Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 23:36

Tieneke schreef:
Van zodra je een crowdfunding nodig hebt voor de aankoop van een paard, is het gewoon een slecht idee. Geen "niet zo'n goed idee", het is gewoon een slecht idee. Het komt niet echt matuur over.

Je spaargeld is je spaargeld voor je gezin. Daar aan gaan is een héél groot risico dat eerder op emotie dan op ratio rust. Ik snap die emotie he, want het is niet zoals je het je destijds hebt ingebeeld, maar als je nog eens wat pech hebt en het ongeluk weer niet alleen komt, wat doe je dan? Paard weer verkopen?

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik heb financieel helemaal aan de grond gezeten en ben toen opgekrabbelt. Kon pas geleden mijn pony niet terugkopen maar met een boel hulp is dit wel gelukt. Nu hij er staat vult mijn pot maandelijks weer aan en kunnen ze gewoon naar de kliniek enz indien nodig. Ik kon het toen alleen echt niet missen. Heb een groot deel betaald en een deel uit donaties en dus ook crowdfunding. Een geweldige donatie van een bokker gekregen die nu ook heel dichtbij staat en alles gewoon mee kan volgen.

Daarbij denk ik dat TS 1 ding wel geleerd heeft en dat is dat ze dit dier laat gaan als ze weer voor deze keuze komt te staan. Ook wordt er al het gehele topic neergezet dat dit dier zal worden ingeslapen indien dit nodig blijkt.

Ze kan hem dus zeker wel terugkopen met hulp maar zal goed na moeten denken over wat ze na de aankoop gaat doen.

Ik denk zelf idd dat het een eerlijke keuze is dit dier te slachten en een stukje geld terug te pakken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 06:57

Het is niet omdat jij het zo gedaan hebt, dat het daarom het nieuwe normaal moet zijn. Je focus ligt op jezelf en het paard, terwijl je er zo wel heel gemakkelijk aan voorbij gaat dat je met anderen hun geld een aankoop doet die je niet kan betalen. Een paard is een "luxeproduct" en je draagt een enorme verantwoordelijkheid. Er is enorm veel grijs gebied tussen gezond zijn en in die mate ziek zijn dat hemelen voor de hand ligt.

Popstra

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 07:26

Een paard aankopen kan iedereen nog wel maar een paard onderhouden is meestal andere koek en een maandelijks terug kerende last. Ben het eens dat als je een paard enkel kan aakopen dmv crowdfund het op voorhand dus geen goed idee is

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:30

Ben vooral heel benieuwd hoe t afloopt en of ts haar nog heeft gevonden .

Miss is het nog een optie te kijken of er in de buurt paarden markten zijn en daar kijken of ze er staat

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:39

Een dergelijk paard wordt mogelijk ook als draagmerrie verkocht.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:12

Tieneke schreef:
Het is niet omdat jij het zo gedaan hebt, dat het daarom het nieuwe normaal moet zijn. Je focus ligt op jezelf en het paard, terwijl je er zo wel heel gemakkelijk aan voorbij gaat dat je met anderen hun geld een aankoop doet die je niet kan betalen. Een paard is een "luxeproduct" en je draagt een enorme verantwoordelijkheid. Er is enorm veel grijs gebied tussen gezond zijn en in die mate ziek zijn dat hemelen voor de hand ligt.

Ze heeft eerder al gezegd dat haar financiële kant vooruit gaat.

Ik zou nu ook nooit een paard kopen maar vond een paard terugkomen wel van belang. Daar werk en strijd ik dus harder voor om het wel te laten werken.

Ik snap dus zeker wel het punt dat dit net te vroeg komt en ze haar miss nooit weg had moeten doen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:44

Misschien staat het al ergens maar hoe staan andere gezinsleden hier in dit verhaal er in. Dus hoe denkt jou man hier allemaal over?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 15:41

anjali schreef:
Een dergelijk paard wordt mogelijk ook als draagmerrie verkocht.
Daarvoor is de merrie te oud.

marleen_usar schreef:
Misschien staat het al ergens maar hoe staan andere gezinsleden hier in dit verhaal er in. Dus hoe denkt jou man hier allemaal over?
TS schrijft ergens dat de paarden weg moesten ivm relatieproblemen. Ik ga er daardoor vanuit dat TS gescheiden is.
Bovendien: rare aanname. Je kan een paard en kinderen hebben zonder man. En een man zonder paard en kinderen. En alles er tussenin.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 15:44

Nee ik bedoel dat als er een man in het verhaal is hoe die er dan tegen over staat? Of ze dan hulp en steun krijgt van haar man, mijn man heeft namelijk niks met paarden en zou zeker ons laatste geld er niet aan uit willen geven.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:10

TS schrijft zelf dat ze een man en kinderen heeft, dus ik vind de vraag van marleen_usar helemaal niet gek.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 19:03

marleen_usar schreef:
Nee ik bedoel dat als er een man in het verhaal is hoe die er dan tegen over staat? Of ze dan hulp en steun krijgt van haar man, mijn man heeft namelijk niks met paarden en zou zeker ons laatste geld er niet aan uit willen geven.

Hij snapt mijn gevoel, maar gaat er zeker onze spaarcenten niet voor opofferen. En dat kan ook niet. Als dat kon had ie wel direct ja gezegd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:17

Renske_W schreef:
Een paard welke niet geschikt is voor menselijke consumptie mag niet zomaar geslacht worden.
Dat mag alleen bij een slachthuis welke een erkenning heeft om te slachten voor diervervoedering, a.o. dierentuin dus.
Slachten om naar de rendac te brengen mag niet. Een slachthuis is geen afvoerputje.

Fout.
Dit mag weldegelijk. Ik spreek uit ervaring vanuit mijn werk in de slachterij vroeger.

Dit kost echter wel geld.
Want het paard zal net als elke ander geslacht worden ( verwerkt dus) en gaat dan in delen de Rendac containers in

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:37

TS, ik weet niet wat de status is nu. Ik hoop alleen dat wat de uitkomst ook zal zijn of worden, je jezelf niks verwijt. Je doet je best, hebt je best gedaan.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 08:55

karijn schreef:
TS, ik weet niet wat de status is nu. Ik hoop alleen dat wat de uitkomst ook zal zijn of worden, je jezelf niks verwijt. Je doet je best, hebt je best gedaan.

Ze staat nu ergens in Rucphen en hij zegt haar zelf te houden nu. Ik geloof het niet, maar kan nu eerst echt even niks doen. Dus als ze wel weer ergens aangeboden wordt hoor ik het graag.

Ik hou jullie op de hoogte.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 10:50

Ze staat nu ergens in Rucphen en hij zegt haar zelf te houden nu. Ik geloof het niet, maar kan nu eerst echt even niks doen. Dus als ze wel weer ergens aangeboden wordt hoor ik het graag.

Ik hou jullie op de hoogte.[/quote]

Hij appt me net dat ze gisteren naar hun land in Frankrijk is gegaan in de buurt van Limoges. Hij wil nog proberen een veulen er bij te fokken. Ik hoop dat het waar is.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 11:07

In dat laatste geval lijkt het wel zo netjes om de crowdfunding stop te zetten en te zorgen dat die mensen hun geld terug krijgen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:00

Crowdfunding loopt gewoon nog door. TS kan het geld goed gebruiken misschien. Vraag me ook af of het gedoneerde geld netjes terug gaat of dat dit door TS wordt gebruikt voor andere doeleinden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:18

mylittlejoy schreef:
In dat laatste geval lijkt het wel zo netjes om de crowdfunding stop te zetten en te zorgen dat die mensen hun geld terug krijgen.

Helemaal mee eens.

Eerlijkheid naar de donateurs toe zou netjes zijn.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 12:20

Sabri schreef:
Crowdfunding loopt gewoon nog door. TS kan het geld goed gebruiken misschien. Vraag me ook af of het gedoneerde geld netjes terug gaat of dat dit door TS wordt gebruikt voor andere doeleinden.

Ik wacht nog heel even af of er komende maand nog iets gebeurt en dan stort ik alles netjes terug. Er wordt toch niet gedoneerd momenteel dus zo’n vaart loopt het niet. Meesten zijn bekenden, maar diegene die ik niet weet probeer ik te vinden. Mocht dat niet te vinden zijn dan doneer ik aan goed doel. Want nee ik ga er zelf nu niks anders mee kopen of ergens anders voor gebruiken. Dat zit niet in mijn aard.

Voor diegene die oprecht hielpen en meedachten dank jullie wel tot zover. Hopelijk hoor ik nog eens een goed bericht over gylana, en dat ze het goed heeft.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:26

Ik hoop met dat de handelaar de waarheid heeft gesproken en nu maar proberen los te laten
je verder te verder en als er wel iets zou zijn dat hij je dat laat weten..succes TS.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:35

sexysusie schreef:
Sabri schreef:

Ik wacht nog heel even af of er komende maand nog iets gebeurt en dan stort ik alles netjes terug. Er wordt toch niet gedoneerd momenteel dus zo’n vaart loopt het niet. Meesten zijn bekenden, maar diegene die ik niet weet probeer ik te vinden. Mocht dat niet te vinden zijn dan doneer ik aan goed doel. Want nee ik ga er zelf nu niks anders mee kopen of ergens anders voor gebruiken. Dat zit niet in mijn aard.

Voor diegene die oprecht hielpen en meedachten dank jullie wel tot zover. Hopelijk hoor ik nog eens een goed bericht over gylana, en dat ze het goed heeft.

Hou in de gaten of ze geslacht wordt. Het kan best zijn dat hij zijn handen niet wilt branden en daarom niet met jou in contact wilt komen.

Ik hoop oprecht dat hij de waarheid spreekt. Ik vind wel dat hij alles zogenaamd heel snel doet namelijk. Van dit ineens in Rucphen en dan ineens toch in Frankrijk. Heb het idee dat het hem te heet onder de voetjes is geworden en het paard te bekend is momenteel.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 14:04

Voor diegene die oprecht hielpen en meedachten dank jullie wel tot zover. Hopelijk hoor ik nog eens een goed bericht over gylana, en dat ze het goed heeft.[/quote]

Hou in de gaten of ze geslacht wordt. Het kan best zijn dat hij zijn handen niet wilt branden en daarom niet met jou in contact wilt komen.

Ik hoop oprecht dat hij de waarheid spreekt. Ik vind wel dat hij alles zogenaamd heel snel doet namelijk. Van dit ineens in Rucphen en dan ineens toch in Frankrijk. Heb het idee dat het hem te heet onder de voetjes is geworden en het paard te bekend is momenteel.[/quote]

Ja doe ik, maar dat zou ik niet erg vinden. Dan is ze in ieder geval vrij en kan ze niet meer gebruikt worden als rijpaard.

Dat hoop ik ook, maar waarom heeft zo’n iemand zo ver weg in Frankrijk land??
En denk zeker dat het hem te heet onder de voetjes geworden is. Ik wil nog even kijken of er in Frankrijk ook een forum is wat veel gebruikt wordt en dan daar het verhaal nog een keer delen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:20

Jolliegirl schreef:
Renske_W schreef:
Een paard welke niet geschikt is voor menselijke consumptie mag niet zomaar geslacht worden.
Dat mag alleen bij een slachthuis welke een erkenning heeft om te slachten voor diervervoedering, a.o. dierentuin dus.
Slachten om naar de rendac te brengen mag niet. Een slachthuis is geen afvoerputje.

Fout.
Dit mag weldegelijk. Ik spreek uit ervaring vanuit mijn werk in de slachterij vroeger.

Dit kost echter wel geld.
Want het paard zal net als elke ander geslacht worden ( verwerkt dus) en gaat dan in delen de Rendac containers in

Correctie: de regelgeving is strenger geworden, wat Renske_W schrijft klopt.
Het slachthuis is géén afvoerputje en puur slachten voor de Rendac mag niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:41

Ik ben inmiddels op de hoogte gesteld.
Dit was in mijn tijd nog niet :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:14

En wat moet je dan met een paard dat je wilt schieten?