Lielle schreef:wat is er met je Maartjuh?
Heb een afweerstoornis
Citaat:
Ons lichaam verdidigt zich tegen ziekteverwekkers van buitenaf (bacterien en svirussen, parasieten en schimmels) door midden van een uitgebreid en ingewikkeld afweersysteem. De verdediging berust op de samenwerking van een groot aantal cellen van verschillende types, die in het hele ichaam voorkomen en onder meer verantwoordelijk zijn voor de productie van antistofffen tegen specifieke ziekteverwekkers en het opeten en verteren van deze ziekteverwekkers door zogenaamde eetcellen (fagocyten)
Dit afweer apparaat werkt niet altijd even optimaal., Iedereen kan wel eens een periode doormaken waarin het afweersysteem minder goed functioneert en waarin men vatbaarder is voor infecties. Maar als die oorzaak is opgeheven, of vanzelf weer verdwenen, functioneert ook de afweer weer normaal en is er niet langer reden tot bezorgdheod/ deze tijdelijke afweerstoornissen behoren dan ook niet het aandachtsgebied van de "stichting voor afweerstoornissen". De SAS richt zich op blijvende stoornissen in de afweer. Zulke stoornissen kunnen aangeboren zijn of later in het leven optreden. In het eerste geval spreekt men van aangeboren afweerstoornissen, en het tweede geval van vetworven afweerstoornissen
er zijn maar ongeveer 600 mensen met een afweerstoornis in nederland.
Komt er dus op neer dat ik altijd ziek, en altijd moe ben (minimaal 14 uur slapen per dag, meestal meer), en de rest van mn leven elke 3 weken aan het infuus moe, om mijn afweersysteem weer met antistoffen op t krikken voor 3 weken. En dan weer opnieuw.
iedereen reageert anders op zo'n infuus, ik wordt er extreem moe van. Afgelopen dinsdag heb ik infuus gehad, en heb tot nu toe alleen maar geslapen. En dus gewoon geen tijd gehad om romeo serieus te rijden. Ben nu nog ontzettend moe, maar dat heb ik wel over voor ede 
Tis natuurlijk niet leuk enzo, maar het is nu eenmaal zo, en dat heb ik geaccepteerd. En agja, ik die 64 jaar die ik nog ongeveer te leven heb, zullen ze vast nog wel iets ontdekken op dit gebied...