Marlies & Idocus

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

havane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:34

Imke reed heel keurig en verdiende haar score zeker en vast, ik schatte zelf een kleine 70 voor haar.

Marlies daarentegen viel echt tegen. Ik had echt hogere verwachtingen van haar proef, zoals de meesten waarschijnlijk.
Of de oorzaak echt zozeer te wijten is aan de warmte, de stress, de spanning... kleine kans, de andere ruiters hebben er toch ook mee te kampen en ze heeft toch al wat wedstrijdervaring opgedaan?!
Mss is het eerder omdat ze enkele dagen zelf haar paard moet rijden, en mama mag er eens niet op, om hem weer goed aan de hulpen te zetten?
Zo gebeurd het maar al te veel, en zo zie je dan ook vaak zo'n combinaties op internationaal na verloop van dagen slechter presteren.
Maar zoals al gezegd, de volgende spelen kan ze een ander, beter paard ter beschikking nemen. Ging het maar voor al de ruiters zo makkelijk.
Nou ja, we kunnen allemaal maar raden en gissen hoe het mogelijk is, er is maar één iemand die het weet en dat is Marlies zelf.
Maar zo te horen vond ze het zelf een goede rit, dus zal het wel aan de jury liggen. Ik ga er altijd van uit, na een proef weet je zelf of je goed of niet goed hebt gereden, als de jury die proef dan nog eens terecht waardeert is het super.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:37

volgende spelen moeten gewoon edward anky en imke zijn, de laatste, dat is nu denk ik niet te zeggen( al is de rest natuurlijk ook nog lang niet zeker voor over vier jaar, id ene beetje te ver vooruit Haha! ) Maar wat we wel kunnen zeggen is dta imke iig heel goed heeft laten zien wat ze waard is, er wordt volgens mij met heel andere ogen naar haar gekeken..

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:46

marlies heeft gewoon alles uit de kast gehaald wat er in zat, meer zat er vandaag miss wel niet in.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:50

Anna42 schreef:
Als er in de draf geen balans is, is er ook geen balans in de passage en de piaffe. Een piaffe waarbij de voorbenen landen voor de achterbenen geeft te denken en hier zien we de resultaten van onevenwichtig gebouwde paarden die geforceerd worden tot het vertonen van kunstjes.
Nu valt er veel over de Spaanse ruiter als ruiter aan te merken. Maar ondanks dat heeft dit paard zoveel evenwicht in zijn bouw en zijn bewegingen dat dit paard praktisch niet uit balans te krijgen is. Dit paard heeft de noodzakelijk tact in alle oefeningen.

Nou wat had dat paard een 'tact' in zijn wendingen in galop (hij viel bijna om, topzwaar Verward ) en zijn uitgestrekte draf.
Maar inderdaad, balans heeft hij, het is net zo'n tuimelaar die je om kunt duwen en dan vanzelf weer recht overeind komt te staan Haha! Daar heeft hij ook wel zo'n beetje het figuur voor. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kwaliteit is niet zo heel briljant, excuus.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:54

wel mooie foto's zeg alleen jammer van de kwaliteit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:58

Het zijn geen echte foto's het zijn stills van de video Lachen.
Het zijn niet de leukste foto's omdat ik wilde laten zien dat het beeld niet kalm, rustig en beheerst was, zoals normaal wel is bij Marlies.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:58

Pianohandjes!! Bloos! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:59

Meer een soort gitaarhandjes dit ritje hoor Haha!.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:59

sorrie, maar ik vind niet alle stills zo'n slecht beeld geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:02

Op de eerste foto zie je duidelijk dat hij verkant en verbuigt, dat deed hij wel vaker in de proef. Op de volgende foto's zie je dat hij in passage zijn voeten nauwelijks van de vloer krijgt, dat is dan 'verheven draf'. Verder zie je op deze foto's hoe Marlies af en toe wat bij regelt. De laatste foto is van de laatste Piaffe op de A-C lijn, vlak voor het groeten.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:04

Wat mij wel ook opviel is dat Idocus veel met zijn mond open liep en veel met zijn staart liep te zwiepen.

Ik dacht dat de laatste foto van de inzet van de pirouette was, vandaar.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:13

Ja, dat viel mij ook op. Jammer.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:18

Marlies roept de hele week al in haar dagboek op dr site dat idocus erg goed tegen de hitte kan, dus denk niet dat het daar aan lag! Wat me erg opviel is dat ze er echt aan moest rukken en plukken om m een beetje in het gareel te houen. Ze viel me echt heel erg tegen! Imke vond ik echt super!! Paar kleine foutjes, maar het totaalbeeld erg mooi! Zelf gaf ze als commentaar ook dat ze wel 70% had verwacht, maar die belg had dr op de 6e plek staan. jammer!!

Maar mooie sport!

Die schimmel van de spanjaard vond ik niet mooi, maar wel alle onderdelen netjes!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:19

Idocus was erg strak. Volgens mij had ze daarom ook de stangteugel helemaal loshangen. Ik denk als ze die erbij gepakt had dat hij was gaan staken. Hij was niet los door het lichaam, daarom was de passage ook wat in slomotion en stond hij bijna stil in de piaffe. Toch te veel geoefend denk ik. Maar ja, ze heeft maar mooi even op de Olympische Spelen gereden. En ik denk dat het voor ook zeker niet de laatste keer is!!!

Ik vond Imke trouwens wel heel goed rijden. Het geheel zag er erg ontspannen en los door het lichaam uit!! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:22

Ze heeft de stangteugel altijd loshangen, en hij is altijd zo strak...

dus wat er nu ineens door iedereen teleurstellend aan wordt gevonden zie ik niet zo. Hij is altijd zo!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:22

Citaat:
20-8-2004: Dagboek 20 augustus
De Grand-Prix zit er op!
Het is nu kwart over vier, Griekse tijd, en onze Grand-Prix zit er op. Imke beet het spits af voor Nederland, zij reed om kwart voor elf. Mijn moeder en ik zaten naast Z.K.H. Prins Willem-Alexander Imke's rit te volgen. Dat was heel leuk en ontspannen.Mij viel het vooral op dat Z.K.H. Prins Willem-Alexander heel veel af weet van de dressuursport. Hij heeft deze tak van sport zelf ook nog beoefend. Imke reed heel geconcentreerd en Lancet liep super. Wat een binnenkomer voor Nederland! Alle fans uit Nederland lieten van zich horen op de tribune. Na de proef ging ik naar de stal om me voor te bereiden op mijn proef. We hadden Idocus vanmorgen om zes uur al kort wat getraind zodat we voor de proef wat konden sparen in verband met de enorme hitte. Mijn starttijd was direct het heetst van de dag! Op stal verliep alles prima, Erica had alles er tip-top uitzien en Idocus blonk als een spiegel. Nadat ik opgestegen was liepen we naar de eerste losrijbaan. Idocus voelde fijn aan, en toonde zich fit. De laatste tien minuten mochten we naar de ring net voor de hoofdarena. We namen nog wat kleine oefeningetjes door om te testen of hij aan de hulpen stond. Toen mochten we naar binnen. Het begin voelde goed aan, jammer dat we een foutje in de eners hadden en dat de piaffes niet optimaal waren. Toch ben ik heel blij met deze eerste Olympische ervaring. Ik heb er heel veel van geleerd en ik was blij om hier te zijn. De komende dagen heb ik de tijd om veel combinaties aan het werk te zien in de training en in de proef. Als je zelf moet rijden komt het daar niet zo van. Na de proef moest iedere ruiter of amazone direct van het paard af om de pers te woord te staan. Mijn moeder en Erica hebben Idocus toen overgenomen en hebben hem op stal verzorgd. Ook dat is weer een hele ervaring, je komt net van je paard en hebt je proef zelf nog niet geanalyseerd en moet direct vragen beantwoorden waar je zelf nog helemaal niet over na hebt kunnen denken! Maar gelukkig ging het prima en kon ik goed vertellen wat ik in de proef gevoeld had. Van de enorme hitte had ikzelf gelukkig geen last. Als je eenmaal aan het voorbereiden bent, ben je zo geconcentreerd dat je daar eigenlijk niets meer van merkt. De hoeveelheid succes sms jes en mailtjes zijn inmiddels niet meer te tellen. Ik wil IEDEREEN hier HEEL hartelijk voor bedanken!!! Heel erg leuk dat jullie zo meeleven. Morgen wordt het weer spannend, dan zijn Anky en Sven aan de beurt. Uiteraard ga ik dan voor hen duimen!

Van www.dressuurstalvanbaalen.nl

Marlies was zelf blijkbaar wel tevreden?? Ze rept iig met geen woord over dr score en het feit dat imke boven dr staat!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:25

Zep schreef:

dus wat er nu ineens door iedereen teleurstellend aan wordt gevonden zie ik niet zo. Hij is altijd zo!

Ik heb haar dit jaar in ermelo zien rijden en idd de stangteugel hangt altijd los en idocus is vrij strak, maar ik vond haar nu buitengewoon onrustig zitten en de harmonie vond ik heeel ver te zoeken! Ik zat samen met een collega te kijken (zij was ook in ermelo) en we dachten er precies hetzelfde over!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:27

In ieder geval fijn dat ze het zo op kan pakken en het kan zien als een hele fijne ervaring.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:28

Ach het is ook weer niet iets om je voor te schamen als je onder Imke staat. Marlies heeft haar best gedaan, maar had helaas niet haar beste dag. Helaas, jammer, volgende keer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:47

Zep schreef:

Nou Lot, ik denk dat iedereen gewoon het beste ervan hoopte en dat het daarom iets teleurstelde. "We" hadden liever een wat fijner proefje gezien, dat is toch niet zo raar???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:56

Ik blijf erbij dat ik Marlies vaak veel en veel beter heb gezien. Tijdens het losrijden in Ermelo liet ze een fantastische piaffe en passage zien.

Maar dat zal wel aan mijn zonnebril hebben gelegen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:59

Ik heb Marlies en Idocua ook veel beter gezien. Tijdens NIC Zuidlaren (twee jaar geleden Tong uitsteken ) vond ik haar echt héél netjes rijden.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:50

CGJ12 schreef:
Het is maar hoe je het bekijkt.
Maar ik weiger te geloven dat ze vannacht goed slaapt.
Zelf vond ze het zeker géén goede dag. For sure.

Recent nog mediavoorlichting gehad Cool dus weet hoe je het naar de buitenwereld moet brengen.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:02

Lovely schreef:
Op de eerste foto zie je duidelijk dat hij verkant en verbuigt, dat deed hij wel vaker in de proef. Op de volgende foto's zie je dat hij in passage zijn voeten nauwelijks van de vloer krijgt, dat is dan 'verheven draf'. Verder zie je op deze foto's hoe Marlies af en toe wat bij regelt. De laatste foto is van de laatste Piaffe op de A-C lijn, vlak voor het groeten.

Op bijna alle onderdelen loopt hij tegen de FEI voorschriften in met het hoofd achter de loodlijn en is de nek niet het hoogste punt. In de piaffe, althans wat voor een piaffe moet doorgaan, landt hij elke pas op het voorbeen.
Paarden die achter de loodlijn worden gereden en waaarbij de nek niet het hoogste punt is, krijg je praktisch niet in balans.