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:23

Arme meid. Mensen (daar hoor ik bij) gaan zich er zeker mee bemoeien, dat is ook wat je hier een beetje vraagt. Het vervelende is altijd, dat niemand hier echt het hele verhaal kent en daarom krijg je een hoop rotte reacties. Dat heb ik ook gehad, dus let nu wel op met wat ik wel en niet zeg.
Maar een curcus om je paard te leren begrijpen is erg leerzaam en erg leuk.. En dit zeg ik niet omdat ik vind dat je onervaring bent, maar gewoon omdat het goed is. Voor iedereen die met paarden omgaat.. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:23

ding is echt superbraaf............ echt een schatje

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:24

potverdikkie wie is het met jou eens?

Die pony is niet gevaarlijk! Hij heeft een gouden hartje!
Hoe weet ik het.. Het een sgat van een pony! En zou nooit iemand met opzet kwaad doen!

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:25

als elk paard het doet zeik dan maar iemand anders af behalve alleen op mij! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Angela

fOrEveryOu schreef:

Hoe weet ik het.. Het een sgat van een pony! En zou nooit iemand met opzet kwaad doen!

ja.... dat zien we idd op het filmpje.... Vork

potverdikkie

Dniekje schreef:
ik trek er niks van aan[Luigie] Slapen

Je doet een oproep, je krijgt reacties. Dat is het gevolg van een oproep plaatsen.
Maar als je nu zo gaat doen denk ik dat je alleen maar kwaaiere reacties krijgt.
Er zijn er een hoop die het wel oprecht bedoelde naar jullie, en die moet je dan nu niet ineens de strontput induwen. Is niet netjes.
Reageer dan beter niet op de berichten die je niet aanstaan,
gewoon een tip....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:26

nee en daarom slaat hij naar je uit?

Ilzjuh

Als ik dat filmpje zo zie vind ik het echt geen wonder dat die pony je aanvalt als je hem wilt pakken. Je hebt een enorm afwachtende houding en springt al weg op het moment dat die pony z'n hoofd überhaupt optilt.
Als je dat een paar keer doet ontdekt die pony vanzelf dat het hem wat oplevert als jij telkens angstig wegspringt. Knipoog
En dan kun je nu wel zeggen dat je dat nu niet meer doet, geloof ik gelijk, maar paarden voelen meer dan je denkt. Misschien voelt hij nog steeds je angst wel aan. Bovendien weet hij dat het hem eerst wat opleverde, en nu jij jezelf "recht" maakt kijkt hij misschien wel of je tóch nog terugdeinst als hij het maar lang genoeg volhoud.

Over de discussie of paarden gevaarlijk zijn of niet; paarden zijn en blijven dieren. Elk dier kán gevaarlijk zijn. Wat niet wilt zeggen dat ze dat áltijd zijn.

Only_Kiekie

Hhh..! *zucht* *zucht *

Sommige mensen!

potverdikkie

_angela_ schreef:
fOrEveryOu schreef:

ja.... dat zien we idd op het filmpje.... Vork

hallo? Ik heb nooit gezegd dat de pony gevaarlijk is hoor. Even beter lezen.
Ik nam het voor jullie op...

Elke87

helemaal eens met potverdikkie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:27

Dniekje schreef:
We trekken ons ook helemaal niks aan van al dit gezeik dat ze onervaren is, en pony gevaarlijk enzo.

We gebruiken alleen de nuttige tips!

Ik hoop btw dat het slotje zo komt, Luigie is zoo verdrietig...

Verdietig?? Ze wil toch leren met haar pony over weg te kunnen? Ik denk dat die pony te veel geknuffeld is en dat hij zelf mag bepalen en dat doet hij ook. Op de poetsplaats vind hij het wel best, maar op de wei bepaald hij. Hij reageert precies zoals een meerdere naar een mindere in een kudde reageert. Snappen jullie wel dat het best gevaarlijk is? Dat die pony dat meisje duidelijk maakt dat ze weg moet wezen? HIj is aan het eten en zijn stoort hem. De rollen zijn omgedraaid. Dat de pony lief is, ja dat zijn ze ook, ook...., maar ook gewoon pony/paard met hun taal en als de communicatie niet goed is,is dat gevaarlijk.

Kom eens kijken hoe mijn ruin er soms uit ziet als een van de dames (merries) vind dat hij in de weg liep of stond of niet snel genoeg plaats maakte. Op zo een moment is je pony nog mild, maar er komt een dag dat hij niet zo een goed humeur heeft en snel geirriteerd is, wellicht wel omdat hij al irritaties heeft van de vliegen en trapt hij gericht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-07 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiavida

Dniekje: k doe een oproep ja, maar dan verwacht ik normale, aardige, en leerzame reacties; niet zulke kl*te reacties als dit!

Angela

@ luigje: ik heb je profiel gezien, en daar kan ik alleen maar uit opmaken dat je erg veel plezier met je paardje hebt. Je doet alleen een paar dingetjes verkeerd, en het is belangrijk dat je dat weet, en daar ook iets aan doet. Voor je eigen veiligheid (want misschien doet jou pony er nu wel niet gevaarlijk om in jou opzicht, een ander paard doet dat wel als je ze zo benaderd....)

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:28

wat doe ik verkeerd dan? :S

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:29

Luigie schreef:
Dniekje: k doe een oproep ja, maar dan verwacht ik normale, aardige, en leerzame reacties; niet zulke kl*te reacties als dit!

Reageer nou niet zo!! Zo krijg je alleen maar nog bozere reacties beste meid!!
Laat het erbij.

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:30

_angela_ ? jou zie ik ook wat fouten maken!

Milly_

Dniekje schreef:
Als elk paard gevaarlijk is, deze niet! Haha!

al het dan anders proberen uitleggen, elk paard kan gevaarlijk gedrag vertonen.
En dat ligt vrijwel altijd aan de ruiter.en daar is NIETS mis mee, zeker als je al ziet hoe mensen soms nog niet goed met elkaar kunnen communiseren,laat staan hoe moeilijk het kan zijn met een dier!
Dieren en mensen hebben maar 1taal samen,en dat is lichaamstaal Knipoog
Het is niet omdat je pony braaf is tijdens het rijden,het poetsen enz, dat ze in de weide geen gevaarlijk gedrag kan vertonen Knipoog
Dus dan moet er iets zijn in de weide dat je niet goed doet en in dit geval is dat je lichaamstaal Knipoog

Only_Kiekie

Het beste is een slotje denk ik, niet aniek?

Dit heeft ook geen nut meer!