Paard verkopen tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: Paard verkopen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 00:06

Gefeliciteerd! Klinkt goed, een heel gezin voor hem :D

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 02:16

Ik wilde al eerder reageren in het topic, maar toch maar niet gedaan.. Wat fijn dat je al zo snel een goed huisje gevonden hebt voor Flo en wat zal dat de komende tijd moeilijk voor je zijn.
Het is dat er begin deze maand al een paard (24 jaar) bij gekomen is, anders had Flo zeker een kans gehad op een plek bij mij, want ik was juist op zoek naar een ouder paard :j

Blijft Flo wel een beetje bij jou in de buurt staan of verhuisd hij verder weg?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 07:43

Een dubbel gevoel. Gefeliciteerd met de verkoop, maar hij zal ongetwijfeld gemist worden.

Ik heb een paar keer op mijn handen gezeten om nog eens te reageren. Wat een nare reacties in dit topic en wat een verklaringen moest TS afleggen voor de verkoop. Jeetje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:46

Gefeliciteerd met de verkoop! Dat is nog snel zat gegaan, hopelijk gaan ze nog veel plezier aan elkaar beleven en sterkte alvast vrijdag.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:02

Ik hoop vooral voor het paard dat het allemaal goed uitpakt, en dat dit enthousiaste gezin inderdaad een fijn forever home gaat worden.

Ik weet natuurlijk niet hoe lang TS al met dit gezin in contact was en hoe vaak ze zijn geweest, maar uit dit topic lijkt het alsof deze verkoop ineens heel erg snel is gegaan, en als dat zo is roept dat bij mij wel vraagtekens/uitroeptekens op of het toch geen verkapte handelaren zijn. Je hoort dat zo vaak in deze prijsklasse, ideale koper voor fijn huis blijkt opkoper van goedkope paarden voor snelle handel. Maar ik hoop voor dit paard dat het hier niet het geval is en dat hij het gewoon heel fijn gaat krijgen en het gezin er nog lang plezier van gaat hebben.

Misschien klinkt mijn reactie wat zuur, maar het is gewoon oprechte bezorgdheid voor het paard dat volgens mij 20 jaar een fijn en zeker bestaan heeft gehad, en nu in zijn nadagen een onzekere toekomst tegemoet gaat.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:10

Toen ik mijn pony van 21 ging verhuizen zijn de mensen ook maar 1x geweest hoor. Pony staat wel in bruikleen maar ben daarna ook niet meer geweest. Soms is het ook gewoon goed.

Vind het inderdaad een beetje zuur overkomen; alsof TS het toch niet goed kan doen. Dat vind ik jammer want volgens mij heeft ze echt het beste voor met het paard maar soms houd het gewoon op.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 09:18

Ik heb geen glazen bol, maar dat is totaal niet de indruk die ik heb gekregen van deze mensen. Ik ga hem er zelf naartoe brengen, dan weet ik waar hij komt en het is niet heel ver weg. Ik ben welkom om langs te komen. Het voldoet eigenlijk aan alles dat ik graag voor hem wilde. Daarbij komt ie overdag op een weide waar ik alleen van kan dromen hier. Als ze hem rustig de tijd geven en samen met begeleiding gaan oppakken zoals de bedoeling is dan heb ik er echt vertrouwen in dat ze samen een hele mooie tijd krijgen. En nee, natuurlijk heb ik geen oog dicht gedaan vannacht maar soms is het ook egoïstisch om te denken dat je de enige bent die een paard gelukkig kan maken en dat moet ik los laten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:20

Klinkt goed! Sterkte met het loslaten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:25

oji schreef:
Ik weet natuurlijk niet hoe lang TS al met dit gezin in contact was en hoe vaak ze zijn geweest, maar uit dit topic lijkt het alsof deze verkoop ineens heel erg snel is gegaan, en als dat zo is roept dat bij mij wel vraagtekens/uitroeptekens op of het toch geen verkapte handelaren zijn.

Want zo’n opmerking helpt Muronia echt veel +:)+ wat wil je hier nu mee bereiken, haar nog even een rotgevoel geven?
En daarnaast, hoezo kan een verkoop niet snel gaan? Wie weet was TS hier al dagen mee aan het appen. Mensen komen langs en er zijn mensen die dan al bepalen als ze gek zijn van het dier. En ja, als je niet wil keuren kan het snel gaan. Super toch!

Sterkte Muronia, fijn dat Flo wel redelijk in de buurt blijft.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:41

Oji beter zeg je niks. Dit paard is voor handel helemaal niet interessant. Dus nee daar geloof ik niet zo in. Sterkte met wegbrengen en fijn dat dat het gevoel goed is.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:42

Heel goed dat je hem zelf gaat wegbrengen, en bij twijfel moet je hem ook bereid zijn weer mee terug te nemen als bepaalde zaken niet kloppen zo als het verteld is.

Ik neem aan dat je redelijk contact hebt met deze mensen. Om te kijken of alles deugt zou ik gewoon in de komende paar dagen tot wegbrengen een aantal vragen blijven stellen over hun plannen met hem. Als hun antwoorden consistent zijn en ze vlot reageren is de kans groot dat hun intenties ook goed zijn.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:49

jazzejam schreef:
Heel goed dat je hem zelf gaat wegbrengen, en bij twijfel moet je hem ook bereid zijn weer mee terug te nemen als bepaalde zaken niet kloppen zo als het verteld is.

Ik neem aan dat je redelijk contact hebt met deze mensen. Om te kijken of alles deugt zou ik gewoon in de komende paar dagen tot wegbrengen een aantal vragen blijven stellen over hun plannen met hem. Als hun antwoorden consistent zijn en ze vlot reageren is de kans groot dat hun intenties ook goed zijn.

Elke dag even appen “en wat zijn jullie plannen met hem?” Echt best raar. Hem brengen, rondkijken en eventueel vragen of ze af en toe een fotootje willen sturen. Maar alleen als je dat fijn zou vinden. Ik hoop dat het voor jullie allemaal goed uitpakt!

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:54

Nee, natuurlijk niet elke dag de zelfde vraag stellen op de app ( bellen mag natuurlijk ook), maar gewoon wat vragen waar bij de informatie wel moet kloppen met wat ze eerder hebben gezegd. Ik vind dat echt niet raar, sterker nog als het goed is zijn ze super blij en zullen ze juist wel willen laten zien dat ze echt een leuk baasje en plekje zijn voor hem.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:00

jazzejam schreef:
Nee, natuurlijk niet elke dag de zelfde vraag stellen op de app ( bellen mag natuurlijk ook), maar gewoon wat vragen waar bij de informatie wel moet kloppen met wat ze eerder hebben gezegd. Ik vind dat echt niet raar, sterker nog als het goed is zijn ze super blij en zullen ze juist wel willen laten zien dat ze echt een leuk baasje en plekje zijn voor hem.

Nou dat zal ik echt nooit doen. Als een verkoper dat bij mij doet mogen ze het paard zelf houden. Ik koop het paard en hoef de eigenaar er niet bij. Ik stuur echt wel af en toe een fotootje en een berichtje hoe het gaat. Ook volgen via Facebook geen enkel probleem en alleen maar leuk. Ze mogen ook echt wel af en toe langskomen, maar als ze mij voordat we het paard krijgen al elke dag stalken zou ik bang zijn dat dit zo zou blijven. Geen behoefte aan 1+1 gratis _O-

TS heeft een goed gevoel bij de kopers en gaat hem zelf wegbrengen. Dit lijkt mij voldoende. Je hebt met elk paard het risico dat die in de handel komt. Als je zeker wilt weten moet je 'm houden en anders vertrouwen op je eigen gevoel. Het komt vast wel goed.

Fijn dat het toch nog zo vlot is gelopen +:)+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:09

Er worden in Nederland elke week ik weet niet hoeveel paarden verkocht.
Van gezonde tot krakkemikkige paarden komen voorbij.
Als iedereen daar zo'n toestand van zou maken, als sommige hier in het topic doen, zou de hele handel er heel anders uitzien denk ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:12

Nee verkocht is verkocht.
Uiteraard kun je vragen of ze je af en toe wat willen laten weten maar zelf steeds vragen. Nee.

En of hij goed terecht komt weet je niet.
Gezonde 10 jarige verkocht.
Stond echt heel fijn. Kreeg soms een berichtje.

En ineens was hij verkocht.
Naar mijn idee een verschrikkelijk plek.
Nooit verwacht van haar. Zo anders dan hij bij haar stond.

Dus dat weet je gewoon nooit.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:14

jazzejam schreef:

Nee ik snap wel dat je steeds andere vragen zou stellen. Maar je hebt daar echt niks aan, schijnveiligheid, en misschien denken die kopers inderdaad ‘wat hebben we nu gekocht, baas erbij?’. Moet je helemaal niet willen.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:18

Prima, ik zou het niet gek vinden als ik vandaag en morgen nog een paar extra vragen zou krijgen van de verkoperskant. Die moet ook maar vertrouwen dat ik ben wie ik zeg dat ik ben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:54

Ik zou het persoonlijk ook prima vinden. Maar ik weet dat niet iedereen dat wil.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:59

jazzejam schreef:

En als dat niet zo is, heel vervelend maar je kan er niks meer mee. Verkocht is inderdaad verkocht!

Maar ik vertrouw TS volledig als ze zegt dat ze leuke mensen heeft gevonden :j

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 12:06

oji schreef:
Ik hoop vooral voor het paard dat het allemaal goed uitpakt, en dat dit enthousiaste gezin inderdaad een fijn forever home gaat worden.

Ik weet natuurlijk niet hoe lang TS al met dit gezin in contact was en hoe vaak ze zijn geweest, maar uit dit topic lijkt het alsof deze verkoop ineens heel erg snel is gegaan, en als dat zo is roept dat bij mij wel vraagtekens/uitroeptekens op of het toch geen verkapte handelaren zijn. Je hoort dat zo vaak in deze prijsklasse, ideale koper voor fijn huis blijkt opkoper van goedkope paarden voor snelle handel. Maar ik hoop voor dit paard dat het hier niet het geval is en dat hij het gewoon heel fijn gaat krijgen en het gezin er nog lang plezier van gaat hebben.

Misschien klinkt mijn reactie wat zuur, maar het is gewoon oprechte bezorgdheid voor het paard dat volgens mij 20 jaar een fijn en zeker bestaan heeft gehad, en nu in zijn nadagen een onzekere toekomst tegemoet gaat.

Tja, ik heb meerdere paarden gekocht in mijn leven en de meeste binnen een paar dagen hoor. Kijken, keuren, ophalen. Mijn huidige wedstrijdpaard zelfs binnen 2 dagen van eerste berichtje tot op stal en ik heb hem alweer 12 jaar. Hoeft gelukkig niks te betekenen.

Heel fijn dat hij verkocht is Muronia! En altijd fijn om hem zelf weg te brengen en een kijkje te nemen. Komt vast goed!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:06

oji schreef:

Mijn huidige was 22 toen ik hem s'morgens zag op Marktplaats, s'middags gaan kijken, en s'avonds stond hij al in mijn stal. Na mijn "jawoord" wilden ze hem meteen komen brengen .Dat is 6 jaar geleden en ik hoop hem nog lang te hebben, echt mijn type. Ik moet wel toegeven dat hij het laatste half jaar wat gezondheidsproblemen heeft gehad. Daar is de DA dan weer voor, geeft wel zorgen juist omdat ik zo'n fijne klik met hem heb en dus bang ben hem te verliezen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:43

Fijn dat hij toch nog vrij snel verkocht is. Nu sterkte met het loslaten… komt vast en zeker goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:21

Ik denk altijd gezonde paarden met een fijn karakter die netjes opgeleid zijn daar is altijd wel een markt voor, die komen meestal gewoon goed terecht linksom of rechtsom. Na een paar dagen ophalen/ wegbrengen is helemaal niet raar. Als hij daar lekker in de wei kan en hij krijgt veel meer aandacht dan zal hij er vast gelukkig worden. :-)