strenge jury = goede jury ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:25

Nee en achteraf had ik m idd graag op video gezien. Mijn moeder vond dit wel de beste proef ook en die gaat altijd mee. Maar idd beeld en gevoel kan verschillen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:42

Tja, soms voelt het anders dan het eruit ziet. Het viel mij ook op dat er maar 4 WPten in het M1 weggegeven waren. Ik had zelf in de M2 tot mijn stomme verbazing 166 terwijl ik geen winst verwacht had...
Ik denk dat veel mensen de lat voor zichzelf veel te laag leggen, men is te snel tevreden. Misschien leg ik de lat voor mezelf te hoog? Ik weet het niet, maar ik vind zelden dat ik "te laag" gejureerd ben. Wel vraag ik me soms af als ik zit te jureren waarom iemand op concours gaat terwijl hij of z'n paard daar nog helemaal niet aan toe is. of hoe iemand in e L2 terecht gekomen is terwijl er nog zoveel fout gaat en er zo enorm slordig gereden wordt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:44

volgens mij heeft Karin een heeeeeeel klein punt Haha! Haha! Haha!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:52

Goed gereden dus! Ik weet niet of ik de lat te laag leg voor mezelf, maar vergeleken bij het rijden thuis en mijn andere proeven in de M1 ging het gewoon goed. Tuurlijk gaat het in de les nog beter, maar ja dan doe je elke oefening ook een aantal keer. In de proef moet het natuurlijk in 1 x en als je dan net niet goed voorbereid, dan kan ie mis gaan.
Mijn instructrice heeft altijd als regel van tel van 10 wedstrijden de punten op, neem het gemiddelde en vaak kom je dan wel aardig uit met je niveau. Ik vind dit altijd een hele goede, want ik vind ook vaak zat dat ik te hoog krijg, maar ook wel is te laag... Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 17:29

wauweltje schreef:
Dat komt dan omdat er blijkbaar niet meer combinaties mee doen met de kring wedstrijden. Maar in Noord Holland bij de paarden zijn er combinaties genoeg. In onze kring zat de baan toch echt vol, dus die zes mensen die waren geselecteerd, die kregen dat echt niet cadeau.Het is ook geen kritiek op de jury, juryleden zijn ook mensen, je bent toch beinvloedbaar en past je ongemerkt aan het niveau aan. Dus geen kritiek, gewoon een vaststelling. Dus jury voel je niet aangevallen.

Nee, er zijn in onze regio echt zat combinaties. Dat komt gewoon door een andere opzet van de kampioenschappen. Een kampioenschap verliest zijn flair op zo'n manier. Het is niet echt meer een eer om mee te mogen doen, net zoals het dat vroeger was.
Maar dat is verder off topic.

Waar het om ging is dat jij aanneemt dat jury's er zelf een regeltje bij bedacht hebben, en dat is gewoon niet zo.