Ervaringen hoefschoenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:48

Klinkt goed! Ik ben daar ook wel erg benieuwd naar. Als ik de hoefmaten van mijn pony invul op Hoofwear komen de floating boots P1 en M00 er ook uit, evenals de Equine Fusions 12 die ik al heb. Ik ben benieuwd.

Koekeroekus

Re: Ervaringen hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:15

Ik heb toevallig onlangs hoefschoenen laten aanmeten en diegene had wel echt een auto vol schoenen (en ook passchalen)

Ik kom dus direct de hoefschoenen proberen en kijken hoe hij er mee liep. Uiteindelijk uitgekomen op de explora magic. Tot nu toe heel erg tevreden mee! Maar heb ze dan ook nog niet heel lang. Maar geen schuurplekken, hij schopt ze niet af. Zitten nog net zo recht na de rit als voor de rit

Ze zei wel dat dit nieuwe model was, de oudere was zij ook minder fan van omdat die slechter aanpasbaar zou zijn.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 11:11

Bij equischoen kan je ook de schoenen huren, dus heb je uiteindelijk geen pasconsult nodig als je passer alleen maar schelpen heeft want ja, dat kan je zelf met hulp van Equischoen.

Klopt dat een schoen duur is, maar ergens kan je ook afgelopen schoenen kopen als passer om die dan te gebruiken in een pasconsult lijkt me.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 17:54

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 10:18

Gezocht: ervaren hoefschoenenpasser omgeving Rotterdam (grote maten aanwezig)

Na een eerdere ervaring waarbij ik na een pas-sessie en aanschaf van hoefschoenen in totaal €400 kwijt was, maar nog steeds geen passende oplossing had (advies Cavallo Bigfoot maat 9, waarvan ik er na enkele ritten al één kwijtgeraakt ben, en daarna zelfs door de passer geblokkeerd ben), ben ik nu op zoek naar iemand die écht zorgvuldig werkt.

Wat ik zoek:

Iemand die in de regio Rotterdam langs kan komen.

Grote maten hoefschoenen bij zich heeft (Tinker met flinke hoeven, voor- en achterhoeven).

De tijd neemt om rustig en goed te passen.

Advies kan geven voor gebruik onder het zadel én voor de wagen.

Het gaat om een Tinker die gevoelig loopt op asfalt, dus ik zoek een duurzame en betrouwbare oplossing.

Heb jij of ken jij iemand die deze service biedt? Dan hoor ik het graag!

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 11:28

Heb je equischoen zelf al geprobeerd ipv een individuele passer?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:44

Om te rijden gebruik ik floating boots, daar gaat zand idd heel makkelijk uit. In het begin had ik wat issues met draaien, maar een gaatje strakker zetten loste dat op.

Mijn pony heeft white line disease en staat op een PP met veel puinpaden. Daarom staat ze nu voorlopig 24/7 op de equine fusion active jogging. Dat gaat op zich goed, ik doe de schoenen elke dag uit en weer aan. Soms zit er idd zelfs een steentje in (geen idee hoe ze dat doet). Meestal wel wat modder (ze drinkt uit de poel en gaat dan met haar voorvoeten in het water staan…) dus ik ga de video over die gaatjes ook even kijken! Aan de andere kant ben ik dan wel bang dat er niet alleen water uit gaat maar ook modder IN.
1x heb ik ermee in de bak gereden en dat was idd geen succes, dan scheppen ze vol zand.

Ik ben nog op zoek naar een tweede paar zodat ik de schoenen kan afwisselen. Mocht hier iemand nog een paar Equine Fusions in maat 13 hebben staan, dan houd ik me aanbevolen.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:25

Ik heb ook de equine fusion active, heel tevreden over alleen nu met de modder en 24/7 aan is het wel een gedoe.
Twijfel over terug op ijzers of de scootboot therarides.
Toen van de ijzers afgehaald omdat hij ze in 2 weken 3 x af had liggen met de hele erge modder afgelopen winter.
Ik moet nog eens opnieuw meten maar zou waarschijnlijk op maat 8 van therarides komen, vind dat zo groot, heb niet het idee dat ie zulke grote hoeven heeft, kwpner van 1.67.
Welke maat hebben jullie van scootboots ?

Voor het zand scheppen, ik doe er van die rubberen springschoenen over met klittenband, dat lukt net en scheelt echt een berg.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-25 13:08

se7entje schreef:
Ik heb ook de equine fusion active, heel tevreden over alleen nu met de modder en 24/7 aan is het wel een gedoe.
Twijfel over terug op ijzers of de scootboot therarides.
Toen van de ijzers afgehaald omdat hij ze in 2 weken 3 x af had liggen met de hele erge modder afgelopen winter.
Ik moet nog eens opnieuw meten maar zou waarschijnlijk op maat 8 van therarides komen, vind dat zo groot, heb niet het idee dat ie zulke grote hoeven heeft, kwpner van 1.67.
Welke maat hebben jullie van scootboots ?

Voor het zand scheppen, ik doe er van die rubberen springschoenen over met klittenband, dat lukt net en scheelt echt een berg.

Scootboots laten aanmeten door een passer. Modder + ijzers krijg je gewoon weer hetzelfde dat ze die gaan uitlopen en de wand beschadigen. Modder is gewoon een no go voor alles imo. Maar ik heb hier maat 5 therarides. Ongeveer 13.5 had ik gemeten toen. Maatje 6 gaat in bestelling. Enorm tevreden over, passen goed en blijven goed zitten in een rengalop. Ik zou een passer laten komen of een fitkit bestellen. Of eens aan equischoen de vraag stellen welke zij adviseren bij zon modderig weer.

En maat 8 lijkt groot. Maar als je paard serieuze voeten heeft :j

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 17:49

Ik heb een appje gestuurd met foto's en maten.
Nu na het rondveilen kwam ik op 130 breed 140 lang, vorige x op 140 en 150, vandaar dat ik dacht maat 8, maar leek me al raar want zulke grote voeten heeft ie niet.
Hoefsmid denkt ook dat scootboots een betere optie is.
We gaan het zien, op de equine doet ie t in ieder geval heel goed, zijn alleen niet handig met modder.