Hebben de zoektocht even op een lager pitje gezet.
Merk dat het moelijk is om een geschikte pony/paardje te vinden die aan alle eisen voldoet.
Daarbij heb ik ook in oveweging genomen dat mijn dochter straks naar het gymnasium gaat en dus meer tijd aan school kwijt zal zijn.
Daarnaast zit ze ook op scouting en dat kost stiekem ook aardig wat tijd.
Ze kan nu nog niet zelfstandig naar de manege en als ik meega moet haar jongere broertje ook steeds mee en dat vindt ik niet helemaal eerlijk tegenover hem omdat hij paarden wel leuk vindt, maar meer ook niet.
Momenteel least ze een manegepony waar zij heel fijn mee rijdt en die ik gewoon erg leuk vindt qua karakter.
Moeten nog kijken of we het omzetten in lease voor langere tijd of dat we deze pony misschien kopen.
Deze pony staat al heel lang op de manege en is de gehele gang van zaken daar gewend.
Ze gaat met de vaste kudde op wei, een dag niet rijden is geen probleem en mochten wij niet kunnen door vakantie o.i.d. dan kan ze gewoon in een les meelopen.
Voor nu is dit even de beste/veiligste oplossing.
Denk dat we volgend jaar wel weer eens verder gaan kijken, als dan alles weer wat meer op rit is.
De pony van 21 is het overigens niet geworden, die was niet voorwaarts maar gewoon snel. Normaal stappen was dribbelen, draven was de bak doorsjezen en de galop.....na een uur les liep ze nog te dribbelen.
Ik red dat conditioneel niet (loncapaciteit beperking) en mijn dochter vond het niet echt geweldig.