Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
miereneter schreef:Ben het eens met de mensen die zeggen dat de communicatie van alle kanten beter had gekund, maar vind ook dat je hier hard wordt aangepakt door sommigen.
marleen_usar schreef:Je hoort het maar van 1 kant en waarom niet beter communiceren met de stalbaas.
Gini schreef:Het een sluit het andere niet uit. Je kan én kritische vragen hebben om te proberen het hele verhaal te snappen én je kan het erg vinden voor TS dat haar paard is komen te overlijden. Echter is dit geen IM-topic, maar een topic waarin TS om advies vraagt. En je kan er dan een zaak van proberen te maken (ik zet mijn geld erop in dat het geseponeerd wordt), maar denk je niet dat de kritische vragen die hier gesteld worden ook niet gesteld gaan worden door de tegenpartij? Dat de tegenpartij niet gaat inspelen op de omstandigheden en die in eigen voordeel gaat gebruiken?
Ik zeg zeker niet dat de stalhouder een engeltje is en volledig vrijuit gaat, die rekening van 225 euro is belachelijk, ik heb ook nooit iets anders beweerd. Maar als je er een zaak van gaat maken, dan kan je niet, zoals in dit topic, eerst zeggen dat je twee keer contact gehad hebt met de stalhulp en naderhand dat je wel 11 appjes verzonden hebt. Dan moet je verhaal consistent en duidelijk zijn.
IMANDRA schreef:Tuurlijk kan je kritische vragen hebben, maar het verandert niets aan het feit dat de staleigenaar fout zit, wat er ook rondom die feiten gespeeld heeft.
IMANDRA schreef:Moeten we heel erg aan de details die TS geeft gaan vastklampen? Denk het niet.
IMANDRA schreef:Zoals gezegd verandert het niets aan de juridische kant, tenzij het verhaal daadwerkelijk volkomen anders is,
Gini schreef:IMANDRA schreef:Tuurlijk kan je kritische vragen hebben, maar het verandert niets aan het feit dat de staleigenaar fout zit, wat er ook rondom die feiten gespeeld heeft.
Nieuwe/andere informatie kan wel degelijk tot verandering leiden.IMANDRA schreef:Moeten we heel erg aan de details die TS geeft gaan vastklampen? Denk het niet.
Dat is jouw mening en dat mag. Ik ben van mening dat ik graag zoveel mogelijk informatie van een situatie krijg. Dat kan om verschillende redenen zijn: om bij te leren, om een betere kijk op de situatie te krijgen, om iets te verduidelijken, om beter advies te kunnen geven. Om die reden stel ik vragen. Aan TS om die te beantwoorden of ongemoeid te laten. Jij voelt die behoefte niet en dat kan en mag. Ik voel die behoefte wel en ik wil dat ook kunnen en mogen zonder dat ik meteen een gebrek aan medeleven verweten word.IMANDRA schreef:Zoals gezegd verandert het niets aan de juridische kant, tenzij het verhaal daadwerkelijk volkomen anders is,
En daarom probeer ik dus door middel van vragen een vollediger beeld van het verhaal te krijgen. Zeker als ik vooral onduidelijkheden opmerk. Klein voorbeeld: want wanneer blijkt dat in het appverkeer tussen TS en de stalhulp wel gesproken geweest is over waar en hoe het paard opgehaald zou worden, dan is dat best wel een belangrijk stuk info.
Nabster schreef:Mosterd
silverdapple schreef:Gini, ik snap het probleem niet zo goed. Natuurlijk is het belangrijk dat een verhaal zo volledig mogelijk wordt verteld. Maar de informatie over of er 2 contactmomenten zijn geweest (wat de TS trouwens niet heeft gezegd, ze heeft enkel globaal omschreven waarover het contact is gegaan) of 11 contactmomenten is toch helemaal niet relevant?
Gini schreef:silverdapple schreef:Gini, ik snap het probleem niet zo goed. Natuurlijk is het belangrijk dat een verhaal zo volledig mogelijk wordt verteld. Maar de informatie over of er 2 contactmomenten zijn geweest (wat de TS trouwens niet heeft gezegd, ze heeft enkel globaal omschreven waarover het contact is gegaan) of 11 contactmomenten is toch helemaal niet relevant?
Voor mij is dat een onduidelijkheid (niet meteen een probleem).
In het eerste scenario heb je namelijk een eerste contactmoment waarin wordt meegedeeld door de stalhulp dat het paard overleden is en TS aangeeft het crematorium te verwittigen. Als dan het tweede contactmoment komt waarin het uur van ophaling en verdere praktische regelingen doorgegeven worden en waarbij de stalhulp meteen meldt dat het dier al naar buiten gebracht is, dan is het inderdaad aannemelijk dat dat als een verrassing komt voor TS. "Oei, dat was niet de bedoeling, dat was niet afgesproken, ik wilde je net zeggen dat het crematorium dat zou doen." TS is dan als het ware gepakt op snelheid.
Als er echter ongeveer 11 contactmomenten met de stalhulp zijn geweest (waarbij de staleigenaar zelfs nog sliep), dan lijkt het me heel sterk dat er niet ergens een moment geweest is waarbij TS zegt of de stalhulp vraagt wat er precies moet gebeuren met het paard (in de stal laten liggen, op de binnenplaats, aan de weg,...) OF dat de stalhulp geen enkel moment gezegd heeft: de staleigenaar is nu wakker en gaat je paard uit de stal halen.
Dat is een onduidelijkheid en daarom stel ik die vraag aan TS: is er in die verschillende contactmomenten dan geen enkele keer gepraat over wat er met het paard moest gebeuren?
Als TS die vraag niet wilt beantwoorden is dat haar goed recht, maar ik mag ze toch stellen?
Ibbel schreef:Staleigenaar heeft niets met paarden - ik meen gelezen te hebben dat de pensionstal het bedrijf van z'n overleden vrouw was maar kan dat niet meer terug vinden. De hele stal wordt gerund door 'stalhulpen' (worden die betaald trouwens?).
Wat dus wat vaag is, is dat de stalhouder opeens zou besluiten een paard te gaan verslepen, terwijl hij zich (zo te lezen) nooit met de dagelijkse gang van zaken bemoeit en alleen de financieën regelt.
Ik vraag me af of het geen eigen idee van een stalhulp geweest is die zich nu achter de staleigenaar verschuilt?
Mindim schreef:Er zijn enkele van TS haar posts zijn nabewerkt, informatie is weg gehaald en veranderd. Dus tja...
IMANDRA schreef:Hoe dan ook, het zijn allemaal aannames. We kunnen alleen advies geven op TS haar kant van het verhaal, en dat is gebeurd. De dingen waar jij over verder vraagt (waar ik het met je eens over ben dat ze wat onduidelijk zijn) hebben verder geen invloed op dat advies. Daarom vind ik het onnodig om op door te gaan (maar daar kunnen wij uiteraard een andere mening over hebben, en dat is ook prima).
cobiie schreef:Mindim schreef:Er zijn enkele van TS haar posts zijn nabewerkt, informatie is weg gehaald en veranderd. Dus tja...
Op 1 post na zijn de nabewerkingen binnen 5 minuten na plaatsen gedaan, dat soort correcties vind ik niet bepaald bijzonder.
Ik corrigeer ook geregeld een berichtje zo snel na plaatsen, oa een taalfouten die ik dan pas zie of een zin die onduidelijk/onlogisch is.