Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lieser schreef:Lindsey_99 schreef:Ik ben een beetje verbaasd dat men het heel normaal vindt dat bij wat regen de boel blank staat.
Ach, hier in de regio staan regelmatig tunnels, kelders en sportvelden onder water door de regen. Dus dat de longeercirkel dan ook blank staat, is niet verbazingwekkend.
Lindsey_99 schreef:Polariseren is niet zo moeilijk.
Een tunnel of kelder wel wat anders. Een longeercirkel is doorgaans 16 meter in diameter, en ligt niet onder het maaiveld als het goed is.
Hoe moelijk is het daar voor de winter een paar kuub extra zand op te gooien...
996981 schreef:Ik vraag me vooral af wat men hier bereidt is te betalen voor de faciliteiten die ze noemen. Lijkt totaal geen besef van kosten te zijn
FireAndIce schreef:Lindsey_99 schreef:Als de longeerbak onder water staat en in de andere bakken mag niet gelongeerd worden dan vraag je lief of ze dan ervoor willen zorgen dat de longeerbak extra zand krijgt/opgehoogd/gedraineerd wordt zodat die droog genoeg blijft om in te werken.
Regels zijn leuk maar de boel dan niet bijhouden en iemand corrigeren als er een bak gebruikt wordt als de cirkel blank staat is een tikje scheef, toch?
Als er geadverteerd wordt dat er een longeerbak is, dan moet die ook functioneel zijn.
(uitzonderlijk weer uitgesloten maar regen is niet uitzonderlijk)
Helemaal mee eens. En betaal genoeg stalgeld zoals iedereen dat doet dus moet gerealiseerd kunnen worden lijkt mij. Er loopt een slootje naast de longeerbak/paddocks dus misschien daar naartoe laten aflopen.
996981 schreef:Ik vraag me vooral af wat men hier bereidt is te betalen voor de faciliteiten die ze noemen. Lijkt totaal geen besef van kosten te zijn
Citaat:Wat let je om de schop te pakken en zelf een gleufje te maken, zodat het water weg kan. En in een longeerbak met water kan je ook gewoon longeren hoor.
DuoPenotti schreef:Stel, ik had tot 2 jaar geleden, een advertentie gemaakt.
Dan had ik daar in geschreven dat onze bak altijd te rijden is behalve met vorst, en zelfs dan slepen we hem de dag daarvoor glad.
Want dat is het beeld van 18 jaar hier een bak hebben.
Tot dus 2 jaar terig.
Onze altijd droge kelder stond nat, in de wei stonden plassen die ik nog nooit eerder had gezien.
Ze liepen stukken weiland stuk, Gelukkig genoeg over, maar toch.
En ja de bak was een zwembad.
En direct sloeg het weer om en de bak werd een heuse schaatsbaan. De plassen in de weide heb ik afgezet met draad, dat ze daar niet konden komen
En zo blij geen pensionklantenmeer te hebben.... want dan lees je bovenstaande....
Nee dank je

Lindsey_99 schreef:Kerst 2 jaar geleden was extreem, gigantisch zelfs, dan heeft iedereen er wel begrip ervoor dat het erg nat is, denk je niet?
Zo extreem is het nu niet, het is wel nat, maar dat is oktober wel vaker.
Blij dat ik geen pensionstalling meer nodig heb, gezien bovenstaande.
Lindsey_99 schreef:Kerst 2 jaar geleden was extreem, gigantisch zelfs, dan heeft iedereen er wel begrip ervoor dat het erg nat is, denk je niet?
Blij dat ik geen pensionstalling meer nodig heb, gezien bovenstaande.
Little_Gift schreef:Pareltjes schreef:Begin geen pension als je niet tegen het extra werk kunt. Paarden zijn dieren, mensen soms ook. Onverwachte zaken gebeuren. Deal ermee, los ze op. Maak geen drama en begeleid je pensionklanten als ze de kennis niet hebben. Vroeger was het een vak met rijksdiploma. Nu zijn er die als ze 4 stallen en een postzegel aan wei hebben ineens “ een pensionstal zijn “. Een paar stallen en een wei maken je nog lang geen fatsoenlijk pensionstal. Daar komt veel meer bij kijken. Vind het niets gek dat er zoveel geklaagd wordt.
Volledig met jou eens, in al je posts hier in dit topic trouwens.