Waarom Sven en niet Marlies of Imke ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:18

Hehe, dat probeerde ik een aantal pagina's geleden al te zeggen.

Er zullen toch altijd meningsverschillen blijven. Helaas willen sommige personen dit nogal eens door de zogenoemde strot duwen.

Overigens had ik als klein Tyrzatje nog bijna een paard van Annemarie gekocht/gekregen (DeBay) Haha!

Mathijs82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:30

Magique schreef:
Citaat:
Nogmaals: Volgens de jury's wel ja; maar volgens Rutten dus niet en als jij alle wedstrijden had gezien had je Rutten waarschijnlijk misschien beter kunnen begrijpen Ik wel ieder geval ......
Rutten heeft gewoon de jury's overruled en dat verdient in mijn ogen eigenlijk ook wel respect.
Ik hoop dat hij hiermee ook de jury's eindelijk is wakker schut.

Nota Bene:

Toegegeven; ik heb niet alle wedstrijden gezien en ik pretendeer niet de wijsheid van Dhr. Rutten in pacht te hebben, noch die van een internationaal jurylid. Maar ik denk dat slecht weinigen onder ons wel in een dergelijke positie verkeren.

Verschillende juryleden, vaak voorzien van jarenlange ervaring en afkomstig uit verschillende landen, hebben de proeven van de verschillende combinaties op onder meer WB-GP en de diverse internationale en nationale (selectie-)wedstrijden gejureerd.
Op dergelijke grote wedstrijden zijn per proef soms niet minder dan zes paar deskundige ogen, vanaf verschillende invalshoeken, bezig met het observeren van de verrichtingen van combinaties. Deze observaties worden vervolgens vertaald naar een feitelijk percentage dat voor een bondscoach een leidraad is.
Wie kent niet het gezegde; Twee paar ogen, zien meer dan een paar. Het lijkt mij twijfelachtig dat een persoon vanuit een invalshoek meer inzicht krijgt in de de prestaties van combinaties dan de andere zes paar ogen tesamen.

In principe is het internationale jurycorps een grote adviescommissie voor mensen in een positie vergelijkbaar als Dhr. Rutten. Het naast zich neerleggen van dergelijke, computabele, adviezen werkt bevreemdend voor buitenstaanders, maar behoort natuurlijk tot de vrijheden die de positie met zich meebrengt. Doch een dergelijk "ambt" brengt ook de verplichting tot verantwoording met zich mee en helaas ontbreekt die nog immer.

Uiteraard verdient Dhr. Rutten alle respect. Net als elke ruiter. Net als elk jurylid. Beslissingen nemen, presteren en beoordelen op een dergelijk niveau zijn ten alle tijden bewonderenswaardig.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:33

Poeh, niet zulke moeilijke woorden gebruiken hoor, Mathijs! Haha!

Helaas hebben wij, zoals Theo al aanvoer, geen internationale juryleden gehad tijdens de selekties. Je kunt dus alleen van een nationaal jurycorps spreken.

Daar zul je zelf je conclusies uit moeten trekken...

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:03

CGJ12 schreef:
Een dergelijke conclusie kun je alleen samen trekken........

Daarom stonden er ook 2 vraagtekens achter, wijsneus!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:05

Gail schreef:
Daarom stonden er ook 2 vraagtekens achter, wijsneus!

Maar ook een JA-smiley.......... Knipoog

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:10

William schreef:
Tyrza

Leuk dat je nog weet wie dit is (of beter gezegd was) in de dressuursport. Ik bedoel te zeggen dat als je alle reacties doorleest er steeds hetzelfde wordt gezegd, soms net iets anders misschien. ook al is dit een discussieforum misschien is het beter te accepteren zoals het is nu. Vandaar een stom voorstel er tussendoor.............. De discussie begint steeds meer af te dwalen nar ??????
Tijd voor nieuwe onderwerpen, zijn er genoeg in de paardensport.

Amon

En ik snap wat je bedoelt...sommige hier reageren zo heftig dat je zou denken dat ze aandelen in bepaalde combinaties hebben ...

En ik word altijd een beetje moe van dat gezeur over dat wij leden zijn en contributie betalen dus alles in detail moeten horen van de bondscoach. Laat die man zijn werk doen, ik heb er alle vertrouwen in en we zie wel ná Athene.

William

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:27

DeBay, was een potentiele topper toen maar heeft het geloof ik niet gemaakt door een blessure. Was lang geleden toen de kampioenschappen nog in Haaksbergen gratis en voor niets te zien waren. Heel goed Gail Amon... jij hebt de hoofdprijs gewonnen (wat dat is weet ik nog niet, ff denken). Nog een leuk onderwerp (toch maar weer verder zeiken) Sven die gaat naar de OS maar reed in Nijmegen zijn kur van Atlanta 1996. Op de vraag of hij een nieuwe kur gaat maken/gebruiken was hij nogal wazig. Antwoord was dat hij niet verwachtte bij de beste drie Nederlanders te eindigen en daarom geen kur hoeft te rijden. Volgens mij is hij wat aan het bedenken want volgens mij denkt hij wel bij de beste drie te komen, kan je eigenlijk niet met zo een oude kur meer aankomen hoe mooi of goed hij ook is. Zal geen financieel probleem zijn!!!!! Unsere Sven ist sehr beschaftigt mit etwa (of zo..) Ik gok dat hij de van de Nederlanders als derde gaat eindigen. Was trouwens een uitermate gezellige (maar niet heus) bijeenkomst na afloop van de NK waar de teamspirit van af spatte.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:38

william schreef:
Was trouwens een uitermate gezellige (maar niet heus) bijeenkomst na afloop van de NK waar de teamspirit van af spatte.

Vind je het gek?

Van elke wat wils: Gestion team, DvB team en Jongen team. Zitten nu samen in 1 team en straks ook in 1 huis!

Gezellie Tong uitsteken

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:50

Het zijn volwassen mensen,dus neem aan dat ze niet zo kinderachtig zijn dat ze niet in 1 huis kunnen met elkaar. Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:52

DaniellevA schreef:
Het zijn volwassen mensen,dus neem aan dat ze niet zo kinderachtig zijn dat ze niet in 1 huis kunnen met elkaar. Lachen

Volwassen mensen gedragen zich niet altijd volwassen.........
(Heb je die nr 19 van Portugal zien janken gisteren??? Zielig figuur)

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:57

Haha ja uitzonderingen zijn er altijd. Knipoog
Maar ze komen daar om te presteren dus hoop dat ze hun gevoelens voor elkaar even aan de kant zetten,of ze elkaar wel of niet aardig vinden en gewoon als team gaan voor goud. OK dan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:03

Gelukkig hoef je bij dressuursport helemaal geen team te zijn!!!
Dressuur is puur individueel en een paar resultaten worden gewoon bij elkaar opgetald. That's all.

Het maakt dus niks uit, zolang ze elkaar de hersens maar niet inslaan, of elkanders uitslagen psychisch negatief proberen te beinvloeden. En dat laatste zie ik niet gebeuren. (al was dat misschien wel bevorderlijk voor de uitzend-minuten bij Studie Sport.....)

hoho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:51

Nou sorry je kunt zeggen dat het individueel is. Alleen is het wel zo handig als je daar je land gaat vertegenwoordigen dat je dan wel gewoon met elkaar op kunt schieten en dat je daar gewoon gezellig gaat doen met elkaar. En wat betreft die voetballer die baalde gewoon vind je het gek? Als het je eerste EK is en dan bijna kampioen bent baal je wel als je het niet redt als 19 jarige.

Ben het er mee eens dat ze dan maar even hun gevoel op zij zetten en anders maar gewoon doen alsof ze elkaar aardig vinden en voor goud gaan. (By the way volgens mijn doen alle dresuur ruiters of ze elkaar aardig vinden en ik kan niet aan een tafel zitten op een wedstrijd zonder dat de gene naast me over iemand begint te kletsen in zijn gezicht super aardig doet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:52

We gaan ons toch niet serieus druk maken of het team het gezellig zal hebben in Athene Verward

Ze moeten daar presteren, of ze elkaar lief/leuk/aardig vinden zal mij een zorg zijn.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:55

hoho schreef:
(By the way volgens mijn doen alle dresuur ruiters of ze elkaar aardig vinden en ik kan niet aan een tafel zitten op een wedstrijd zonder dat de gene naast me over iemand begint te kletsen in zijn gezicht super aardig doet)

Deze suggestieve opmerking voegt lekker wat toe Slapen Over volwassen gedrag gesproken.

Volgens mij valt dat namelijk wel mee met die haat en nijd, zij houden zich liever bezig met de sport lijkt mij.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:59

Gewoon leren relativeren........

hoho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:11

ja lijkt jou maar het is niet zo het lijkt mij ook damn he

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:12

hoho schreef:

Volgende keer dan maar MET leestekens? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:34

hoho schreef:

En wat bedoel je hiermee Verward

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:39

hoho schreef:
Nou sorry je kunt zeggen dat het individueel is. Alleen is het wel zo handig als je daar je land gaat vertegenwoordigen dat je dan wel gewoon met elkaar op kunt schieten en dat je daar gewoon gezellig gaat doen met elkaar. En wat betreft die voetballer die baalde gewoon vind je het gek? Als het je eerste EK is en dan bijna kampioen bent baal je wel als je het niet redt als 19 jarige.

Ben het er mee eens dat ze dan maar even hun gevoel op zij zetten en anders maar gewoon doen alsof ze elkaar aardig vinden en voor goud gaan. (By the way volgens mijn doen alle dresuur ruiters of ze elkaar aardig vinden en ik kan niet aan een tafel zitten op een wedstrijd zonder dat de gene naast me over iemand begint te kletsen in zijn gezicht super aardig doet)

Wij hebben dit weekend trainingskamp van de junioren en Young Riders en ik weet zeker dat het super gezellig wordt met elkaar!!
Tijdens de selecties was het strijden om een plek in het team, hier was misschien wat haat en nijd. Ik heb er niet veel van gemerkt.
Maar nu kan iedereen opgelucht ademhalen want ze zitten erbij, niemand kan die plek meer afnemen dus waarom zou het onderling nu niet goed kunnen zijn?
De leden van de teams zijn professioneel zat om elkaar juist te steunen in die spannende wedstrijden.
Iedereen doet zijn best en iedereen gaat er helemaal voor!

hoho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:03

essie79 schreef:

Volgens mij valt dat namelijk wel mee met die haat en nijd, zij houden zich liever bezig met de sport lijkt mij.

Dit bedoel ik er mee

hoho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:04

Ja iedereen kan nu opgelucht adem halen over degene die er in zitten maar hoe denk je dat degene nu praten die er niet inzitten?????????? En ja het zal op trainings kamp vast wel gezellig worden, alhoewel sommige niks van elkaar moeten hebben. En verder veel succes op jullie trainingskamp is vast heel nuttig grapje hoor

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:09

Hoho schreef:
En verder veel succes op jullie trainingskamp is vast heel nuttig grapje hoor

Bespeur ik daar enige jaloezie, Hoho?

Tjongejonge wat weten we het weer beter

hoho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:11

Jeetje tyrza heb je nog niet gegeten ofzo? ik zei toch grapje dat meen ik ook hoor!!! Ik ga geen grapje schrijven als ik het niet meen hoor. Jij reageert echt op iets wat totaal niet van belang is sorry vind ik echt kinderachtig van je.

hoho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:12

Of moeten we het weer over jou goude oude tijd hebben toen jij nog in trainingskamp was (dan doe ik tenminste met de bokkers mee en hoor ik er ook bij)