pony gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 08:49

Dankje!!!!!!

Dreamboy

Re: pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:06

Ik denk dat ik nog wel grotere fantasieen had op die leeftijd :j . Zo zijn we bijna allemaal wel begonnen, behalve duopenotti dan :) . Dromen over een eigen pony is alleen maar leuk, hoewel je niets te klagen hebt want je hebt al twee shetlanders toch? Zelfs daar droomde ik van. Inmiddels ben ik al oud en sinds een paar jaar heb ik eindelijk mijn shetlanders. Mijn eerste paardje kreeg ik toen ik 16 was. Lekker door sparen dus en ondertussen lekker verder dromen.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:17

Leuk dat je zo een fijne band hebt met Sterre! Die eigen pony komt echt wel hoor! Ik ben blij dat je die ene pony toch niet gekocht hebt. Lekker genieten van de manegepaarden en ervaring op doen. En van je shetjes natuurlijk! :D

Ik was zelf ook zo, maar ik deelde deze fantasie niet met anderen, haha. Ik weet zelfs nog dat ik op een boekje had geschreven welke spullen ik moest hebben voor een eigen paard, lol. Met prijzen en al erbij. En dan een brief naar mijn moeder of dat alsjeblieft mocht. Natuurlijk nooit aan haar laten lezen. Nu heb ik 4 eigen paarden en ben ik 28. Komt helemaal goed met dit meisje.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:23

Wat een leuke foto van jou en Sterre! Mooi dat je zo'n speciale band met Sterre hebt en dat jullie zo van elkaar kunnen genieten.
Ik ben stiekem ook blij dat je die ene pony niet gekocht hebt, want daar had je veel toestand en verdriet om gehad.

Ik was pas 35 toen ik mijn eigen (men)pony kocht, sinds een jaar heb ik mijn eerste rijpaard, dus hee.... tijd zat, leeftijd maakt niets uit.

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 09:39

het is heidi van sterre heb ik ook fotos maar ik zit op mijn laptop dus die komen nog haha

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 09:47

Afbeelding dit is een foto van mij en sterre

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 09:49

sorry dat ik zo vreselijk zit op deze foto maar we waren aan het uitstappen :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:53

Dat jullie uberhaupt door die tekst komen. Ik vind het nogal moeilijk te lezen en haak ik af hoor ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:00

Schei uit, verhalen dat een paard word mishandeld met de zweep en de instructie niets door heeft en de 12 jarige wel...

nee dreamboy dat soort leugens verzinnen heel veel mensen niet.
Ook niet als ze 12 zijn.

Fijn om te zien dat er wel echt een 12 jarige achter het account zit en geen trol van 30.
Want ja dat dacht ik wel met zulke verhalen.

Een 12 jarige die fijn kan lessen, zelf 2 ponys heeft.
En nog niet genoeg heeft... zou mijn opvoeding niet zijn....

Dus ik zwaai af....

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:06

Je had ook af kunnen zwaaien zonder dit bericht. Je bent denk ik even vergeten wat een groot verschil in jeugd zit tussen jouw tijd en de tijd van nu en de daarbij behorende fantasieën etc. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat 99% zulke fantasieën had, maar in de tijd van nu is dat online te delen en in jouw tijd niet. Maar goed, kan ook zijn dat je net bij die 1% hoort he….

Mara, wat een leuke pony zeg! Ik zou lekker op haar blijven rijden en dan komt een grote eigen pony later wel :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:08

Goh, ik ken een 13 jarige die zelf een shet heeft maar dat ook niet genoeg vind en dus maar paarden van anderen gaat rijden (en er bijna mee verongelukt omdat ze het beest niet onder controle heeft op buitenrit en dus een drukke baan overvliegt in galop).
Nu zou ze toch haar eigen paard hebben gekregen.

Ik droomde als kind ook, en bij lege velden kon ik dromen dat da veld ooit van mij was en er paarden op liepen.
Helaas voor mij kon ik pas m'n eigen paard hebben zodra ik zelf ging werken en geld verdiende. Heb dus pas een eigen paard gekocht toen ik 22 was.

Heb wel een soortgelijk verhaal als TS wat een paard op manege betrof. Alleen, ze werd niet mishandeld, ze deed alleeb rodeo als je galop vroeg (koersdraver geweest) en ze kon de drukte van jonge kinderen niet aan. (Instructrice durfde zelf niet erop, iets met bang voor zwarte paarden) Ik heb haar een tijdje geleasd gehad. Toen ik daarmee stopte is ze geleasd door een ander meisje en die heeft haar nu nog steeds. Soms doet een paard het beter met 1 vaste ruiter.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:21

DuoPenotti, je vergeet dat ze het op die leeftijd al snel vinden dat een paard mishandelt wordt. En natuurlijk jan niemand zo'n dier rijden of benaderen, behalve zij. Kom op zeg, je kunt mij niet wijsmaken dat jij deze uitspraken of gedachten nooit gehad hebt. Tenzij he natuurlijk pas op latere leeftijd bent gaan rijden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:27

Dromen over een eigen paard, zeker :j
Maar wel gewoon met de voeten op de vloer.
Weten wat realistisch is.
Geen zwarte hengst die alleen ik zou kunnen rijden.
(en dus ook geen zieke paarden)
Denk dat die 99% precies andersom was bij een leeftijd van 12.

het delen is zeker de tijd van nu. Dat is zo. Dat lastig vallen van eigenaren met onzin biedingen ook, helaas.
Maar als iemand van 12 (geen 5) wil dat ze die serieus nemen mag je toch ook wel zeggen dat het met dit soort teksten niet gaat gebeuren. Dat hoort ook bij de tijd van nu.

En nu ontslip ik echt.
Stimuleren jullie maar fijn verder in die onzin..... :)
ieder zijn ding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:38

Nou, ik moet zeggen, ik had ook de voetjes niet op de grond hoor. Ik had een schrift waarin ik paardennamen verzon/verzamelde, en van sommige zette ik dan ras, kleur en aftekeningen erbij. Na een schoolreisje naar regio Calais, vond ik Cap Gris-Nez zo mooi dat ik er een immense manege zou opzetten, met wel 600 paarden (toen had ik nog niet door dat de stallen zich niet vanzelf uitmesten :) ). Ik heb ook nog wel enkele penny verhaaltjes geschreven waarbij ik iemand was die als enige een wild paard kon temmen.

De boeken van De Zwarte Hengst heb ik verslonden, en toen ik nog niet lang op eigen benen stond (in 1998, ik ben afgestudeerd in 1996) kocht ik... een zwarte Arabische jaarlinghengst, en die heb ik nog steeds (wordt in juni 28) (alleen is hij nooit onhandelbaar of gevaarlijk geweest).

En ik haalde best goede schoolresultaten, maar nooit de primus van de klas. Toen ik 12 was en 2 jaar manegelesjes volgde, vroeg ik aan mijn ouders "Als ik de beste ben van de klas, krijg ik dan een paard?". Mijn ouders, nooit verwacht dat het zou gebeuren, zeiden: "OK, dan krijg je een pony". En je raadt het al :) Leuk voor mij, minder voor die pony: was een getalenteerde springpony, en ik een ongetalenteerde manegeruiter die zelfs nog nooit een paard opgezadeld had. Pony kwam alleen te staan, weitje van 30x50 omheind met prikkeldraad. Gelukkig kon mijn vader een jaar later een wei achter het bedrijf kopen (hij had een deel van de grond nodig voor uitbreiding) dus pony kreeg 3/4 hectare en gezelschap van herten en schapen. Maar niemand van ons kende iets van paarden voederen, en we hebben hem dus letterlijk bijna doodgevoederd, heeft zware hoefbevangenheid gehad, en daarna een te streng dieet waardoor hij zo verzwakt was dat hij in een domme schrikreactie van de tandarts zijn been brak.

Maar nu even terzake: TS, ik zou je aanraden nog enkele jaren af te wachten met een grotere pony of eigen paard. Niet alleen kan je dan zelf een zakcentje bijverdienen, maar misschien heb je op je 16 jaar wel andere interesses (jongens en zo :) ) en boeien de paarden je dan minder. Veiliger om hiermee te wachten tot je min of meer volwassen bent, zodat je je paard/pony een blijvende en stabiele toekomst kan bieden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 13:17

DuoPenotti schreef:

het delen is zeker de tijd van nu. Dat is zo. Dat lastig vallen van eigenaren met onzin biedingen ook, helaas.
Maar als iemand van 12 (geen 5) wil dat ze die serieus nemen mag je toch ook wel zeggen dat het met dit soort teksten niet gaat gebeuren. Dat hoort ook bij de tijd van nu.

En nu ontslip ik echt.
ieder zijn ding

Het is een openbaar forum, waarbij ze gewoon een topic net als ieder ander mag openen. Ik teM je reacties, omdat ik het inmiddels gemeen begin te vinden.

Overigens geloof ik wel dat ze 12 is. Ik heb voor de lol mijn eigen berichten eens opgezocht, toevallig ook als 12 jarige op bokt op zoek naar (informatie over) een mustang :+

Citaat:
Ik lees er weleens boeken over
En mijn liefde is al voor ; Arabieren en Andalusiers
maar ietss...
Zegt dat Mustang nog beter is dan wat dan ook.

Trots, Vurig en een wil die nooit te breken is.

Maar een Mustang is erg moeilijk in omgang enzo.
Heeft iemand ervaring met ze?

Join up zou mischien wel helpen denkt ik .

Bernadth99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 13:51

Leuk om te lezen dat je goed bezig bent met lessen op de manege MARAAAA. Als ik jou was zou ik nog lekker een poosje doorsparen en in de tussentijd genieten met je shetlanders :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 13:57

Ik droomde er ook over op die leeftijd. Gelukkig waren mijn ouders zo verstandig niet aan die droom te voldoen want toen ik 14 was kreeg ik interesse in jongens.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 15:59

DuoPenotti schreef:
Schei uit, verhalen dat een paard word mishandeld met de zweep en de instructie niets door heeft en de 12 jarige wel...

Ook niet als ze 12 zijn.

Fijn om te zien dat er wel echt een 12 jarige achter het account zit en geen trol van 30.

Dus ik zwaai af....

Dit is pestgedrag. Ga je bitterheid ergens anders verspreiden.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:06

DuoPenotti schreef:

Ook niet als ze 12 zijn.

Dus ik zwaai af....

Gut wat ben jij volwassen bezig. het is een meisje van 12 . Kom op zeg . Iets minder lelijk doen kan geen kwaad.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:30

DuoPenotti schreef:

En nu ontslip ik echt.
ieder zijn ding

Dit siert je echt niet.... Ruzie zoeken met een kind van 12... Wie is hier dan de volwassene?

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:32

Hoi TS

Bespreek je dit topic even met je ouders? Ook omdat je foto's deelt.

Je hoeft nooit foto's van jezelf te plaatsen omdat mensen je anders niet geloven - hier niet en nergens op internet. Temeer omdat het hier allemaal volwassenen zijn. Het zijn werkelijk onze zaken niet, hoe jouw leven er écht uitziet.

Zomer030

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:46

Vakantie tijd zeker weer

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:48

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om te stoppen met de off topic discussie. Als je denkt dat een topic niet serieus is nergeer het dan of meldt het bij de moderators in plaats van het in het topic te plaatsen.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:12

Elin_ schreef:
DuoPenotti schreef:

En nu ontslip ik echt.
ieder zijn ding

Het is een openbaar forum, waarbij ze gewoon een topic net als ieder ander mag openen. Ik teM je reacties, omdat ik het inmiddels gemeen begin te vinden.

Overigens geloof ik wel dat ze 12 is. Ik heb voor de lol mijn eigen berichten eens opgezocht, toevallig ook als 12 jarige op bokt op zoek naar (informatie over) een mustang :+

Citaat:
Ik lees er weleens boeken over
En mijn liefde is al voor ; Arabieren en Andalusiers
maar ietss...
Zegt dat Mustang nog beter is dan wat dan ook.

Trots, Vurig en een wil die nooit te breken is.

Maar een Mustang is erg moeilijk in omgang enzo.
Heeft iemand ervaring met ze?

Join up zou mischien wel helpen denkt ik .

Aww wat cute. <3
Ik verslond de heartland boeken als kind. Ik weet ook nog dat ik dacht dat de shetlander in de wijk mishandeld werd omdat het halster volgens mij veeeeelste strak zat. Die pony leeft nog steeds. :+ Toegeven, hij staat wel sneu alleen, maar verder ziet hij er best oke uit.

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 20:46

mijn ouders vinden het goed als ik fotos plaats waarop ik paardrij als je maar niet duidelijk mijn gezicht ziet