Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:06

Stukje elastiek erin laten zetten door schoenmaker?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:11

ja, daar heb ik ook al aan gedacht... oprekken is geen optie want er zit al een rits in schuin vooraan... daardoor dat ik ook niet goed weet waar ik de elastiek moet laten zetten... want als ik ze naast mijn rits laat zetten dan zit het pal in het midden van de laars op de voorkant en als ik ze aan de andere kant laat zetten van mijn rits dan zit het aan de kant van mijn zadel wat ik ook niet zo'n fijn idee vind. Dan schiet de achterkant nog over maar verlies ik dan de stevigheid niet van de laars door vooraan de rits en dan achteraan de elastiek?

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:13

Stukje elastiek naast rits aan de binnenkant (naar het zadel toe). Als je een handige schoenmaker hebt, zet het het stukje elastiek schuin (een driehoekje zeg maar) zodat je het bijna niet ziet.

Zo heb ik het ook laten doen bij mijn rijlaarzen en wat een verademing is dat! Die elastiek zit echt niet in de weg voor je zadel.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:17

heb je misschien een foto? Weet je nog hoeveel jij betaald hebt? mag via pb

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:25

Nee, geen foto. Sorry...
Voor 2 paar rijlaarzen (dus 4 stuks) was het iets van een 75€ dacht ik.

FurryFamily1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:13

Donnatella schreef:
Nee, geen foto. Sorry...
Voor 2 paar rijlaarzen (dus 4 stuks) was het iets van een 75€ dacht ik.

Hoi! Ik zie dat je ook van België bent, waar heb je dit laten doen? Mag altijd in een pb'tje :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:38

Dan ga ik eens horen of het kan hier bij de schoenmaker :)

En anders zal het vakantiegeld, laarzengeld worden :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:51

Kay_Kim schreef:
Dan ga ik eens horen of het kan hier bij de schoenmaker :)

En anders zal het vakantiegeld, laarzengeld worden :)

Ik heb in mijn petries die niet meer pasten toen ritsen en elastiek schuin voor laten maken bij van rijs.
Ik was voor de ritsen, elastiek en arbeid 60 euro kwijt.
Bij jou zitten er al ritsen in dus ik denk voor 25 euro misschien 30 euro dat je klaar bent.
Kun je geen nieuwe rijlaarzen voor kopen!
Van het elastiek zie je helemaal niets, zit ook niet in de weg en schuurt nergens langs.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 22:01

Als je het op kan lossen met een elastiek dan scheelt dan heel veel centjes. Aan de andere kant is laarzen uitzoeken wel heel erg leuk. O:)

...bijna 10 wk er op zitten sinds het uitzoeken. :):)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:51

Hoi allemaal! Ik ben via het Lipica topic hier te recht gekomen. Wou eigenlijk op maat gemaakte De Niro's, maar is voor een student toch behoorlijk duur, naja gewoon veelte duur op dit moment haha! := Lipica zat ik over te twijfelen, maar vind die kwaliteit niet zo mooi en vind het net niks zeg maar.. Dus toen hadden hun het over Celeris. Nou ik ben fan, haha! Nu nog even kijken hoe en wat....

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:58

Lipica ben ik ook niet over te spreken. Zelf nooit gehad maar zie ze om mij heen genoeg. Laarzen van een jaar uit die er uit zien alsof ze 10 jaar oud zijn en kwaliteit leer is ver te zoeken...

Celeris was ik ook gelijk verkocht! Fijne is dat ze snel terug reageert vind ik tog ook wel een stukje service! En als ze dan ook nog aan huid komen met modellen en aanmeten is erg fijn!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 18:04

HindaFree schreef:
Celeris was ik ook gelijk verkocht! Fijne is dat ze snel terug reageert vind ik tog ook wel een stukje service! En als ze dan ook nog aan huid komen met modellen en aanmeten is erg fijn!

Kan ik me niet anders dan bij aansluiten. En als het even lukt qua planning worden ze ook nog persoonlijk afgeleverd. +:)+

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:05

HindaFree schreef:
Lipica ben ik ook niet over te spreken. Zelf nooit gehad maar zie ze om mij heen genoeg. Laarzen van een jaar uit die er uit zien alsof ze 10 jaar oud zijn en kwaliteit leer is ver te zoeken...

Ik heb zelf ook geen ervaring met Lipica, maar vriendinnen wel.. En dat zijn geen positieve verhalen, haha! Ik heb vroeger altijd Derby's gehad en daarna over gestapt op jodpurs/chaps.. Nu ga ik na 6,5 jaar eindelijk weer wedstrijden rijden, dus wil graag mooie bruine laarzen. Vind het ook fijn dat er gewoon enorm veel mogelijk is zonder dat je voor elk wissewasje extra betaald. Binnenkort maar even een afspraak maken :D

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:06

SkyMarian schreef:
HindaFree schreef:

Kan ik me niet anders dan bij aansluiten. En als het even lukt qua planning worden ze ook nog persoonlijk afgeleverd. +:)+

Dat is echt service inderdaad!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:08

Zie nu ook nog dat ze in Drenthe zitten, dat is ook nog eens beter dan Raamdonksveer vanuit Groningen. ;)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 18:10

Heb je al een idee wat je zou willen naast de kleur? :)

Morgen is het 10 wk geleden dat ze hier is geweest. :):)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:15

SkyMarian schreef:
Heb je al een idee wat je zou willen naast de kleur? :)

Morgen is het 10 wk geleden dat ze hier is geweest. :):)

Ik wil in ze sowieso in het bruin, moet even kijken welke kleur bruin het beste past.. Heb nu een Charles Owen cap in het bruin, maar overweeg om volgend jaar een KEP Italia (mits die mij goed past en fijn zit) te kopen. Dus moet wel een kleur bruin zijn die goed te combineren valt. Wel donkerbruin en vind zo'n gesp op de voet heel mooi, wat heren schoenen ook vaak hebben (ik vind heren schoenen vaak mooier dan vrouwen schoenen, hah!). Verder vind ik dit heel mooi https://www.facebook.com/33809494304854 ... =3&theater maar dan in het bruin bijv.. En dit vind ik ook heel gaaf: https://www.facebook.com/33809494304854 ... =3&theater . Maar eventueel lak vind ik ook mooi, haha! Weet nog niet heel goed welk model. Weet alleen dat die met veters tot bovenaan het niet voor mij zullen worden, wil nu eerst 'gewone' laarzen en dan kan dat ooit nog hahah

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 18:18

Polomodel is ook erg gaaf. Vooral ook met een tweede gesp op de voet. :j :j

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:19

SkyMarian schreef:
Polomodel is ook erg gaaf. Vooral ook met een tweede gesp op de voet. :j :j

Ja precies. En de passage vind ik ook erg gaaf!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 18:21

Die lijken wel heel erg op de laarzen die ik nu heb. Op de plek waar bij de passage de rits zit heb ik een stiknaad zitten. :))

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:00

SkyMarian schreef:
Die lijken wel heel erg op de laarzen die ik nu heb. Op de plek waar bij de passage de rits zit heb ik een stiknaad zitten. :))

Nice hahah! Waarom zit er een stiknaad? :P Oh god, ze hebben ook mooie riemen en deck schoenen (weet niet of de deck schoenen ook in Nederland te koop zijn).. Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat ik hier wel vaker geld ga uit geven hahaha

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 19:25

Is een ouder en goedkoper model königslaars (Konigs Favorit Benelux) . Doordat het uit 2 kleinere stukken leer bestaat kon het veel goedkoper gemaakt worden. :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:02

SkyMarian schreef:
Is een ouder en goedkoper model königslaars (Konigs Favorit Benelux) . Doordat het uit 2 kleinere stukken leer bestaat kon het veel goedkoper gemaakt worden. :)

Ah prima oplossing dus :)

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:53

Hoe moet je deze laarzen laten maken? Moet je bellen? En hoeveel kost dit gemiddeld als je voor eenvoudige laarzen kiest?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:39

Dat is op de website erg makkelijk te vinden..

Gewoon even mailen voor een afspraak en de minimum prijs is uit mijn hoofd 469.