Volwassenen met pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Re: Volwassenen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 08:38

Grappig om te lezen waar ze allemaal wel en niet bang voor zijn. In het ponyhoofd zal het allemaal heus heel logisch zijn. De mijne wil ook niet in de buurt van water komen - ervan overtuigd dat het wemelt van de krokodillen. Wij staan in een gebied dat Waterland heet en er ook zo uitziet ;( .

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:22

Als die van mij eenmaal in het water staat is het *geweldig*
Er eerst in komen is wat anders :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:28

Haha herkenbaar met sommige dingen die je tegenkomt op buitenrit en eng zijn.

Mijn merrie heeft dat met geiten, ze heeft daar altijd al een kijkje op gehad. Maar het rare is, niet op alle.
Toggenburgers (als ik het goed schrijf) die moet ze dus niet. Geen idee waarom.

Gewone geiten gaat goed, loopt ze zo langs, die andere dus niet. En dat geeft wel eens grappige dingen onderweg.
Zo stond ze opeens doodstil, maakte zich enorm groot.
Wij hadden echt zoiets van, wat zie je?
Ohhh kijk ligt een geit in de tuin, die er eerder niet was. Nu krijg ik haar er wel langs, maar dan loopt ze er kijkend met een gebogen lijf wijd om heen.
Omdat er een grote trekker met kieper ons tegemoet kwam even gewacht.
Ondertussen stopt er en man met de fiets achter ons. En deze beste man vraagt, is ze bang voor trekkers. Waarop ik antwoord nee voor de geit.
Die man heeft me vol ongeloof staan aankijken, alsof ik hem compleet in de zeik nam.
Trekker kwam voorbij en daarop 0,0 reactie.
Dus we rijden verder en idd als een gebogen wokken wijd erom heen.
Waarop de fietser, nog steeds verbaasd ons nadien voorkomt en vol ongeloof zegt " het was idd de geit waar ze bang voor was"
Om vervolgend verderop zonder problemen langs een weide met blij springende geiten met jongen te lopen.

Wandelaars die haar tegemoet lopen zijn ook raar, dan maakt ze zich ook altijd enorm groot.

Treinen kijkt ze ook niet naar om

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:36

Mijn haflinger is dol op water, ze vindt het fantastisch om er doorheen te lopen en dan heel hard te stampen :+ Alleen niet zo leuk voor degene die naast mij rijdt haha. Ze vindt grote geiten niet eng, maar kleine geitjes vindt ze wel heel gek :') Verder kijkt ze eigenlijk nergens van op.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:41

Idifix schreef:
Gigixponys schreef:
Mijn pony is wel eens 'verschoten' van een rode brievenbus. Maar dat was op een nieuwe route en dan is alles opeens eng. >;)
Hij is sowieso geen fan van felle kleurtjes en dan vooral geel.
Anders is hij vooral bang van plastic, lintjes en tentzeilen etc. Dat is het enige waar ik soms voor moet afstappen.

Laatst wel gewoon voorbij een kraan gereden die een of andere plaat over een dak aan het tillen was en de schaduw kwam net boven ons. Dat vond hij dan weer helemaal niet erg. Ponylogica. _O-

Ik mag ook weer beginnen opbouwen. Pony had een hoefkneuzing en staat sinds maandag terug op ijzers vanvoor. Gisteren ons eerste ritje gehad en hij was nog wat onwennig. Hij is ook wel wat spiertjes kwijt van een maand amper iets doen. En daarnaast heeft hij zich ondertussen ook nog bezeerd tijdens het spelen met zijn vriendje. |o

Heeft mijn merrie onlangs ook gehad hoefkneuzing, maar gewoon beslag alleen volstond helaas niet. Nu pas terug kunnen rijden sinds augustus.

Onze vorige haf was als de dood voor schapen haha, ook vreselijk enge dieren hé. :)

Oei, dat is wel heel lang. Wat had die van jou nog meer nodig dan?
Ik moet nog even zien hoe het opbouwen gaat natuurlijk. Voorlopig mankt hij niet meer en het vocht en de pulsatie zijn ook weg. Dus ik hoop dat dat zo blijft. Bij Darkos komt het echt van op de stenen te lopen. Die kruipen dan in zijn witte lijn. Wij hebben enkel gravel hier om op te rijden jammer genoeg..

Mijn pony is ook soms bang van geiten en schapen, maar ook niet altijd. Alpaca's wil hij dan weer vriendjes mee worden.

Water vind de mijne NIET leuk. Hij zal er wel voorzichtig doorgaan. Maar als hij weet dat het bos onder water staat, gaat hij echt vragen om de andere route (terwijl die langer is).
Wij rijden verder wel veel langs de vaart, dat is helemaal geen probleem. Word hij ook niet nat natuurlijk. _O-

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 10:05

Ja, de situatie is niet helemaal hetzelfde, maar ze stond voor al op ijzers. Er heeft wss een stok of steen weten niet zeker wat, vast gezeten in haar voet wat haar zooltje beschadigd had. Daardoor liep ze erg gevoelig en knikte, echt dus rijden ging niet. Even afgewacht, want de dierenarts zei dat die zool echt wel moest terug dikker aangroeien maar dat kan helaas lang duren.

Begin december heeft ze dan tussen haar beslag zo een lederen lapje gekregen en 3 weken later liep ze terug goed. Ze was ook minder gevoelig zei de smid en hetzag er ook terug beter uit dus. Hopelijk kan dit binnenkort er terug tussen uit.

Dat lijkt me wel iets om in het oog te houden met de gravel.is het de bedoeling dat je de ijzers aanhoudt dan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 10:06

Hahaha heerlijke pony logica weer :') .
Mona vindt niet echt wat eng, behalve afval containers :')

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk hoe vies ze nu ook is :')

Abby1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 10:09

Anastasia24 schreef:
Leuk! Hier een tinkertje van 1.37 en de grote hoop dat ie nog wat breder word, :D
Ik lees mee, :j

Hier een Tinker van 1.36!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 10:14

Heerlijk die pony logica hahahaha

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 10:52

Idifix schreef:
Ja, de situatie is niet helemaal hetzelfde, maar ze stond voor al op ijzers. Er heeft wss een stok of steen weten niet zeker wat, vast gezeten in haar voet wat haar zooltje beschadigd had. Daardoor liep ze erg gevoelig en knikte, echt dus rijden ging niet. Even afgewacht, want de dierenarts zei dat die zool echt wel moest terug dikker aangroeien maar dat kan helaas lang duren.

Begin december heeft ze dan tussen haar beslag zo een lederen lapje gekregen en 3 weken later liep ze terug goed. Ze was ook minder gevoelig zei de smid en hetzag er ook terug beter uit dus. Hopelijk kan dit binnenkort er terug tussen uit.

Dat lijkt me wel iets om in het oog te houden met de gravel.is het de bedoeling dat je de ijzers aanhoudt dan?

Ah dat is minder leuk. Ik ga hem wel op ijzers houden nu. Hij heeft in april vorig jaar al eens een blein gehad op exact dezelfde plek dat nu gevoelig was. Dus ook dezelfde oorzaak. Toen stond hij ook een maand stil. Nu weer. Hij verliest dan best rap wat spieren. Hij is ook al 24 natuurlijk. Dus het is denk ik gewoon beter voor hem. De gravel ontwijken lukt hier helaas niet..
Hij was ook wel echt goed mank, maar het wisselde heel erg. De eerste keer was hij enkel mank op de stenen op buitenrit, dus teruggedraaid dan. Een paar dagen stalrust en er was niets meer aan te zien. Dus terug wat gaan wandelen. En dan een halve week later kwam hij opeens mank zijn stal uit en wou zelfs amper steunen op dat been. Dan de dierenarts gebeld en die kwam 2 dagen later en toen zag je weer enkel licht iets als hij op de stenen wandelde of soms in draf een gek pasje. Het was dus geen gigantische kneuzing. Maar elke keer weer op die stenen, triggerde het elke keer opnieuw, waardoor het niet goed kon genezen.
De witte lijn zit nu onder het ijzer, dus normaal zou het nu ok moeten gaan.

Afval-containers zijn hier ook gek, vooral de gele dan. Maar de vuilkar zelf is dan weer geen probleem.. :')
Maar ik mag echt niet klagen. Mijn pony gaat nooit rennen. Het ergste wat hij doet is 180 graden draaien en dan na 2 passen stopt hij wel om te kijken wat dat enge ding nu was.

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 11:18

Och wat een heerlijk topic *\o/*

Hier ook iemand die in haar pony tijd is blijven plakken :')

Ik heb 3 Haflingers, 1 met pensioen, 1 die ik rij en 1 met zwangerschapsverlof :D

Dus hopelijk over een tijdje dient nummer vier zich aan :+

Mocht iemand in midden Limburg zitten zou het leuk vinden om wat te kletsen!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 12:11

Mafflinger schreef:

Ik heb 3 Haflingers, 1 met pensioen, 1 die ik rij en 1 met zwangerschapsverlof :D

Wss NL Limburg? :)

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 12:22

Idifix schreef:
Mafflinger schreef:

Wss NL Limburg? :)

Ja klopt NL Limburg , sorry vergeten erbij te vermelden

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 09:24

Wel Zuid Limburg hier, waar zit jij?

Helemaal vergeten om naast m'n grote pony's m'n mini pony te showen hier <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:06

Oooh wat een leuke Mini!

Ik ben trouwens wel echt een Shetlander fan. M’n man kan het beamen, want als ik er 1 zie smelt ik echt weg :') .
Hij is alleen bang dat ik straks m’n eigen Shetlander boerderij heb met allemaal Shetlanders _O-.

Ik heb er ook 1 verzorgd, alleen zij is overleden aan koliek.. mis die kleine draak wel hoor

Afbeelding
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 21:54

Hier Zuid-Limburg.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 08:52

Mooie foto’s Tarzan!

Ik ben op hol geweest omdat er baaltjes kuil in een weiland stonden _O- echt hij ging hard joh! 150 meter verder stond ie stil. Miste een schoen. Dus afgestapt, schoen gezocht, schoen aan, opgestapt en verder gereden. Gewoon net zo als normaal haha.

Laatst wilde ie terug naar huis omdat de plastic afval zakken nog langs de weg lagen en bij de buren kreeg ie error omdat zij ze op hun heg gelegd hadden. 5 minuten later, in alle rust er langs en verder naar het bos.

Verder is ie vrij bomproof, grote machines enz kijkt ie ook niet naar

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:33

Ohja vuilniszakken, bekend bij de kleinste pony. Bij de mijne error bij die elektrische postbodescooters , als hij die spot 8)7

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 16:12

De mijne wil wel eens kijken maar is meestal wel te overtuigen er gewoon langs te gaan. Maar laatst waren er ook pony-etende vuilniszakken. Daar zijn we half zijwaarts half achterwaarts langsgegaan, terwijl de twee ruinen achter haar stonden te kijken “wat doe jij nou?!” :Y)
De buurman heeft een robotmaaier, die soms een meter of 10 van onze buitenbak rondrijdt. Mevrouw maakt dan echt zowat een handstand overslag uit angst, en ik krijg het er echt niet uit. Dus nu vraag ik de buurman het apparaat te stoppen als ik les heb of zo :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:44

In de laatste buitenrit samen met een vriendin en haar ex-draver is Tara volle sprint omgedraaid...er kwamen 2 wandelaars de heuvel over sloffen. Ondertussen stond de ex-draver ons heel verbaasd na te kijken waar wij dan naar toe gingen :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:42

*ex-draver bestaat niet* :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 10:52

Oh paard lief vind balen in plastic die plots op de dijk staan ook levensgevaarlijk.
Maar hangend in de voorlader van de trekker die voorbij rijd is doodnormaal.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:15

Die van mij ging op de kletter van een mountainbiker in het bos…
Vrachtwagens, motoren, auto’s, trekkers, (lig)fietsers etc bij ons in Friesland op de weg geen probleem..
Maar in een bos horen bomen, geen fietsers _O-

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:18

Die van mij heeft wel enorm veel interesse in een bepaalde heuvel die we altijd tegenkomen in één van de bossen waar we in rijden :') het is dat er bovenaan een rand met prikkeldraad zit, anders liet ik hem eens naar boven rennen.

Wij moeten ook vaak een 80-weg oversteken om naar een ander bos te komen, en meneer is ondertussen zelf mee gaan kijken _O- alleen hij kijkt alleen naar de dichtsbijzijnde weghelft, dus als die clear is besluit hij dat hij wel mag oversteken

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:19

Nog een pony fan meldt zich.
Dexter gaat hopelijk mijn nieuwe “ride” worden.
Paint x Criollo, bijna 5 jaar oud en wordt dit jaar ingereden. Stokmaat 1.50 m

Afbeelding