[poll] "Dresuur is te koop"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

"Dressuur is te koop"

Mee eens
164 (73%)
Mee oneens
58 (26%)

Totaal aantal stemmen: 222

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:18

kenso0wlover schreef:
. Ik vind eht zelf veel knapper als je een jong paard krijgt(wat nog niks kan!) wat je tot bijvoorbeeld het Z brengt.

Tja maar helaas maakt het in de ring niet uit of dat nou knapper is ja of nee. Daar telt het resultaat en de jury ziet niet of jij het paard zelf opgeleid hebt of dat dat voor je is gedaan. (jammer genoeg)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:40

En in jonge paarden heb je ook paarden met geweldige bewegingen en jonge paarden die maar gewoontjes zijn.
Dan is die eerste ook makkelijker naar het Z te rijden dan die 2de

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:10

Ik denk zeker wel dat het te koop is.

Vaak zat zie je gewoon het mooiste paard winnen, hoe de ruiter er ook opzit en meelift... Lips are sealed

Op echt hoger niveau gaat het niet echt meer op, dan zal je ook talent moeten hebben. Maar daar heb je óók een goed paard (en dus centjes) voor nodig.
Zonder centjes kom je er zowiezo niet, je zal het toch moeten 'kopen'.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 00:17

Zo'n 20 jaar geleden zat ik als 14/15 jarig meisje op een pony die Z-dressuur liep... Ik heb zo ongeveer alle hoeken van de bak gezien... Bloos Succes niet niet op ieder paard/pony te koop.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:11

Tot op zekere hoogte is het te koop ja, wij hebben dan ook iets van dat gekocht. Sara kan leuk rijden met haar 9 (bijna 10) maar zet haar op een dwarse/hobbel pony en het zal er niet uit komen. Ze is te tenger en te jong om een pony iets te leren. Wij hebben een werkwillige/ hoger opgeleide pony (z2) voor haar gekocht met een heel braaf karakter van 14 en daar kan ze het talent wat ze mogelijk heeft mee uitwerken. Ze zal veel leren van deze pony en dat later eventueel op een jongere pony kunnen overbrengen als ze een stuk ouder is. Voorlopig kan ze een heel end vooruit en ik moet zeggen dat het tot nu al erg leuk loopt.
Gr desiree