Nieuw paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:20

Goed opgelost! Veel plezier!

denisesilver

Re: Nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:45

Wat fijn TS! Heel veel plezier nogmaals!

Jet_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:57

Fijn TS en nogmaals een heel groot compliment hoe volwassen jij je hebt opgesteld! Veel plezier met jullie paardje en geniet ervan *\o/*

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:51

TS schreef "samen met mijn moeder kochten wij een paard"... Is er iemand die weet of zien geschreven staan wat ts daarmee precies bedoelt?

Bedoelt ze dit als:

1) ik gaf aan een paard te willen, samen zochten we er eentje uit en gingen proefrijden en samen hebben we die gekozen

Of bedoelt TS dat als:

2) samen hebben we BETAALD voor het paard?

Heeft iemand dit al eerst eens aan TS nagevraagd?
En als het paard effectief samen gekocht én betaald werd, hoeveel legde TS in en hoeveel legde moeder in?

Want als TS niks financieel heeft ingelegd in de aankoop van het paard maar enkel het onderhoud en de spullen, fan is heel deze discussie van 9 pagina's al totaal niet meer relevant zelfs!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:56

'Is er iemand...'. Je kunt dit gewoon zelf vragen.

En ik vind het geneuzel, want ze heeft het zelf op een hele nette manier besproken met haar moeder en een oplossing gevonden. Goed gedaan!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:56

nikita390 schreef:
pateeke schreef:
Het eenzijdig wijzigen van gemaakte afspraken had inderdaad anders gekund en het is helemaal ok dat TS zich daar rot bij voelt.
De vergelijking met de doos eieren vind ik dan weer niet relevant. Met een andere klant heb je geen band en sta je in een gelijke positie. Dat is hier niet het geval. Bovendien betaalt niet enkel TS voor het paard. Ook moeder betaalt een deel. Als je als uitgangspositie neemt: wie betaalt heeft dingen te eisen, dan heeft moeder ook eisen te stellen en mag zij dus ook zeggen dat ze 3x per week wil rijden.

Hallo iedereen,
Graag wil ik jullie bedanken voor jullie begrip en advies! Ik heb met mijn moeder rond de tafel gezeten en we hebben een oplossing! Mijn broertje gaat op een ouder paard van een kennis van ons 2 x per week rijden. En mijn moeder vind het paardrijden toch heel vermoeiend omdat ze het nog moet opbouwen dus gaat ze 2x per week zelf rijden en 1x per week voordat ik ga rijden erop! Ik vind dit een hele fijne oplossing! Veel meer dan ik verwacht had! Heel erg bedankt iedereen!

Edit!
Nu pas dit bericht gezien!
Super Nikita, dat het zo kon opgelost worden.

Zie wel dat de adviezen om je moeder te chanteren of dwingen niet nodig waren hé, blij dat het advies om met haar te gaan praten, wél de juiste was!

Goed gedaan en nu allen maar lekker genieten!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:57

_Lorette_ schreef:
'Is er iemand...'. Je kunt dit gewoon zelf vragen.

En ik vind het geneuzel, want ze heeft het zelf op een hele nette manier besproken met haar moeder en een oplossing gevonden. Goed gedaan!

Ja dat zag ik net ja... *\o/*

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:30

Wat goed TS! Goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt en er samen uit bent gekomen :D
Geniet lekker van je knappe paard!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:46

Heel goed dat je met je moeder gesproken hebt. Het niet bespreken werkt sowieso niet.

Blitz888

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:37

Het hele verhaal gelezen, wat fijn dat het uiteindelijk toch zo goed is gekomen! Zo zie je maar, goede communicatie lost vaak al zo veel op;)