Met een pet rijden inplaats van Cap..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Met een pet rijden inplaats van Cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:50

IJp schreef:
Volgens mij hebben we nu al 8 pagina's met mededelingen dat het met cap veiliger is en de opmerking dat het met pet niet zo is etc. etc. Iedereen moet het gewoon zelf weten vind ik er zitten veel voordelen aan voor bepaalde mensen om met cap te rijden, maar ook zijn er nadelen. Mijn oude cap gleed toen ik een keer viel tot in mijn nek, ik had hierdoor mijn nek kunnen breken, lekker veilig dus!!! Het heeft ook nog altijd te maken met de manier waarop je terecht komt, vergeet dat aub niet!!!

dan moet je gewoon een goede cap kopen,dus dat hij is gaan glijden in je nek betekend hij niet goed gepast heeft.
dus als hij past is er geen belangrijk nadeel aan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:15

Snoevie schreef:
IJp schreef:
Volgens mij hebben we nu al 8 pagina's met mededelingen dat het met cap veiliger is en de opmerking dat het met pet niet zo is etc. etc. Iedereen moet het gewoon zelf weten vind ik er zitten veel voordelen aan voor bepaalde mensen om met cap te rijden, maar ook zijn er nadelen. Mijn oude cap gleed toen ik een keer viel tot in mijn nek, ik had hierdoor mijn nek kunnen breken, lekker veilig dus!!! Het heeft ook nog altijd te maken met de manier waarop je terecht komt, vergeet dat aub niet!!!

dan moet je gewoon een goede cap kopen,dus dat hij is gaan glijden in je nek betekend hij niet goed gepast heeft.
dus als hij past is er geen belangrijk nadeel aan.

Helemaal mee eens!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:16

veilig lijkt me het echt niet want pet geeft geen enkele veiligheid

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:47

een cap is natuurlijk een stuk veiliger, maar met een pet op staat het wel mooi vind ik Lachen
Maar dan is het nog geen reden dat ik met pet zou gaan rijden, liever veiligheid Tong uitsteken

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:16

ik rijd momenteel neit meer, maar ik zal echt nooit van mijn leven zonder cap gaan rijden hoe braaf het paard ook is, het blijven levende wezens;)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:18

Een pet is een stuk veiliger dan een cap! Echt waar.

Gooi maar eens een cap en een pet van een flat. De cap zal stuk gaan, de pet blijft heel!
Tong uitsteken

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:55

snoevie en mistral94 op het moment dat ik jaren terug een cap kocht had je 'het oude model' en een casco-cap (toen net uitgebracht). Bij het 'oude model' kon ik voor mijn maat 54 hoofd absoluut geen passende en lekker zittende cap vinden. Ik ben toen 6 winkels afgeweest om te passen en heb toen uit eindelijk een casco gekocht omdat je deze zou kunnen stellen. Na enkele weken ermee gereden te hebben (iedere dag een uur!) werd de draaischijf lam en zodoende ging hij steeds slechter zitten. Ik ben niet iemand die voor het eerste het beste produkt ga en als ik wat moet hebben wat toevallig wat duurder maar wel goed is dan koop ik dat, dus geen dingen gaan lopen roepen als "dan had je maar een goede cap moeten kopen" wel allemaal lekker oordelen zonder het hele verhaal te kennen! Ik heb nu weer een cap, alleen voor mijn lessen op de manege en die past wel goed, ze houden nl tegenwoordig ook rekening met kleinere hoofden zoals de mijne, maar ben evengoed weer 4 winkels afgeweest eer dat ik een passende had! Zo dat moest er ff uit! Haha!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:40

pharagirlke schreef:
Omdat een pet meestal minder zwaar en wat comfortabeler is dan de cap en je er minder onder zweet.

als je een goeie cap hebt hoort dat niet zo te zijn.. hij hoort dan comfortabel te zitten en zweten valt ook wel mee met cap van mij, vind ik..

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:33

Ik denk dat de méeste mensen een Pet alleen maar gebruiken voor de looks en de zon. Qua veiligheid geeft het geen enkele steun.
Ik ben toch echt een voorstander van de Cap, helemaal na mijn vele zandhappingen! Bloos

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:56

Frank schreef:
Een pet is een stuk veiliger dan een cap! Echt waar.

Gooi maar eens een cap en een pet van een flat. De cap zal stuk gaan, de pet blijft heel!
Tong uitsteken

Slimme opmerking Pling

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:01

tegen zon en regen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:55

Armani88 schreef:
tegen zon en regen

Een cap beschermd ook tegen zon en regen Schijnheilig

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:57

Een pet heeft absoluut helemaal geen veiligheid!
Bij ons op stal is het verplicht om met cap te rijden en daar ben ik het helemaal mee eens! Paarden zijn tenslotte vluchtdieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:06

Ik rij liever ook met een cap, zonder cap durf ik gewoon niet om te gaan rijden omdat ik het zo gewend ben om elktijd een cap op te hebben.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:06

Laurine schreef:
Een pet heeft absoluut helemaal geen veiligheid!
Bij ons op stal is het verplicht om met cap te rijden en daar ben ik het helemaal mee eens! Paarden zijn tenslotte vluchtdieren!

heej laurine Tong uitsteken
helemaal mee eens trouwens!! Ja

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:41

Dames, dames, dames. Zet gerust een harde dop op als je dat graag wil. Beetje Gaaaap om dat een ander ook op te willen leggen, zeker als je kennis niet verder gaat dan paard = vluchtdier Tong uitsteken
Je kan het dom vínden geen harde dop op te zetten, ik vínd het van een krap denkraam getuigen
als je daar rigide in bent.
Ik rij voor de Go jij! Go jij! en vind een champignon wel vrrstandig maar ook Misselijk

Vrijdag heeft mijn Lovers kiekjes geschoten van mijn dagelijkse vertrek voor een camporit. Camino, x-terrein incl. springen en gemiddeld stévig tempo met veel galop. De ene dag 10, een andere 20 of meer kilometers.
Nogmaals, hoe jullie rijden moeten jullie helemaal zelf weten, voor mij en mijn paarden is het een feestje en ik trek daarbij aan wat ík leuk vind Haha!

Afbeelding

Veel LÓL allemaal OK dan! met of zonder harde of zachte pet Pling

HC

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:23

Ik hou het toch bij mn cap, hou braaf je paard ook mag zijn, je weet nooit.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:08

@Huertecilla paardrijden is voor mij ook altijd nog een feest, ook al rij ik al 20 jaar. En ik zeg niet dat ik onschendbaar ben, maar ik voel me echt niet veiliger met cap. Het is ook een kwestie van je paard echt goed aanvoelen, en dan kan je in de meeste situaties op tijd anticiperen!
Niet dat ik me God voel o.i.d. maar als je tijd komt, dan komt hij toch echt en dan kan ik zeggen dat ik op mijn manier van mijn leven genoten heb!!!!!

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:02

IJp schreef:
@Huertecilla paardrijden is voor mij ook altijd nog een feest, ook al rij ik al 20 jaar. En ik zeg niet dat ik onschendbaar ben, maar ik voel me echt niet veiliger met cap. Het is ook een kwestie van je paard echt goed aanvoelen, en dan kan je in de meeste situaties op tijd anticiperen!
Niet dat ik me God voel o.i.d. maar als je tijd komt, dan komt hij toch echt en dan kan ik zeggen dat ik op mijn manier van mijn leven genoten heb!!!!!

Op me eigen pony voel ik me ook niet veiliger met een cap. Dat is gewoon omdat je je paard zo vertrouwt. Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan. Maar op sommige andere paarden heb ik toch wel graag me cappie af en toe Knipoog

Loes_Livi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:38

ik rijd vaak met pet om dus de zon en wind en regen en mijn haar uit mijn ogen te houden. Ik rijd alleen op mijn eigen paarden met pet omdat ze gewoon super braaf zijn. Zou ik op een moeilijker en/of onbekend paard moeten rijden doe ik altijd een cap op

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:51

harstikke gevaarlijk zonder cap, maar wel fijener zitten en ook tegen de zon

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:04

Buiten en met springen heb ik de mijne meestal wel op. Bij gewoon in de binnenbak rondhobbelen durf ik het wel eens 'vergeten'. Bij een paard dat ik niet ken, of eentje die nogal snel schrikt zet ik hem ook altijd op. Bij de pony die ik al jaren rijd, en met wie ik nog nooit wat heb voorgehad, zet ik hem eerlijkgezegd nooit op (tenzij ik ga springen of een buitenrit ga maken). Verder heb ik maar 1 cap, maar 3 plaatsen waar paarden staan waarmee ik rijd. Die cap ligt dus op de plaats waar ik hem het vaakst nodig heb, en daar ligt hij goed.
Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar er zijn meer delen van mijn lichaam die ik kan breken dan enkel mijn hoofd. Alle fervente cap-dragers zullen dat ook wel beseffen, maar toch heb ik nog nooit iemand in volledig harnas op zijn paard zien zitten.

Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:13

ik heb hem gewoon altijd op ... Lachen vind het gewoon niet safe zonder.. ...

Dunja_Vigu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:14

Je kunt beter met een cap gaan rijden, inplaats van een pet. Bij mij in de les worden soms de cappe gemeten das je cap naar vore schuive en als-ie op je neus zit is-ie te groot.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:31

Echt niet veilig, het is dan denk ik voor de regen en voor de zon.. Vork