merrie leeft wat moet ik nu???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noetanchamon

Re: merrie leeft wat moet ik nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 09:24

Maar goed, ik heb geen pb ontvangen, was het paard überhaupt verzekerd vraag ik me nu serieus af, en ik denk dat de TS heel goed weet wat ze nu moet doen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:49

Noetanchamon schreef:
Maar goed, ik heb geen pb ontvangen, was het paard überhaupt verzekerd vraag ik me nu serieus af, en ik denk dat de TS heel goed weet wat ze nu moet doen.

als het paard verzekert was had ze em denk wel zelf laten inslapen denk ik Knipoog

mijn pony heeft ook een peesblessure, en ze heeft er echt last van maar ze laat zich echt niet kennen...vorige week ging ze achter mijn paard aan en toen zakte ze dus echt door haar benen heen. voor haar eigen bestwil staat ze nu alleen. bereden word ze niet meer, maar als je er op stapt weet ik zeker dat ze alles voor je doet! sommige paarden doen dat gewoon voor de ruiter!

ik ben trouwens wel erg benieuwd of de ts zelf nog naar het paard is wezen kijken...

maar dat het paard door de buigproef zo kreupel gaat lopen is niet normaal! dan is er toch iets mis lijkt mij... zelfs mijn paard is door de buifproef heen gekomen, terwijl ze een jaar onregelmatig heeft gelopen vanwege te weinig bespiering...

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:43

wat erg voor je.. ik heb zoiets ook meegemaakt.. alleen weet ik niet waar mijn pony is ..

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 22:15

ik heb contact met de eigenaresse met een aantal vragen laat jullie zo snel mogelijk weten wat

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:16

ok succes:)

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:12

ontzettend rot voor je! Heb je ergens bewijs van de verzekering op papier dat zij je paard zouden slachten, in plaats van doodleuk doorverkopen? Zo ja, dan zou ik kijken of je ze in gebreke kunt stellen voor het jou aangedane leed. Sterkte!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:44

het zou toch ook kunnen zijn dat de zenuwen doorgesneden zijn. een paar jaar terug gebeurde dit nog heel veel, het is nu verboden maar ja, er is wel meer verboden.

angela36

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:37

Pytje schreef:
het zou toch ook kunnen zijn dat de zenuwen doorgesneden zijn. een paar jaar terug gebeurde dit nog heel veel, het is nu verboden maar ja, er is wel meer verboden.

Zenuwen doorgesneden? Klinkt eng, bestaat dat echt, dan kan zo'n paard toch helemaal niet meer normaal lopen? Bloos

eilleen333 schreef:
het is nl zo, dat er iemand naar het paard is gaan kijken met de bedoeling het evt te kopen. deze persoon (Ieven X noemen, praat makkelijker) nam contact met ons op nav dit topic. zij is dus gaan kijken, en heef gevraagd om een herkeuring. er staat in de advertentie dat er een rapport aanwezig is waarop Sill wordt goedgekeurd, van wanneer dit rapport is weet ik niet, X zal een prima reden gehad hebben om een herkeuring te vragen. de eigenaren van Sill vonden dat goed, de herkeuring is er gekomen. bij het eerste het beste onderdeel, de buigproef, was Sill dusdanig kreupel aan BEIDE voorbenen (in de tijd van wanted was dit alleen het rechtervoorbeen) dat de behandelend DA haar wederom direct heeft afgekeurd. de eigenaren waren woest, voor wat wij gehoord hebben, uiteraard is dat niet na te trekken... X wilde daarop een röntgenologische keuring, de precieze reden weet ik daar niet van... de eigenaren zijn daarover kwaad geworden, alsof ze X een slecht paard wilden aansmeren etc... deze keuring is er dan ook niet gekomen.
hoe dit mogelijk is, is wederom net zo goed een vraag voor ons als voor wie dan ook. één rapport is niet in orde, wij hebben gehoord van X dat zij erbij was bij de keuring, en dus zelf gezien heeft hoe erg Sill kreupel was. dit is in ieder geval een stuk ernstiger dan toen ze nog van Wanted was.

Heeft persoon X eigenlijk ook op het paard gereden? Ben toch wel erg benieuwd hoe die dan onder het zadel heeft gelopen. Lijkt mij toch dat het paard dan ook al kreupel liep.
Als het paard klinisch is afgekeurd, waarom zou je dan in hemelsnaam nog een rontgonlogische keuring willen uitvoeren? Heeft persoon X centjes teveel Geld, geld! of heeft ze gewoon zin in een afgekeurd paard? Ziek
Laatst bijgewerkt door angela36 op 30-10-06 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:43

angela36 schreef:
Zenuwen doorgesneden? Klinkt eng, bestaat dat echt, dan kan zo'n paard toch helemaal niet meer normaal lopen? Bloos

Ik weet niet hoe het met doorsnijden zit, maar ik heb uitgelegd gekregen (heb het zelf op filmpje) dat wanneer een paard verdoofd word, de zenuwen ook verdoofd worden (althans dat was toen bij mijn paard het geval) ze checken dat door te kijken hoe hij reageer wanneer je een spijker in zijn verdoofde stuk prikt met een stok. Eerst gaf de mijne geen reactie, even later wel. Het paard voelt dus helemaal niks geen prikkels en/of pijn wanneer zijn zenuwen tijdelijk buiten gebruik zijn. Over doorsnijden heb ik nog nooit iets gehoord, maar dat klinkt het dus logisch dat het paard geen pijn voelt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:58

Ja, dit bestaat wel.. ik ken meerdere paarden die dit hebben. Het is geen vriendelijke manier, en het haalt de oorzaak ook niet weg, maar het paard voelt de pijn niet meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:04

Zo word het toch alleen maar erger en erger? Is dit ooit legaal geweest?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:09

Ik weet niet of het echt verboden is, volgens mij niet. Het wordt vaak gebruikt bij HKO.. Paarden die dit hebben mogen ook niet aan wedstrijden deelnemen.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:13

Hopen dat het paard een baasje krijgt die haar rust geeft en gewoon op de wei zet. Dit is wel erg naar. Ik volg dit ook.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:08

van zenuwen doorsnijden weet ik verder niets af, ik weet dat het gebeurt maar meer ook niet. het lijkt me niet het geval bij Sill, omdat ze wel degelijk pijn laat zien bijvoorbeeld bij de buigproef... hoe het verder zit met gevoeligheid na doorgesneden zenuwen weet ik niet, misschien is het ook wel het geval, en heeft ze van nog meer dingen last. maar daar weet ik allemaal niks van, dat blijft gissen voorlopig. de eigenaren zijn momenteel niet zo happig op ons contact, we wilden langskomen maar we hebben er de laatste paar dagen niets van gehoord...

ik weet niet of persoontje X op Sill gereden heeft, alleen op wedstrijden is ze ook niet kreupel dus het zou kunnen dat ze, ALS er gereden is niet kreupel is geweest. het enige wat ik weet, is dat het bij de buigproef al misging, en dat persoon X daarna gevraagd heeft om een röntgenologische keuring, waar de eigenaren niet erg blij mee waren (zacht uitgedrukt). waarom er gevraagd is om een röngenologische keuring weet ik niet, ik ben tenslotte persoon X niet, maar we kunnen het vragen...

Wanted heeft weer contact gehad met de kliniek waar Sill destijds is afgekeurd, ik neem aan dat ze de details hier nog wel zal vermelden.

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 23:50

bij deze:
ik heb vandaag de kliniek aan de telefoon gehad...
ze vertelden mij dat het enige wat ik evt zou kunnen doen is de verzekering aanklagen omdat hun een mondelingen afspraak met mij gemaakt hebben... hier geloof ik niet zo in...
verder heb ik gevraagd of een 'chronische peesontsteking/ blessure ooit kan genezen en het antwoord was: "nee" dus daarop vroeg ik: "een veearts constateerd zoiets toch niet zomaar?" antwoord: "nee"....
verder ben ik nog niet erg ver gekomen waarschijnlijk gaan de huidige eigenaren de vorige eigenaren aanklagen omdat er toch ergens vandaan geld terug moet komen...
verder proberen ze de merrie met eerlijke omschrijving (jaja ze geloven het hele verhaal) incl dekking van een hengst te verkopen ze vroeg wel of ik de merrie niet terug wou kopen.... dus ik gezegd tuurlijk graag zelfs maar heb het geld niet dus gaat het over...
ik heb ze ook beloofd om te helpen met een evt. rechtzaak omdat ik contact heb gehad met de vorige eigenaren over de blessure en hun haar gewoon doorverkocht hebben als sportpaard...
ik wacht nu op een reactie van hun

angela36

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:25

merrieveulen schreef:
de eigenaren zijn momenteel niet zo happig op ons contact, we wilden langskomen maar we hebben er de laatste paar dagen niets van gehoord...

Wanted verteld toch juist dat ze wel contact heeft met de huidige eigenaren?
Even nieuwsgierig hoor, maar zijn jullie ("merrieveulen", "Eilleen333" en "wanted") familie van elkaar, dat jullie je allemaal met het paard bezig houden? Bloos

merrieveulen schreef:
ik weet niet of persoontje X op Sill gereden heeft, alleen op wedstrijden is ze ook niet kreupel dus het zou kunnen dat ze, ALS er gereden is niet kreupel is geweest. het enige wat ik weet, is dat het bij de buigproef al misging, en dat persoon X daarna gevraagd heeft om een röntgenologische keuring, waar de eigenaren niet erg blij mee waren (zacht uitgedrukt). waarom er gevraagd is om een röngenologische keuring weet ik niet, ik ben tenslotte persoon X niet, maar we kunnen het vragen...

Lijkt me toch logisch dat je eerst op een paard gaat rijden om te zien of het wel klikt voordat je een keuring laat uitvoeren. Verward
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind persoon X maar een beetje vaag. Kan ze hier niet reageren, ik heb het niet zo op verhalen via via.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:31

Moderatoropmerking:
Ik heb een hoop "abbo"-reacties verwijderd, dat soort posts zijn niet toegestaan, je kunt een topic ook Bookmarken, dit doe je door geheel bovenaan, dit te bekijken :
Schrijf je in bij het topic | Bookmark | Print | Stuur aan een vriend

Dan kun je het topic Bookmarken, en vind je het vervolgens in je UCP hier terug : ucp.php?i=main&mode=bookmarks

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:32

bah! Ik zou er zeker achteraan gaan. Dit moet inderdaad niet kunnen. wie weet met welke paarden dit nog meer gebeurt. Ik denk zeker dat de verzekering hier een gevolg van moet inzien en dat dit niet zomaar kan!
Hoop dat je wat kan bereiken en natuurlijk dat het paard in goede handen terecht komt en geen pijn lijdt door onwetendheid van de eventuele nieuwe eigenaren.

succes

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:06

angela36 schreef:
Wanted verteld toch juist dat ze wel contact heeft met de huidige eigenaren?
Even nieuwsgierig hoor, maar zijn jullie ("merrieveulen", "Eilleen333" en "wanted") familie van elkaar, dat jullie je allemaal met het paard bezig houden? Bloos

Lijkt me toch logisch dat je eerst op een paard gaat rijden om te zien of het wel klikt voordat je een keuring laat uitvoeren. Verward
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind persoon X maar een beetje vaag. Kan ze hier niet reageren, ik heb het niet zo op verhalen via via.

Wanted is een stalgenoot van mij, wij hebben nu samen ook een paardje. Eilleen333 is mijn zusje, zoals ik onder die post al gezegd had was dat een foutje van mij, zij stond nog ingelogd dus ik had per ongeluk onder haar naam gepost.
we kunnen vragen of X het verhaal hier zelf wil doen, dan is het misschien inderdaad wat duidelijker.

JEstheR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:58

zooo goed dat ik dit lees, ik vond het serieus een leuk paardje en heb al meerdere malen contact gehad met de eigenaar gehad over het paard.

Het lijkt mij voor jou heel erg moeilijk, veel sterkte hiermee, moeilijke beslissing.

angela36

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:00

merrieveulen schreef:
we kunnen vragen of X het verhaal hier zelf wil doen, dan is het misschien inderdaad wat duidelijker.

Dat lijkt me een puik plan, ben benieuwd naar haar verhaal. *LOL*

Zijn jullie in de tussentijd al bij het paard langs geweest?

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:41

ik wilde op marktplaats nog even kijken naar de advertentie.. zie nu dat de advertentie aangepast is, en een springfoto erbij staat Ziek

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:02

is ze dit dan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-11-06 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd, dat is niet toegestaan, advertenties bespreken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:11

ja dat is ze... momenteel ligt ons onderzoekje een beetje stil... we hadden bijna wat geregeld met de eigenaren maar het gaat allemaal wat stroef...

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 00:22

zo te zien is er weinig mis met die merrie ( anders had ze dat ook niet meer gesprongen, denk ik) maja best banketstaaf mocht het allemaal zo zijn zoals jij verteld! wacht trouwens nog steeds op het verhaal van de huidige eigenaars!