Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Anna42 schreef:Als er in de draf geen balans is, is er ook geen balans in de passage en de piaffe. Een piaffe waarbij de voorbenen landen voor de achterbenen geeft te denken en hier zien we de resultaten van onevenwichtig gebouwde paarden die geforceerd worden tot het vertonen van kunstjes.
Nu valt er veel over de Spaanse ruiter als ruiter aan te merken. Maar ondanks dat heeft dit paard zoveel evenwicht in zijn bouw en zijn bewegingen dat dit paard praktisch niet uit balans te krijgen is. Dit paard heeft de noodzakelijk tact in alle oefeningen.
Citaat:20-8-2004: Dagboek 20 augustus
De Grand-Prix zit er op!
Het is nu kwart over vier, Griekse tijd, en onze Grand-Prix zit er op. Imke beet het spits af voor Nederland, zij reed om kwart voor elf. Mijn moeder en ik zaten naast Z.K.H. Prins Willem-Alexander Imke's rit te volgen. Dat was heel leuk en ontspannen.Mij viel het vooral op dat Z.K.H. Prins Willem-Alexander heel veel af weet van de dressuursport. Hij heeft deze tak van sport zelf ook nog beoefend. Imke reed heel geconcentreerd en Lancet liep super. Wat een binnenkomer voor Nederland! Alle fans uit Nederland lieten van zich horen op de tribune. Na de proef ging ik naar de stal om me voor te bereiden op mijn proef. We hadden Idocus vanmorgen om zes uur al kort wat getraind zodat we voor de proef wat konden sparen in verband met de enorme hitte. Mijn starttijd was direct het heetst van de dag! Op stal verliep alles prima, Erica had alles er tip-top uitzien en Idocus blonk als een spiegel. Nadat ik opgestegen was liepen we naar de eerste losrijbaan. Idocus voelde fijn aan, en toonde zich fit. De laatste tien minuten mochten we naar de ring net voor de hoofdarena. We namen nog wat kleine oefeningetjes door om te testen of hij aan de hulpen stond. Toen mochten we naar binnen. Het begin voelde goed aan, jammer dat we een foutje in de eners hadden en dat de piaffes niet optimaal waren. Toch ben ik heel blij met deze eerste Olympische ervaring. Ik heb er heel veel van geleerd en ik was blij om hier te zijn. De komende dagen heb ik de tijd om veel combinaties aan het werk te zien in de training en in de proef. Als je zelf moet rijden komt het daar niet zo van. Na de proef moest iedere ruiter of amazone direct van het paard af om de pers te woord te staan. Mijn moeder en Erica hebben Idocus toen overgenomen en hebben hem op stal verzorgd. Ook dat is weer een hele ervaring, je komt net van je paard en hebt je proef zelf nog niet geanalyseerd en moet direct vragen beantwoorden waar je zelf nog helemaal niet over na hebt kunnen denken! Maar gelukkig ging het prima en kon ik goed vertellen wat ik in de proef gevoeld had. Van de enorme hitte had ikzelf gelukkig geen last. Als je eenmaal aan het voorbereiden bent, ben je zo geconcentreerd dat je daar eigenlijk niets meer van merkt. De hoeveelheid succes sms jes en mailtjes zijn inmiddels niet meer te tellen. Ik wil IEDEREEN hier HEEL hartelijk voor bedanken!!! Heel erg leuk dat jullie zo meeleven. Morgen wordt het weer spannend, dan zijn Anky en Sven aan de beurt. Uiteraard ga ik dan voor hen duimen!
Zep schreef:Ze heeft de stangteugel altijd loshangen, en hij is altijd zo strak...
dus wat er nu ineens door iedereen teleurstellend aan wordt gevonden zie ik niet zo. Hij is altijd zo!
Zep schreef:Ze heeft de stangteugel altijd loshangen, en hij is altijd zo strak...
dus wat er nu ineens door iedereen teleurstellend aan wordt gevonden zie ik niet zo. Hij is altijd zo!
Lovely schreef:Op de eerste foto zie je duidelijk dat hij verkant en verbuigt, dat deed hij wel vaker in de proef. Op de volgende foto's zie je dat hij in passage zijn voeten nauwelijks van de vloer krijgt, dat is dan 'verheven draf'. Verder zie je op deze foto's hoe Marlies af en toe wat bij regelt. De laatste foto is van de laatste Piaffe op de A-C lijn, vlak voor het groeten.