Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
se7entje schreef:Ik heb ook de equine fusion active, heel tevreden over alleen nu met de modder en 24/7 aan is het wel een gedoe.
Twijfel over terug op ijzers of de scootboot therarides.
Toen van de ijzers afgehaald omdat hij ze in 2 weken 3 x af had liggen met de hele erge modder afgelopen winter.
Ik moet nog eens opnieuw meten maar zou waarschijnlijk op maat 8 van therarides komen, vind dat zo groot, heb niet het idee dat ie zulke grote hoeven heeft, kwpner van 1.67.
Welke maat hebben jullie van scootboots ?
Voor het zand scheppen, ik doe er van die rubberen springschoenen over met klittenband, dat lukt net en scheelt echt een berg.
Zinzi_jewel schreef:Volg deze even, ben ook aan t oriënteren op hoefschoenen .
De hoefijzers tikt ze eraf en 24/7 springschoenen aan is geen optie ivm wrijving hoefballen .
Heb ze flex schoenen op t oog zouden qua maat ook passen, 2 verschillende voeten . En deze zijn volgens equi schoen ook aan te passen aan haar iets stijlere voet .
Maar lees hier snelle slijtage van deze schoen.
Het is een grote merrie van 175 , Gelderse dame met een krachtige draf
De floatings hebben we gehad voor onze pony van toen maar drama mef aantrekken.
Renegades lijken me ook wel wat , maar wil op zeker niet van die dunne kunstof bandjes rond de hoef ballen.
Zinzi_jewel schreef:Ik heb de maten doorgegeven aan de hand van foto's aan equi schoen .
Mijn voorkeuren gemeld maar dat paard uiteindelijk bepaald .
Aangezien haar royale beweging in draf raadde ze als eerste Evo aan , evt de flex en enduro
Van deze 3 types krijg ik pas schalen toegestuurd en wil vervolgens test schoenen huren .
Er zijn weinig tot geen passers met de schoenen alle in voorraad wat begrijpelijk is en om schalen te passen en dan een hoop geld neer te leggen is ook zonde imo .
Evt zou ik nu voor flex gaan en later een stevigere zool , vindt het niet erg om over half jaar ofzo een nieuwe set te kopen ..
Is nog altijd voordeliger als elke paar weken de smid laten terug komen voor af getrapte ijzers
en is een enorme investering. Dus gewoon via een fitkit is soms voordeliger.