Tieneke schreef:Van zodra je een crowdfunding nodig hebt voor de aankoop van een paard, is het gewoon een slecht idee. Geen "niet zo'n goed idee", het is gewoon een slecht idee. Het komt niet echt matuur over.
Je spaargeld is je spaargeld voor je gezin. Daar aan gaan is een héél groot risico dat eerder op emotie dan op ratio rust. Ik snap die emotie he, want het is niet zoals je het je destijds hebt ingebeeld, maar als je nog eens wat pech hebt en het ongeluk weer niet alleen komt, wat doe je dan? Paard weer verkopen?
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik heb financieel helemaal aan de grond gezeten en ben toen opgekrabbelt. Kon pas geleden mijn pony niet terugkopen maar met een boel hulp is dit wel gelukt. Nu hij er staat vult mijn pot maandelijks weer aan en kunnen ze gewoon naar de kliniek enz indien nodig. Ik kon het toen alleen echt niet missen. Heb een groot deel betaald en een deel uit donaties en dus ook crowdfunding. Een geweldige donatie van een bokker gekregen die nu ook heel dichtbij staat en alles gewoon mee kan volgen.
Daarbij denk ik dat TS 1 ding wel geleerd heeft en dat is dat ze dit dier laat gaan als ze weer voor deze keuze komt te staan. Ook wordt er al het gehele topic neergezet dat dit dier zal worden ingeslapen indien dit nodig blijkt.
Ze kan hem dus zeker wel terugkopen met hulp maar zal goed na moeten denken over wat ze na de aankoop gaat doen.
Ik denk zelf idd dat het een eerlijke keuze is dit dier te slachten en een stukje geld terug te pakken.