Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lifaya schreef:vandaag even cappen wezen passen. Bij elke cap, op 1 na, barstende koppijn op het moment dat die op mijn hoofd zit. enige cap die lekker zat was een 200 euro unex capsorry maar dat geld heb ik er niet voor. Ik had een harry horse cap op het oog maar helaas kreeg ik vreselijke last van mijn achterhoofd door die cap. Vond hem nog best mooi, maar helaas... om even een beeld te geven van hoe makkelijk mensen praten over dat je maar een cap moet kopen die past
niet iedereen heeft daar 200 euro voor liggen... ik ook niet dus
lizy29 schreef:lifaya schreef:vandaag even cappen wezen passen. Bij elke cap, op 1 na, barstende koppijn op het moment dat die op mijn hoofd zit. enige cap die lekker zat was een 200 euro unex capsorry maar dat geld heb ik er niet voor. Ik had een harry horse cap op het oog maar helaas kreeg ik vreselijke last van mijn achterhoofd door die cap. Vond hem nog best mooi, maar helaas... om even een beeld te geven van hoe makkelijk mensen praten over dat je maar een cap moet kopen die past
niet iedereen heeft daar 200 euro voor liggen... ik ook niet dus
M.a.w. jij vind je eigen veiligheid geen € 200,-- waard. Verdeel het bedrag maar eens over hoe lang zo'n ding mee gaat dan is het echt zo veel niet meer.
Ik ben zelf wel eens gelanceerd door een paard. De stof van de cap was volledig gescheurd (en dat was niet op de naad). Je moet er toch niet aan denken als dat mijn hoofd was geweest ipv de cap. Ik stap dan ook gewoon niet op zonder cap.
Lusitana schreef:Toch raar dat iedereen met een smartphone en/of tablet rondloopt.... maar een goede rijhelm kopen is te duur...
vuurneon schreef:Ik vind het een stuk mooier dan een open schedel omdat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Bovendien vind ik het op buitenrit ook prettiger om een keer een tak tegen de cap aan te krijgen dan tegen mijn hoofd
Rienn schreef:Ook ik heb te vaak zonder cap gereden, het was niet verplicht en niemand deed het. Tot ik van stal ging veranderen en daar was het toen ook nog niet verplicht, maar iedereen reed met cap, bijna iedereen dan. En nu, ik moet er niet aan denken om ooit nog eens zonder cap te rijden. Ik vind mijn cap niet vervelend zitten en heb er ook geen last van wanneer het warm is. In de winter houd ik dat ding op tot mijn paard weer op stal staat en ik mijn spullen heb opgeruimd, zo krijg ik geen koud hoofd.
Ik vind het dus ook aanstellerij wanneer iemand geen cap op wil omdat ze niet lekker zitten. Lijkt mij een redelijk onbelangrijk detail wanneer je met je hoofd op het beton slaat.