_Rachelle_ schreef:Ik heb hier zelf nooit iets gezegd over de leeftijd van het zadel, dat heeft mijn vriendin geplaatst en was een foutje.. Het probleem is ook niet de leeftijd van het zadel, maar het feit dat de boom gebroken is.. Verder komt mevrouw M. uit Knegsel nu heel correct en vriendelijk over, maar toen ik contact opnam met mevrouw over het zadel ging dat toch wel even anders!
Het blijft zaak dat ik een zadel heb gekocht voor 800€ met een geborgen gebrek.. Als de verkoper er zo zeker van was dat het zadel in orde was, dan had ze het naar mijn mening wel teruggenomen.. Dan ben je toch niet bang dat je het niet meer doorverkoopt? Als het zadel toch goed is? Ik vind het voor zo'n bedrag echt niet netjes dat je zo omgaat met een probleem. Gewoon je handen ervan af houden en blijven volhouden dat je nergens iets van weet.... Ja hoor.. Je kunt mij niet vertellen dat niemand dit probleem ooit heeft opgemerkt bij dit zadel.. Het viel mij na 3 passen rijden al op..
Als ik zeker van mijn zaak zou zijn dat ik een goed en heel zadel had verkocht, en de koper komt daarna dat de boom gebroken was. Dan nam ik dat zadel dus ook niet meer terug, want dan zou ik het vermoeden hebben dat het bij jou kapot was gegaan.
anoukkk. schreef:Hoi Polleke, fijn dat jij ook jou'n zegje doet.
We hebben een mail waar in staat dat het zadel nog maar een paar jaar oud is.. een paar is twee, maar omdat je niet zeker weet of dat klopt hebben we er iets meer van gemaakt, zeg 5.. In jullie voordeel dus. In mijn ogen is het nml niet zo dat een zadel van 8 jaar oud nog maar een 'paar' jaar oud is. Maar goed dat is net hoe je het interpreteert. (Dit is overigens het probleem niet, maar wel een opstapeling)
Zoals ik een paar keer zei zou het heel goed kunnen dat jullie echt niet wisten dat de boom niet gebroken was. Feit blijft dat de zadelmaker ons er nog op attendeerde dat dit echt heel wat voeten in de aarde moet hebben gehad voor deze breuk kon ontstaan. (Misschien wil je een brief zien van de zadelmaker + handtekening van hem oid?)
We hebben zodra we dit vermoeden direct op een hele normale en vriendelijke manier contact met je opgenomen (dit hebben wij dus allebei bewaard dus is ook te bewijzen) We hebben gewoon in samenwerking met jou geprobeerd een oplossing te vinden. Dit wou je echter absoluut niet, er was geen discussie over mogelijk. Ik had het zeer op prijs gesteld als je in ieder geval er even over had willen denken. Je koopt geen zadel voor €800 en rijd er vier uur voor om er vervolgens over te gaan lopen zeuren, het zadel is top, meer dan top hij zit perfect.. Waarom zouden we dan iets verzinnen om hem alsnog terug te brengen?
Tuurlijk is het een risico, maar als in de advertentie staat een zadel in goede conditie dan ga je er toch vanuit dat dit zo is.
Nogmaals, misschien hebben jullie het niet geweten dat de boom gebroken was. Maar ik had dit persoonlijk heel erg gevonden als ik verkopende partij was en had graag willen weten of er ook maar een beetje te bevinden viel wanneer de breuk opgelopen was.
Had bijvoorbeeld voorgesteld om samen naar een zadelmaker te gaan, wij waren wel jou'n kant op gekomen om er bij jullie een naar te laten kijken. Hij had ons er misschien over kunnen vertellen.. Dan weet je toch ook bij wie het fout is gegaan? Dan is het klaar, dan weten beide partijen toch waar ze aan toe zijn en is er geen discussie mogelijk?
Helaas wouden jullie er direct helemaal niks aan doen, €800 is gewoon onwijs veel geld en ik vind het heel jammer dat het zo heeft moeten gaan.
Misschien moet ik niet bij mezelf na gaan maar dat is een voorbeeld hoe ik het zelf persoonlijk op zou lossen.
Zoals al vaker in dit topic gezegd is: het zadel kan in 2007 uit de fabriek zijn gekomen en bijvoorbeeld in 2010 (of later) pas zijn verkocht in de winkel.
IMO vind ik een zadel van 5 jaar (wat jij eraan geeft) niet oud, mits netjes onderhouden. Wij hebben een zadel hangen van zo'n 15/16 jaar oud die nog steeds fijn zit en goed ligt.
IK had jullie ook geen rode cent gegeven voor de schade die misschien wel bij en door jullie is ontstaan.
_Rachelle_ schreef:Citaat:
Ze wist zeker dat het zadel goed was toen ze het aan jou verkocht. Zij kan niet zien wat jij ermee gedaan hebt, dus inmiddels kan het zadel wel niet meer goed zijn.
Dat zegt ze.. En in theorie kan dat ook ook inderdaad zo zijn.. Maar lijkt me stug dat een zadel van een paar uurtjes in de auto liggen de boom opeens gebroken is...
En wie zegt dat jij / jullie het zadel niet per ongeluk hebben laten vallen, of dat jullie paard gek heeft gedaan en dat het zadel is gevallen of wat dan ook? Je hebt gewoon geen poot om op te staan en je hebt je verlies te slikken. Jammer dat er een nieuwe boom in moet maar dan heb je wel een fijn zadel om mee te rijden.