SGW Ede 10-18 juni

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: SGW Ede 10-18 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:09

Hoi hoi allemaal! Vingers aflikken

Ik heb start nr. 45 in Ede! Ben benieuwd hoe het zal gaan; is m'n 2e cross met Pasjha. De vorige keer in Vrouwenpolder ging super. Hij deed alleen n beetje moeilijk met t water, dus kijken hoe dat vrijdag zal gaan... Hopelijk blijven de temperaturen n beetje dragelijk. Gelukkig hoef ik wel pas om half 6 te crossen, dus eigenlijk zou t geen probleem moeten zijn.

Ik hoop dat Pasjha t tot vrijdag haalt! Als ik al de afmeldingen en blessures zie!! Errug zeg! Heb ik vorig jaar gehad met n ander paard, dat was n erg kort seizoen...

In ieder geval: iedereen die gaat SUCCES!!!

omax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:16

héél misschien kan ik toch starten morgen! Haha! me paard is nagekeken en het bleek wat spierpijn te zijn doordat ie laatst was behandeld aan z'n schouder.
we hebben paar x keer gereden waar die zeker beter van wordt,dus morgenochtend f kijken hoe die aanvoelt en als ie goed is mag ie toch heen.
we zullen de cross dan alleen in een bejaardentempo rijden Haha!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 23:20

Scum schreef:

156 Lex Smeets Ninnes Nirvana Panningen 16:27:30

Okee! Dankje, dan zal ik eventjes opletten bij nr 156! Pling

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 00:03

Omax, hopelijk kom je vandaag aan de start!

Ik heb heerlijk gereden vandaag! Cheval startte ik voor de 2e keer M. Drs 162 (11e van de 32), springen 1 balk en cross foutloos 18 sec binnen tijd. Uiteindelijk kon ik met een 3e prijs naar huis! Haha!

omax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:53

das netjes voor 2e x M! Haha! de poema nog gezien?
ik ga zo naar me paard ben heel benieuwd hoe die is

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:07

Netjes Chantal! Omax, mooi dat je nog kan starten Ja

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:47

omax schreef:
das netjes voor 2e x M! Haha! de poema nog gezien?
ik ga zo naar me paard ben heel benieuwd hoe die is

Nee niet eens.. we hebben er nog wel naar gezocht, maar helaas...... Clown

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:43

Ik doe mee met de oefencross voor de paarden. Ik start als nr 94.
En vanavond loopt mijn paardje met zijn eigenaar mee in het L paarden als allerlaatste. Haha!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:45

Hihi trouwens die poema loopt bij mij achter in het bos... echt vaag...

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:48

Nadua schreef:
Hihi trouwens die poema loopt bij mij achter in het bos... echt vaag...

dan kun je hem mooi gaan vangen Tong uitsteken

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:50

Wij vertrekken zo, heb echt totaal geeeeen zin in de dressuur. Door mn infuus enzo heb ik laatste dagen geen tijd gehad om te rijden, dus dat wordt nog leuk daar. Romeo kent het daar, en weet ook precies dat hij straks mag gaan crossen Haha!..

Crossen heb ik echt zoooo veel zin in, ede is echt de mooiste cross van het jaar Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:53

wat is er met je Maartjuh?

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:57

hey ik was gisteravond wezen kijken samen met LianneJantje, alleen moeten we ons nog wel even erin verdiepen want de regels kennen we nog niet Bloos haha
iemand die ons wegwijs wil maken ¿ Clown

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:06

Lielle schreef:
wat is er met je Maartjuh?

Heb een afweerstoornis
Citaat:
Ons lichaam verdidigt zich tegen ziekteverwekkers van buitenaf (bacterien en svirussen, parasieten en schimmels) door midden van een uitgebreid en ingewikkeld afweersysteem. De verdediging berust op de samenwerking van een groot aantal cellen van verschillende types, die in het hele ichaam voorkomen en onder meer verantwoordelijk zijn voor de productie van antistofffen tegen specifieke ziekteverwekkers en het opeten en verteren van deze ziekteverwekkers door zogenaamde eetcellen (fagocyten)
Dit afweer apparaat werkt niet altijd even optimaal., Iedereen kan wel eens een periode doormaken waarin het afweersysteem minder goed functioneert en waarin men vatbaarder is voor infecties. Maar als die oorzaak is opgeheven, of vanzelf weer verdwenen, functioneert ook de afweer weer normaal en is er niet langer reden tot bezorgdheod/ deze tijdelijke afweerstoornissen behoren dan ook niet het aandachtsgebied van de "stichting voor afweerstoornissen". De SAS richt zich op blijvende stoornissen in de afweer. Zulke stoornissen kunnen aangeboren zijn of later in het leven optreden. In het eerste geval spreekt men van aangeboren afweerstoornissen, en het tweede geval van vetworven afweerstoornissen

er zijn maar ongeveer 600 mensen met een afweerstoornis in nederland.

Komt er dus op neer dat ik altijd ziek, en altijd moe ben (minimaal 14 uur slapen per dag, meestal meer), en de rest van mn leven elke 3 weken aan het infuus moe, om mijn afweersysteem weer met antistoffen op t krikken voor 3 weken. En dan weer opnieuw.

iedereen reageert anders op zo'n infuus, ik wordt er extreem moe van. Afgelopen dinsdag heb ik infuus gehad, en heb tot nu toe alleen maar geslapen. En dus gewoon geen tijd gehad om romeo serieus te rijden. Ben nu nog ontzettend moe, maar dat heb ik wel over voor ede Lachen

Tis natuurlijk niet leuk enzo, maar het is nu eenmaal zo, en dat heb ik geaccepteerd. En agja, ik die 64 jaar die ik nog ongeveer te leven heb, zullen ze vast nog wel iets ontdekken op dit gebied...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:18

jeetje joh, dat klinkt wel heftig. Succes en vooral veel plezier vandaag dan maar Ja

PS ik zie dat je in Hm je Z debuut maakt, tijden staan op de HK.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:31

Maarjuh --> Dat klinkt erg vervelend, iedere 3 weken aan het infuus... suc6 vandaag!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:20

er rust idd een vloek op de cross paarden op het momen. ik heb er ook eentje af moeten melden. erg jammer... iedereen succes die nog moet rijden in ede!!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:35

Woow Maartje, dat is nogal heftig zeg!
Sterkte ermee Ach gut

Ben benieuwd hoe het vandaag met de Bokkers gaat.. Cool
Heb veel zin in morgen Party!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:58

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:48

Jahaaa ik ben ook weer terug. Ging lekker Lachen..

Dressuur was hij in het rustig, 5 minuten voor de proef had hij geen zin meer, en begon maar voor de lol te gaan steigeren Clown. Totaal 3 keer gesteigerd, geen achterwaarts laten zien (had tie geen zin in Clown ) verkeerde galop, overgesprongen tijdens de galop, middendraf ging hij in galop...

Goed verkloot dus Haha! . Maar op een of andere manier stond ik toch nog 4de (van de 11) met 154 punten. Vaaage jury Clown

Daarna het springen, hij wilde stoppen voor 9, maar had net op tijd mn benen der aan, dus die deed hij uit stilstand, en was dus net foutloos.

De cross ging ook lekker, alleen 1 ging ik veeeel te lomp op af. Waterbak enzo ging wel goed Lachen

Uiteindelijk 2de Lachen

Heb alleen niet de poema gevangen Clown

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:50

Heb trouwens wel nog Simone zien rijden bij het water, zag er super uit Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:33

super maartje, proficiat!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:39

Maartje gefeliciteerd!!! Klinkt goed, mooie afsluiting in de M!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:56

Maartje en Chantal gefeliciteerd met jullie prijzen.
Ik heb ook goed gereden in de L gister.
Volbloed 12 e na dres van de 28 ofzo springen 1 balkje en cross foutloos binnen de tijd.Was 5e maar heb hc gereden jammer genoeg!!
Merato heel goed dressuur 192 punten stond er 10 los hihi.De jury kwam nog uit de auto om te zeggen dat ik goed gereden had en hij had genoten.Dat zijn wel leuke dingen om te horen.
Spring 1 balkje op de laatste en cross 1 weigering op het eerste water insprong en 3 seconden buiten de tijd.
Hij heeft nog een beetje waterangst..Maar de 2e keer terug ging hij super er doorheen. Dus toch weer heel veel geleert en weer een ervaring rijker.En de paarden zijn weer mooi fit en dris vandaag. ohja ik was nog 5e ook nog met een stop in de cross.
Op naar Hoge Mierde heb er nu al weer zin in.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:04

Hoii,
ik ben er ook weer, heb ook fijn gerede gister.
Mocht tege Patricia en ze stond weer voorraan met dressuur, haha , maar ook bij mij kwam de jury vertellen dat ik goed had gerede, alleen mijn stap is te weinig (was al blij dat ie stapte!!volboedstreken haha)
Prodeo stond dus 3de na de dressuur met 181pnt!! Ik sprong foutloos, al wilde prodeo, netals Romeo van Maartje, stoppen op 9. Gelukkig was ik zeer oplettend gister!!!Ook de cross was foutloos, en precies optimale tijd, haha toevallig, !!
Al reed ik bokkend na 1 en sprong hij 2 zowat omver, toen was t klaar met vervelen en liep hij heel de cross fijn.
Ik heb het laatste lijntje na de finish lekker rustig gedaan. Water ging lekker, al twijfelde ie de eerste keer wel.
Ook de smalle hindernissen pakte Prodeo goed aan.
Dat betekende een 2de plaats voor mij in het L.
Martino Utopia liep zijn 3de cross, en ik moest hem vrij vroeg starten, ik vond de cross moeilijk en had gwn buikpijn van de zenuwen.
Dressuur ging lekker, voor zijn doen(zenuwpees), ik had 169 pnt,springen ging heel slecht.
Parcour niet kunnen lopen, slechte lijnen gereden, maar gelukkig foutloos.
Cross pakte Tino fantastisch aan. De eerste smalle hindernis moest hij ff kijken, het heksenoog was niet indrukwekkend maar de plas ernaast wel!!! De water insprong ging super, de tweede ook!Terwijl dit paard toch echt een waterfobie heeft.
Ik kan 100%op hem vertrouwen, dat bewees hij gister maar weer!
Met een ruiter die geen normaal springparcour kan rijden foutloos te springen! En mee te denken in de cross!
En zijn waterfobie te overwinnen. Ben echt trots op dit paard, vooral als je nagaat dat hij nog geen jaar geleden zijn allereerste wedstrijd liep als 10-jarige in zijn hele leven. In Princehage zijn allereerste cross liep, en nooit gestopt heeft!Zelfs niet op die gruwelijk enge waterhindernissen!(hij maakt wel nog steeds stomme reacties in het water zelf!haha)Dat noem ik nog eens een instelling van een sportpaard,
Ik werd trouwens 3de, leuke bijkomstigheid, maar niet het belangrijkste!
groetjes margo