Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Noetanchamon schreef:Maar goed, ik heb geen pb ontvangen, was het paard überhaupt verzekerd vraag ik me nu serieus af, en ik denk dat de TS heel goed weet wat ze nu moet doen.
Pytje schreef:het zou toch ook kunnen zijn dat de zenuwen doorgesneden zijn. een paar jaar terug gebeurde dit nog heel veel, het is nu verboden maar ja, er is wel meer verboden.
eilleen333 schreef:het is nl zo, dat er iemand naar het paard is gaan kijken met de bedoeling het evt te kopen. deze persoon (Ieven X noemen, praat makkelijker) nam contact met ons op nav dit topic. zij is dus gaan kijken, en heef gevraagd om een herkeuring. er staat in de advertentie dat er een rapport aanwezig is waarop Sill wordt goedgekeurd, van wanneer dit rapport is weet ik niet, X zal een prima reden gehad hebben om een herkeuring te vragen. de eigenaren van Sill vonden dat goed, de herkeuring is er gekomen. bij het eerste het beste onderdeel, de buigproef, was Sill dusdanig kreupel aan BEIDE voorbenen (in de tijd van wanted was dit alleen het rechtervoorbeen) dat de behandelend DA haar wederom direct heeft afgekeurd. de eigenaren waren woest, voor wat wij gehoord hebben, uiteraard is dat niet na te trekken... X wilde daarop een röntgenologische keuring, de precieze reden weet ik daar niet van... de eigenaren zijn daarover kwaad geworden, alsof ze X een slecht paard wilden aansmeren etc... deze keuring is er dan ook niet gekomen.
hoe dit mogelijk is, is wederom net zo goed een vraag voor ons als voor wie dan ook. één rapport is niet in orde, wij hebben gehoord van X dat zij erbij was bij de keuring, en dus zelf gezien heeft hoe erg Sill kreupel was. dit is in ieder geval een stuk ernstiger dan toen ze nog van Wanted was.
of heeft ze gewoon zin in een afgekeurd paard?
angela36 schreef:Zenuwen doorgesneden? Klinkt eng, bestaat dat echt, dan kan zo'n paard toch helemaal niet meer normaal lopen?![]()

merrieveulen schreef:de eigenaren zijn momenteel niet zo happig op ons contact, we wilden langskomen maar we hebben er de laatste paar dagen niets van gehoord...
merrieveulen schreef:ik weet niet of persoontje X op Sill gereden heeft, alleen op wedstrijden is ze ook niet kreupel dus het zou kunnen dat ze, ALS er gereden is niet kreupel is geweest. het enige wat ik weet, is dat het bij de buigproef al misging, en dat persoon X daarna gevraagd heeft om een röntgenologische keuring, waar de eigenaren niet erg blij mee waren (zacht uitgedrukt). waarom er gevraagd is om een röngenologische keuring weet ik niet, ik ben tenslotte persoon X niet, maar we kunnen het vragen...

angela36 schreef:Wanted verteld toch juist dat ze wel contact heeft met de huidige eigenaren?
Even nieuwsgierig hoor, maar zijn jullie ("merrieveulen", "Eilleen333" en "wanted") familie van elkaar, dat jullie je allemaal met het paard bezig houden?![]()
Lijkt me toch logisch dat je eerst op een paard gaat rijden om te zien of het wel klikt voordat je een keuring laat uitvoeren.![]()
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind persoon X maar een beetje vaag. Kan ze hier niet reageren, ik heb het niet zo op verhalen via via.
merrieveulen schreef:we kunnen vragen of X het verhaal hier zelf wil doen, dan is het misschien inderdaad wat duidelijker.