Problemen bij lease

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelle_G

Re: Problemen bij lease

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:27

misschien gek dat ik het zeg, maar is er geen mogelijkheid dat ze buiten kan staan? rust is natuurlijk het beste voor haar blessure. Maar misschien neemt haar stress dan af? Stress is ook funest voor herstel..

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 20:41

Van de DA mag ze nu niet buiten :(. Ik zelf heb haar ook niet graag 24/7 op stal. Maar doordat onze winterpaddock nu 1 grote ijsplek is kan ze sowieso niet buiten. Onze andere paarden staan nu ook uitzonderlijk op stal.

Dit zijn trouwens enkele foto's die de dag dat ze hier vertrok naar de leasers gemaakt zijn...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:56

Mooie dame hoor, hopelijk wordt ze gauw beter en komt ze tot rust....

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:20

Hmm, lastig.Ik zou het toch met de da overleggen, of je evt met haar mag wandelen..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:32

Stuur je de rekening nog op naar die leasers? Dit is toch te gek voor woorden!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:10

Ik denk niet dat ik nog rekening naar hun ga sturen. Heb liever helemaal geen contact meer met hun. Ik baal wel dat ik toch bijgelegd heb voor die foto's. Heb ze en het verslag nog steeds niet gekregen. Had ik op voorhand geweten dat ze het zo gingen afhandelen had ik geen € bijgelegd.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:11

Kun je jouw d.a niet naar hun d.a laten bellen voor die foto's of was dat al gezegd?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 23:51

Positieve update vandaag :)
Ze was niet meer zo stressy in haar stal. Kwam ook al meer contact zoeken bij me :).
Haar medicatie eet ze niet meer graag met haar korreltjes... dus morgen mengen met water en in haar mond spuiten :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:55

Lastig Maaike, misschien mengen met een beetje appelmoes of appelstroop? Dat vinden ze vaak wel wat :Y)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:01

Beetje appelmoes inderdaad. :j Of met een beetje slobber.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 23:01

Nog even een update :)

Het gaat de betere kant op, hier ook een filmpje van daarstraks. Ze begint de rust in haar hoofdje terug te vinden en komt weer knuffels vragen. Hopelijk is haar beentje ook aan het beteren.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 05:45

Fijn TS, hopelijk heeft ze de rust terug gevonden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:26

Wat fijn maaike! Goed nieuws.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:32

Hoe gaat het nu met jou in combinatie met het paard? Kun je het een beetje volhouden zo?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:23

Misschien heb ik eroverheen gelezen maar was er nou eigenlijk al duidelijk wat er met haar been was? Fijn dat ze rustiger is, dat helpt herstel vast ook! Sterkte

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:19

Raamzicht schreef:
Misschien heb ik eroverheen gelezen maar was er nou eigenlijk al duidelijk wat er met haar been was? Fijn dat ze rustiger is, dat helpt herstel vast ook! Sterkte

Staat een bladzijde terug geloof ik.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 01:13

Kimberly1995, het gaat, maar het is moeilijk. De dagen dat ik niet kan verzorgt mijn vriend de paarden. Als alles goed gaat heb ik een bijrijder gevonden die ook met voederen en de stallen gaat helpen :). Ze is vorig weekend komen kennismaken en zaterdag gaat ze een dagje langskomen om te testrijden met onze hengst, te leren welk paard welk voeder krijgt en hoeveel en ons te helpen met het onderhoud, stallen enzo :). Als dat allemaal goed gaat zou ze ook enkele dagen in de week komen helpen en af en toe s'avonds de paarden gaan voederen :). Ze woont vlakbij de paarden, dus ideaal :)

Raamzicht, eerst dacht die DA dat er op de foto's iets van kraakbeen te zien was, maar nadat het in de dierenkliniek door meerdere artsen was nagekeken bleek er niks afwijkends op die foto's te zien te zijn. Dus dan zei de leasers hun DA dat het een chronisch peesprobleem zou zijn (ook al had ze eerder nog geen last gehad)...
Mijn DA denkt dat het een spierverrekking is in haar been of schouder. Want haar pezen stonden niet gezwollen en niet warm. Alles voelde en zag er normaal uit. Vandaar dus de boxrust. Binnen een goede 2 weken is de medicatie op en dan moet ik de DA teruglaten komen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:05

Zo klinkt het mij in de oren of de leasers gewoon te veel hebben gevraagd van het paard. Ook met de verhalen erbij die je eerder beschreef.
Hopelijk is het goed na een beetje rust inderdaad

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:18

Het is in ieder geval fijn om te horen dat de dierenartsen in de kliniek bevestigen dat er niks ernstigs aan de hand is en dat het waarschijnlijk een spierverrekking is.
Dat dit misschien is gekomen door (misschien) onkunde van de leasers.. Leasers hebben geen "tijd" en zin om het paard zijn rust te geven om te herstellen, want dat kost geld. Paard is om op te rijden.. Dus paard stuk, paard moet weg.. Zegt heel veel over deze mensen in mijn ogen..
Ik hoop dat je paard nu snel hersteld en dat je met deze verzorgster meer geluk heb.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:51

Hoe gaat het nu?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 17:11

Voorlopig nog niet echt nieuws. Vandaag krijgt ze haar laatste medicatie en maandag moet ik de DA dan terugbellen. Dan worden er weer proeven gedaan om te kijken hoe ze loopt. Indien ze dan nog mankt veronderstel ik dat hij ons naar de kliniek zal doorsturen voor verder onderzoek.

Deze week had ik nog tegen een stalgenoot van leasers mijn kant vh verhaal verteld en vandaag kreeg ik een sms van leaser dat zij mij en mijn paard helemaal niks misdaan had en mijn paard bij haar veel meer aandacht kreeg dan bij mij en dat moest de blessure door haar zijn dat ik ondertussen al iets zou laten weten hebben. Ik heb er op geantwoord dat ik geen contact meer met haar wil en dat het onderzoek nog loopt wat mijn merrie juist heeft aan haar been. En we zouden mijn merrie veel beter verzorgd terug hebben gekregen dan toen ze hier vertrok...

Mijn merrie is ondertussen wel al weer rustiger in haar hoofdje, maar heeft blijkbaar wel enorme verlatingsangst gekregen. Toen ik mijn ruin deze week mee nam naar de piste (hij staat normaal de stal naast haar), was mijn merrie toen ik met hem terug kwam aan de stallen al helemaal nat van het zweet van zich op te jagen. Het zweet liep langs haar oortjes en oogjes gewoon op de grond, arme meid.

warwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:45

Ik hoop dat er niets ernstigs is met het been. Pff wat een vervelende situatie ts. Is er niet een mogelijkheid om haar bijv. op wei te zetten als je ergens anders bezog gaat met de buurman. En dit met de tijd en als alles rustig is uit te gaan breiden.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:29

Hoe gaat het nu met haar, is ze weer opgeknapt?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 22:28

Hoi allemaal, hier nog eens een update :)

Het is vandaag mijn merrie haar 10e verjaardag *\o/* Y)(^)
En het gaat eigenlijk heel goed met haar! Ze mankt niet meer en is (bijna) weer de oude :). Enkel nog wat schrikkerig en vlug in de stress, maar ze loopt nu weer buiten in ons kudde en is gelukkig :). Ik heb haar nu al enkele keren laten vrijspringen en dat gaat heel goed, ze gaat weer even enthousiast als vroeger zelf naar de sprong :'). Haar rijden heb ik nog niet gedaan, ik denk dat ik het rijden binnen een maand of mss 2 maand weer opneem. En daarna zoek ik een bijrijder voor haar, ik zie het niet zitten om haar opnieuw te verleasen.

Geniet van de foto's van afgelopen week :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:30

Wat een leuk, lief dier om te zien zeg, fijn dat ze weer thuis en in orde is +:)+

Hopelijk vind je een leuke bijrijdster voor haar die je wellicht ook wat werk uit handen kan nemen :)