Jolliegirl schreef:je snapt me toch wel mag ik hopen?
Medische basis... en niet medische basis...
Overvoeren is ook een vorm van mishandeling..
Hoefbevangenheid door overvoeding is ook slecht..
Een paard wat kan kiezen.. paard vreet meestal wel door.. en jij als eigenaar hebt de verantwoording dit in goede banen te laten lopen.
Ik vind het gewoon KWALIJK dat ts geen actie onderneemt..(DB inlichten) En er gewoon naar staat te kijken en er niets mee doet..
Bah..
Tuurlijk snap ik je maar je kan ook over alles moeilijk gaan doen toch? Het feit is dat de pony heel de dag op stal staat maar paarden met een blessure kunnen dan ook. Een paard weet ook wel als die pijn heeft dat die niet alles kan doen, dus wat heeft het nut dan met box rust, kan soms evenveel schade oplopen.
Tigra_ schreef:Als het paard te weinig ruwvoer krijgt zal hij wel iets moeten eten paarden moeten eigenlijk constant kunnen eten daarnaast heeft het paard niets anders te doen dan te eten. Een paard weet niet wat goed voor zichzelf is daar zijn wij als mensen voor. Je snapt toch wel dat een paard daar niet over nadenkt? De meeste paarden eten alles. Ken paarden die een hele voerton leeg eten toen ze ontsnapte kregen ze ook koliek van daar hadden ze niet bij stil gestaan.
Nou dan vind ik het raar dat mijn vp het wel laten staan. Hooi of geen hooi aanwezig ze hoeven het echt niet meer.