Te zwaar om te paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Re: Te zwaar om te paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:59

Ja, misschien ben je wat te zwaar vergeleken met je lengte... duss? Het is een paard! Geen konijn waar je op gaat zitten! Nu zou ik niet op een smal paard van 1.60 m gaan zitten, maar een breed groot paard? Waarom niet?!

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:08

Als het "verboden" zou zijn om met een maatje meer te gaan paardrijden, waarom verkopen ruitersportzaken dan kleding in maat xl,42,44 en 46? Ik neem niet aan dat mensen die alleen een paard borstelen rijbroeken gaan kopen toch?
Laatst bijgewerkt door bontejames op 22-03-16 20:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:12

Jeetje ik vind dit wel laag hoe op saddle dancer wordt gereageerd... hoezo persoonlijk maken?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:13

nou ruitersportzaken snap ik wel, die doen ook alles om winst te maken :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:14

bontejames schreef:
Als het "verboden" zou zijn om met een maatje meer te gaan paardrijden, waarom verkopen ruitersportzaken dan kleding in maat xl,42,44 en 46? Ik neem niet aan dat mensen die alleen een paard borstelen rijbroeken gaan kopen toch?

Uhm ze verkopen ook hamster kooien van 50 cm... zodra mensen het willen wordt het verkocht

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:16

Dat vind ik ook niet nodig om haar zo aan te vallen al zit er wellicht een kern van waarheid in.

Als ik tien kilo afval ben ik ruim binnen een goed bmi.
Maar denk maar niet dat ik dan een maat 40 ga passen. Zeker niet in paardrijbroeken die meestal een maat kleiner vallen.
Daarom dus. Niet alleen om te verkopen terwijl het slecht is.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:18

bruintje123 schreef:
Dat vind ik ook niet nodig om haar zo aan te vallen al zit er wellicht een kern van waarheid in.

Als ik tien kilo afval ben ik ruim binnen een goed bmi.
Maar denk maar niet dat ik dan een maat 40 ga passen. Zeker niet in paardrijbroeken die meestal een maat kleiner vallen.
Daarom dus. Niet alleen om te verkopen terwijl het slecht is.

Het is ook maar net wat je "persoonlijk" vind worden. Dit ligt lijkt mij voor iedereen anders. Iedereen blijkt op dit onderwerp wel zijn eigen mening te hebben. Wat ook goed is. Ik denk dat iedereen voor zichzelf wel weet wat goed is en wat niet. En dat iedereen ook voor zichzelf moet beslissen wat wel en wat niet kan.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:23

Alleen denk ik niet dar iedereen voor zichzelf een objectieve beoordeling kan maken. Men wil namelijk erg graag rijden, en ook graag horen dat ze het goed doen met hun paard. Kritisch naar jezelf kijken is lasting. Daarom is een percentage aanhouden van het Gewicht van het paard helemaal geen slecht idee.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:25

In de tijd dat ik ondergewicht had en net wat meer dan de helft van nu woog keek ik er ook anders tegenaan.
Wel heb ik ondervonden dat mijn zit niet anders is geworden.
Mijn paarden nog steeds over de rug lopen en vrolijk proesten.
Nee ze hoeven niet meer te presteren wat ik vroeger wel verlangde.
Dat doet mijn lijf niet meer. Niet omdat ik te dik ben maar omdat ik het daardoor geworden ben.
Z parcoursen en proeven hoeft niet meer.
Warmbloed geruild tegen koudbloed. En wat bak training voor recht en actief op de hulpen te zijn. Mogen de lekker buiten rijden op de weg.
Zo een dierenmishandeling. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:26

Maten zijn ook maar relatief, nou rijd ik toevallig bijna nooit meer paard meer maar rijbroeken vallen zo vaag dat ik ook een rijbroek maat 42 of 44 heb.

En ik heb gewoon een gezond gewicht, ik stap alleen niet op kleine of smalle paarden. Mocht men nieuwsgierig zijn. Ik weeg 73 kilo en ben 1.82. Dus ik ben ook van mening dat je als je niet extreem lang bent je makkelijk onder de 80 kilo moet kunnen wegen als vrouw.

En nee ik ben al niet graat mager...

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=577DC060

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:28

Was het maar zo makkelijk.
Dan was iedereen dat toch?

Maar jij mag mijn schildklier hebben. Goed?
Toen hij te snel werkte was het wel handig. Eten wat je Wilt en nog te licht zijn.
Nu op alles letten en nog te zwaar zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:30

bruintje123 schreef:
Was het maar zo makkelijk.
Dan was iedereen dat toch?

Maar jij mag mijn schildklier hebben. Goed?
Toen hij te snel werkte was het wel handig. Eten wat je Wilt en nog te licht zijn.
Nu op alles letten en nog te zwaar zijn.

Er natuurlijk vanuit gaande dat je gezond bent. :D

Maar een paard kan er niks aan doen hoor, dat jij ziek bent. Dat maakt een te zwaar iemand niet minder zwaar op magische wijze. Stap er dan gewoon niet op.

Maar ik ken jou en je paard niet, dus ik kan niet bepalen of jij te zwaar bent. :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:31

Met je eens dat een paard daar niets aan kan doen.

Daarom heb ik ook een passende gekocht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:33

bruintje123 schreef:
Met je eens dat een paard daar niets aan kan doen.

Daarom heb ik ook een passende gekocht.

Haha, ik zag als beelddenker even voor me dat jij net als een kledingstuk verschillende lengtematen enzo probeert voor een spiegel.

Maar volgens mij ben jij niet heel veel te zwaar toch?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:37

7 kilo boven goed bmi.
Maar mijn buik omtrek is wel te veel.
1 geluk. Pas ik wel nog in een 17,5" zadel.

Maar ik weeg dus 80 kg.
En dat is overgewicht en kan echt niet volgens verschilde mensen hier.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:39

bruintje123 schreef:
7 kilo boven goed bmi.
Maar mijn buik omtrek is wel te veel.
1 geluk. Pas ik wel nog in een 17,5" zadel.

Maar ik weeg dus 80 kg.
En dat is overgewicht en kan echt niet volgens verschilde mensen hier.

Ik snap niet dat je zo persoonlijk maakt? Ik lees niemand (zo goed als niemand) iemand beoordelen als te zwaar. Het gaat om te zwaar voor het paard!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:43

Dan zou ik toch even het hele topic lezen.

80 kilo is teveel. Er wordt niet naar combinatie gekeken.

Paard moet in topvorm zijn dus ruiter ook.

Zijn echt de uitspraken die hier regelmatig voorbij komen.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:26

Pocca_Locca schreef:
Mag ik even vragen, Saddledancer, heb jij misschien een foto van jezelf, en hoe zwaar ben jij eigenlijk?

Ik plaats geen foto hier, ben niet zo van t alles maar op internet gooien haha. Maar ik tik de 50 kilo nog niet aan, daarom zei ik eerder ook al 'maar misschien heb ik makkelijk l*llen met mijn gewicht'

Daarbij heb ik op t moment wat extra vrije tijd want ik ben geblesseerd :j

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:31

bruintje123 schreef:
Dan zou ik toch even het hele topic lezen.

80 kilo is teveel. Er wordt niet naar combinatie gekeken.

Paard moet in topvorm zijn dus ruiter ook.

Zijn echt de uitspraken die hier regelmatig voorbij komen.

Als je te zwaar bent door een ziekte vind ik dat echt heel banketstaaf voor je, en dat meen ik.
Ik bedoel t misschien allemaal niet zo banketstaaf als het eruit komt, hoor wel vaker dat ik wat bot uit de hoek kan komen :'). Natuurlijk moet er naar de combinatie gekeken worden :j

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:04

Sadledancer. .ben het vrijwel nooit met je eens haha maar ik moet zeggen dat je reacties sportief oppakt en niet onnodig hard terugslaat en met humor reageerd. +:)+

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:12

bumper schreef:
Sadledancer. .ben het vrijwel nooit met je eens haha maar ik moet zeggen dat je reacties sportief oppakt en niet onnodig hard terugslaat en met humor reageerd.

Haha gelukkig hoeven we niet voor elkaars paarden te zorgen dan, kunnen we het fijn niet met elkaar eens zijn :D +:)+
En dankje, ik trek t me ook niet persoonlijk aan, als je zo anders over dingen denkt als ik en daarbij ook nog duidelijk voor je mening staat, kan ke wachten op zulke reacties en dat weet ik haha :j

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:15

Ik denk dat je bij deze vraag gewoon eens in de spiegel moet kijken en jezelf afvragen of het correct is wat je vraagt van je paard.. Ik ben van mening dat als ik van mijn paard een prestatie verwacht die van beide komt, dus voor ruiter en paard is een goede conditie en correcte training van belang. Als jij voor jezelf kan rechtvaardigen dat je met een X aantal kilo's in het zadel op je gemak zit en makkelijk mee kan komen prima, maar dit moet dan ook zo zijn voor je paard. En die vraag kan je jezelf stellen als je 40, 60, 80 of hoeveel kilo dan ook weegt...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:13

bontejames schreef:

Nou ik denk dat die reden vooral in het commerciële zit..

Janine1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:30

Ik vind altijd zolang je je paard maar niet in de weg zit met een dikke buik of kont..... kan het prima ! het beeld zelf vind ik alleen minder mooi wanneer je echt stevig bent..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:44

@saddledancer: Kan het ook echt niet met je eens zijn. En dat je je kennis baseert op 'levenlang in de paarden' en werken met 'topsporters' komt beetje... ahum... over.

Als ik je leeftijd van 22 jaar in je profiel mag aannemen, zit ik langer in de paarden en houd ik al langer eigen paarden dan jij oud bent. En ik vind Parelli absoluut geen onzin.

En iemand van 85 kilo op een paard vind ik ook geen onzin.

En dat iedereen maar de vergelijking raar vindt van lichte ruiters die hobbelen en zware ruiters die netjes rijden, die denken niet na. Echt Bokt weer op z'n bekrompenst... alsof degene die deze opmerking maken idd bedoelen dat alle zware ruiters netjes rijden. Nee, natuurlijk niet!! Dat dat erbij gezet moet worden, tjonge jonge.

Zoals al eerder gezegd: het hangt echt van meer aspecten af of het wel of niet kan.