Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Veel succes TS, ik hoop voor je dat alles gauw weer normaal wordt en jij en jullie nieuwe stalgenoot misschien zelfs vriendinnen worden.
Maar laat je vooral niet wegpesten!!! Joolien schreef:Dat is de verantwoordelijkheid van diegene met het nieuwe paard is mijn idee. Ik zou aandringen dat het nieuwe paard uit de kudde wordt gehaald zodat jij er bij kan en dan moet de nieuwe zelf maar uitzoeken hoe zij dat aanpakken. Lijkt me niet jouw probleem en verantwoording.
als ik het goed begrijp was er nog 1 de pispaal en met pony van TS al weggejaagd (succes gehad) was die hoogst waarschijnlijk aan de beurt geweest. Speedster schreef:Hopelijk trekt het over een tijdje allemaal bij en kan het nieuwe paard weer de kudde in. Vervelend dit, voor alle partijen. Maar misschien is dit ook een les voor de stalhouder: wij hebben hier ook een aantal pensionpaarden staan, ook in een groep, en als er een nieuw paard bij komt, zeggen we heel duidelijk van tevoren dat de nieuwe in de groep kan, ALS dat goed gaat. Anders gaat hij apart. Desnoods adviseren we nieuwe klanten hun huidige stal nog niet op te zeggen, als ze apart zetten absoluut geen optie vinden. Nieuwelingen moeten zich aan de groep aanpassen, niet andersom.