Ik zweer bij die dingen

Ben nadat een kennis van mij aan een tampon overleden was (ze was vergeten dat ze er een in had en is toen iets met haar bloed gebeurd en overleden, weet niet precies hoe of wat maar wou het eigenlijk ook niet weten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Helma_Amber schreef:Ja dat verhaal heb ik ook eens gehoord. Als je een tampon te lang inhoudt, dan wordt het bloed helemaal droog en ranzig en krijg je allemaal bacterien. Volgens mij krijg je dan iets, maar weet niet meer was...
Citaat:TSS is een afkorting voor toxic shock syndrome. Het is een bacteriële infectie die geassocieerd is met het gebruik van tampons. Het wordt daarom ook wel de ‘tamponziekte’ genoemd.
· De symptomen zijn onder andere hoge koorts, diarree, rillingen en huiduitslag, met name op de handpalmen en voetzolen. Het is een ernstige ziekte, die zelfs dodelijk kan zijn.
· Begin jaren ’80 kwam deze ziekte onder de aandacht omdat veel vrouwen hierdoor getroffen werden. Uit onderzoek bleek dat ongeveer 90% van hen ongesteld waren en tampons gebruikten. De tampons zijn daarna van samenstelling veranderd en de ziekte komt nu nog maar erg weinig voor.
· In de jaren ‘80 werd vrouwen aangeraden ’s nachts geen tampons te gebruiken, maar tegenwoordig kan dat zonder enig probleem. Wel is het handig een nieuwe tampon in te doen zodra je wakker bent. Ook kun je sterk absorberende tampons beter vermijden. Begin met de kleinste maat en ga pas op een grotere over als de kleine te snel doorlekt.
horsegirlie schreef:Laatst bijgewerkt door Moirsa op 2 min geleden, in het totaal 14556456 keer bewerkt
Lees ik dat nou goed daar onder het eerste bericht van de ts
Cishashka schreef:Er bestaat inderdaad een tampon ziekte, maar dan heb je het over als je je tampon echt heel lang inhoud. En dan word je ook echt heel ziek, volgens mij kan je dan ook niet meer lopen enzo.
horsegirlie schreef:Laatst bijgewerkt door Moirsa op 2 min geleden, in het totaal 14556456 keer bewerkt
Helma_Amber schreef:horsegirlie schreef:Laatst bijgewerkt door Moirsa op 2 min geleden, in het totaal 14556456 keer bewerkt
Zag het ook staan, apart niet?
Naomi_Jortje schreef:Idd, het is haar onderschrift