Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:52

Heeft iemand de Superior Classic?
Ik heb op de Equitana zulke mooie gezien, met een nubuck schacht, maar ik zie ze niet op de site van Petrie staan.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:00

Ik heb een vraagje over de Petrie lengte maten. Ik heb vooramelijk interesse in de Verona, maar de kortste lengtemaat waarin deze komt met mijn voetmaat (38) is 45. Nou heb ik gekeken hoe je deze moet meten (been hoek van 90 graden, onderkant voet tot knieholte), maar als ik het op die manier meet kom ik echt niet boven de 42 uit. maar als ik kijk welke maat de chaps zijn die ik nu heb (Ariat Concord chap, maat SM) die zijn dus lengte 47. Doe ik iets verkeerd met meten? Ik ben 1,70, heb geen absurd lange benen maar ook zeker niet extreem kort. Iemand advies? Bij de epplejeck hebben ze dit model niet dus kan ik ook niet passen, en de andere ruitershop hier in de buurt heeft ook geen Petrie :(

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:02

Nou ik had een beetje hetzelfde, als ik ging meten kwam ik ook rond de 42 43 uit, heb toen laarzen gekocht met hoogtemaat 45 via mp en mocht ze terug sturen als ze niet paste. En ze paste goed, ze hadden zelfs nog wel iets hoger gemogen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:21

Ah super, dat geeft me hoop dat ik ze in een pasende maat kan vinden haha. Ben er zo verliefd op namelijk. Bedankt!

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:41

Meet je vanaf je hiel (grond) naar je knieholte?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:38

Ja, op stoel, hoek van 90 graden, voet plat, en dan een rechte lijn vanaf grond naar knieholte (dus niet direct tegen kuit aan leggen) en dan kom ik op een kleine 42 uit

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:53

Vandaag mijn Petrie's opgehaald *\o/*

Afbeelding

Hoe verzorgen jullie je laarzen?

aestate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:16

Ik doen om de week insmeren met cream en kleurcreme.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:16

Pretty!

In ieder geval na het rijden even bekijken of ze schoon of vies zijn. Stof haal ik er af met zo'n mega zachte glansborstel voor paarden, met van die witte haren. Viezigheid met een leerdoekje. Voor de perfecte glans even met wat leerdressing, maar niet heel vaak, is niet nodig.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:25

keeyzie schreef:
Vandaag mijn Petrie's opgehaald *\o/*

[ [url=m/c44lY8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe verzorgen jullie je laarzen?

Hey dat is de Melbourne toch? Ik heb hem namelijk ook <3
viezigheid haal ik weg met een leerdoekje, en als het echt nodig is met lederdressing.
echter zei de verkoper dat je hem zo weinig mogelijk schoon moet maken aangezien dat het leer uitdroogt. beter is enkel een doekje. Dus dat doe ik ook zo min mogelijk :j
verder hele fijne laarzen! alleen het drukknopje bovenin krijg ik niet altijd makkelijk dicht :(

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:33

Ja klopt dat is de Melbourne!
Dankje, dan ga ik het ook op die manier doen :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:35

ik het zo'n verzorgingssetjes van Petrie, werkt prima bij mij.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:45

Vandaag ook Petries wezen passen. Dat valt niet mee :n Heb een brede voet, de Olympic kom ik niet in. De leeds vond ik erg fijn, maar was er niet in de goede maat. Heb voetmaat 7,5 (41) hoogte 50/51 en kuit 40/41 (bij 40 moet er wel rek in zitten) Maarja deze maat combinatie is er niet. Wel in maat 42, maar is echt te groot.

Zag ook de Sydney, niet zo duur. Hoe is het leer van deze laarzen?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:05

@LiiNd_Y Wow, jij hebt precies mijn maten! Heb zelf de Petrie Anky Dressage (al 12 jaar oud) en 2 jaar geleden de Petrie Anky Elegance gekocht, deze passen mij perfect en deze modellen bevallen erg goed. Allebei maatwerk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:21

In mijn 9 of 10 jaar oude Petrie Perfects is de zool nu gescheurd. Dus ik moet ze laten verzolen, het is echt geheel door. Gewoon op een knikpunt geheel door ineens.
Is de originele zool. Mag niet gebeuren vind ik, want profiel is nog niet weggelopen. Dus te hard plastic gebruikt. Meestal was ik eerder toe aan het loopvlak vernieuwen, maar tegenwoordig loop ik totaal niet meer op rijlaarzen en ze gaan pas aan als paard opgezadeld is en gaan weer uit zodra ik afstap voor het afzadelen. Dus dit was de eerste keer dat de originele zool nooit een nieuw loopvlak gekregen heeft.

De hak is al meerdere keren vernieuwd, dat moet bij Petrie altijd binnen 3 maanden omdat ze daar te hard plastic voor gebruiken. Ik laat er dan een rubber loopvlak bij de hak onder zetten en dan doe je 2.5 jaar met de hak.
Nu eerst maar wachten totdat vakantiegeld binnen is, want nu kan ik het niet missen. Nieuwe zolen kosten toch wel een 30-40 euro verwacht ik. Met de hakken erbij zit je rond de 50.
Misschien vraag ik wel om echte vibram zolen. Dan ben je nog meer geld kwijt, maar dan krijg je dus een loopzool met veel grip.

Mijn rijlaarzen, ook de perfect van inmiddels 21 jaar oud is de zool nu 3 keer vernieuwd en de laarzen zijn nog perfect. Daar heb ik al zo enorm veel op gewandeld.

Dus eigenlijk is Petrie best goed. Ik heb wel eens leren laarzen van Mondoni gehad en binnen een jaar waren ze weg. Ook heb ik tussendoor nog Derby's gehad met rits. De ellende was dat de rits het binnen een jaar begaf, terwijl de laars nog goed was. Derby's heb ik nu ook nog staan, maar zonder rits. Mijn Italiaanse laarzen van kalfsleder van Equitana van 10 jaar terug zijn nog goed, maar ik moet toegeven nu ik ze ook in de blubber draag (en wel weer schoonmaak) dat ze nu minder beginnen te worden. Maar goed, die waren onder de 100 euro. Ik heb ze veel op wedstrijden gebruikt.

Petrie perfect kan ook prima over lopen door plassen en blubber. Na die tijd schoonmaken en ze blijven goed. Echt jammer dat die laars er niet meer is.

Als je 5 keer per week rijdt en laarzen koopt van 200 euro in de aanbieding, dan doe je er zeker 5-6 jaar mee. Koop je laarzen die 200 euro zonder aanbieding kosten, dan zijn ze binnen een jaar weg.
Voor 300 euro heb je laarzen die 6-10 jaar meegaan. En alles daarboven is gewoon luxe wat niet de duurzaamheid meer ten goede komt is mijn ervaring.

Petrie behoort tot de topmerken vind ik. De laars zonder rits zie ik graag terugkomen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:24

Die van mij gaan nog wel langer mee hoor, zijn zeker al 12 jaar, 2x laten verzolen en zeker nog lang niet opgesleten. Zonder rits vind je ze niet echt meer, de enkel wordt tegenwoordig smaller gesneden en hierdoor is met rits meer de standaard geworden. M'n oude Anky's hebben ook geen rits en zijn duidelijk breder aan de 'kreukels' aan de enkels.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:55

Hier mijn bruine honeycomb rijlaarzen in combinatie met mijn wedstrijdset <3

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 06:35

BopjeBo schreef:
Die van mij gaan nog wel langer mee hoor, zijn zeker al 12 jaar, 2x laten verzolen en zeker nog lang niet opgesleten. Zonder rits vind je ze niet echt meer, de enkel wordt tegenwoordig smaller gesneden en hierdoor is met rits meer de standaard geworden. M'n oude Anky's hebben ook geen rits en zijn duidelijk breder aan de 'kreukels' aan de enkels.

En ritsen gaan stuk. Heb ze gehad in de derby softjumper. Nog geen 2 jaar, en in mondoni laarzen, nog geen jaar. Nu moet ik toegeven dat ze in mijn kalfslederen wedstrijdlaarzen het al 8 jaar uithouden en omdat ik nu geen wedstrijden rij ik de laarzen ook gewoon gebruik, maar toch, zonder rits is beter. Ik ben supernetjes op mijn spullen. En baal dan als iets kapot gaat wat nog 10 keer zo lang mee moet gaan.

Ik heb mezelf vorig jaar getrakteerd op derby laarzen zonder rits.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:22

Helemaal mee eens, ik heb liever ook geen ritsen zoals m'n oudere Anky's. Maar die ritsen van Petrie zijn best degelijk vandaar het toch maar gedaan heb met de Elegance. Meestal hebben ritsen het meeste te lijden als je laars toch ergens iets te strak zit en daarom veel druk krijgt op een bepaald deel of te hoog is en je rits gaat rimpelen. Ook huidvet en zand wat ertussen raakt is niet bevordelijk. Daarom ben ik blij met de rits schuin voor, die plek is denk wel de meest ideale. Heb ooit een paar gehad zonder rits die eigenlijk net te strak pasten en niet makkelijk uit te krijgen waren, was een ramp. Waren ook Petrie Dressages met extra harde buitenkant, voorloper van de Anky, 16 jaar geleden of zo. Rits in laten zetten maar hielp ook niet veel, zat hem echt in de enkel. Hele voering ging erdoor kapot en kreeg telkens kramp in m'n kuiten, was balen en heb ik uiteindelijk verkocht.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:26

hierbij wil ik mijn Petrie's ook delen met jullie,
ik ben er nog elke dag heel blij mee.
ze zijn wel hard en moet eerlijk zeggen ik dacht in het begin dat ik dood ging met die laarzen.
ik gebruik ze voor les en met wedstrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:37

Wauw, wat een chique laars! Heel apart, maar niet over the top. Echt heel mooi!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:46

O dat vind ik zooo'n mooi print!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:01

Super vet

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:30

Ik heb de verona's besteld, bij ooteman waren ze in de aanbieding :D helaas wel een levertijd van 4 weken, dus nog eventjes geduldig wachten

Die met die bloemenprint is inderdaad heel sjiek zeg, wauw!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:35

Wauw heel gaaf!

De Verona's vind ik ook mooi. Helaas zijn ze er niet in mijn maat :n