Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geit schreef:nee maar die kinderen zijn over een paar jaar hoe wij nu zijn.
Je wilt die kinderen toch stimuleren en motiveren? En op deze manier word dat niet gedaan.
Als ieder kind wat begint met wedstrijden en een slechte proef rijd zo commentaar krijgt zijn die kinderen het zo zat.
Durven geen wedstrijden meer te rijden. Dan zitten we over 100 jaar zonder wedstrijdruiters :P
Alane schreef:Stimuleer je ze door 5-en te geven en geen commentaar?
Die snappen er geen hout van dat er geen winstpunt wordt gereden... en stimuleer je door 139 totaal te scoren met zoetlief commentaar erbij? Dan wordt de jury ook veroordeeld dat ze/hij laag punt...
Legt die de proef stil, gaat er een brief naar de KNHS, ook omdat er in de 2e proef bijna een wp is gescoord... want zo wordt vaak 177 punen uitgelegd...
Wat een jury doet is nooit goed, zoek en gij zult vinden...
Kijk een op HAW, onlangs ook weer een jong paard, weggedrukte rug op de voorhand sjokkend (op die foto's) en alleen maar positief commentaar.... wat leer je daar nu van? Hetzelfde geldt voor een protocol.... met de opmerking nare proef, zal de ruiter maar ook de ouders bewust maken dat de manier van rijden dus niet goed zoniet bagger was... die 2e jury vind ik veel kwalijker met het commentaar op een collega tegenover derden zonder dat die collega zich kan verdedigen...
Otje_Elliot schreef:Muts1981 schreef:maar 1 ding snap ik niet..... 139 en 177 is wel een heeeeeeeeeeel verschil....1 van de 2 zit dan toch heel erg fout??? En dan vraag ik me echt weer af of sommige jury's wel kundig genoeg zijn om te jureren..
Dit zie ik toch wel heel vaak in de ring ... voorbeeld, een kind met een zeerrrrrrrrr sterk naar voorgaand en naar achtergaande binnenhanden het liefst in afwisseling met de buitenhandjep ik zie ze regelmatig hierzo .....
de ene jury is allergisch hiervoor ... en probeert dan nog iets van nuance in het protocol te melden....
de andere jury zegt, ach ze ontspant tenminste haar binnenhand tussendoor.
Tis net ... hoe gevoelig je hiervoor bent ....
Persoonlijk snok ik mijn (pokke)jong er af als ik iets van zagen of schoppen zie (ja op dat moment zie ik haar als moeder zijnde, als een pokkenjong) ... heb dit ook wel eens gedaan hoor, terwijl er 10 kindertjes van de manege over het hek zaten te kijken, hoe mijn dochter met eigen pony tussen de 'grote' aan het trainen was ....
Ik heb haar zo zonder pardon eraf getrokken en gezegd dat ze naast haar pony kon uitstappen!!!!
En ja, er werd gegniffeld langs de kant ... en ja, ik ben weggegaan en heb haar 10 minuten met de pony aan de hand laten uitstappen ...
misschien was dit heel wat strenger dan een 'nare proef' van de jury op je protocol krijgen
waren er maar meer ouders die zo eerlijk zijn.
creool schreef:Ik zou ook wel willen dat er meer paarden waren die niet alles pikte. Gelukkig heb ik er ook zo een. Hij laat me niet in het zandhappen maar laat mij duidelijk merken dat ik of schreef zit, of te vast houdt. Die paarden en pony's die alles maar over zich heen laten komen, overkomt dit soort dingen ook vaak en oh oh, dan schieten de tranen mij in de ogen.
Edit: en daarom zou ik mijn paard ook nooit uitschelden. Ik beslis tenslotte wat zijn lot is en wat ik van hem vraag.. Ik ben heus weleens boos en streng maar onredelijk en uitschelden? Nee.
paintedblack schreef:volgens mij schop je steeds tegen de verkeerde aan ik denk nl hetzelfde als jij , neem de moeite eens om goed te lezen wat er echt staat
Helaas voor hem, zag mams wat er gebeurde en dat haar pokkejong ook ff van z'n troontje moest en met beide pootjes op de grond worden gezet...... Hij heeft dus ff lekker gevoeld wat de pony ook voelde. 
Ik roep al 5 jaar op bokt dat mensen eens in de spiegel moeten kijkenCitaat:
[/quote]
runningkawa schreef:Tuurlijk moet je kilometers maken om het te leren, niks mis mee, alleen maar goed
Maar toch niet als ze al zagend en trekkend de ronde in gaan?
Je hoort vóór het krijgen van je protocol zelf toch wel al in te zien dat het zo niet kan en mag?
En als dat dan door de zenuwen extra zou zijn, zou ik zeggen, helaas meid, zo gaan wij geen volgende proef in.
Je kunt of normaal rijden..of niet...
Omdat het "maar" Bixi was vond die vent het schijnbaar normaal dat dat kind de pony afbeulde.... Dacht ut nie!!Armani88 schreef:ik vind dat voor een kindje van 12 niet kunnen hoor !!

runningkawa schreef:Tuurlijk moet je kilometers maken om het te leren, niks mis mee, alleen maar goed
Maar toch niet als ze al zagend en trekkend de ronde in gaan?
Je hoort vóór het krijgen van je protocol zelf toch wel al in te zien dat het zo niet kan en mag?
En als dat dan door de zenuwen extra zou zijn, zou ik zeggen, helaas meid, zo gaan wij geen volgende proef in.
Je kunt of normaal rijden..of niet...