Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Castello schreef:VOOR
erg handig als je paard extra hard moet
blacklight schreef:Ik vind sporen niet erg als je ze goed gebruikt. Ik snap alleen nog steeds niet waarom het vanaf het M1 verplicht is. Als je ze toch gewoon niet nodig hebt
Liedje schreef:Sporen zijn er niet om je paard vooruit te trappen, maar een verfijning van de hulp. Ik ben dus VOOR sporen MITS ze goed gebruikt worden, want dan is het alleen maar beter
xenalee schreef:ik vind dat t geen verschil mag maken met of zonder sporen
daar hoor je immers niet mee aan te harken
je kuiten moeten t werk toch doen
Ms_Sparrow schreef:xenalee schreef:ik vind dat t geen verschil mag maken met of zonder sporen
Toch denk ik wel dat het niet verstandig is ze op manege pony's te gebruiken, die zijn dat niet echt gewend denk ik
xenalee schreef:ik vind dat t geen verschil mag maken met of zonder sporen
[/quote]
[/quote]
Arletjuhhh schreef:van de ene kant ben ik voor en van de andere kant ben ik tegen...
ik vind die sporen met die wieltjes en dan van die ehmm soort tandwieletjes ( lach me niet uit ik probeer het uit te leggen) wel zielig
maar kleine knopjes hem ik geen bezwaar tegen
zelf rijd ik zonder, en ik weet nog niet of ik later met ga rijden
Zal ik je dan vertellen dat ze minder ''zielig'' zijn dan knopsporen. Wieltjes rollen namelijk over de huid heen en kunnen zich niet vastzetten. Knopsporen kunnen zich wel vastzetten waardoor je de huid kapot rijdt.xenalee schreef:ik vind dat t geen verschil mag maken met of zonder sporen