Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:15

Meestal recht naar beneden :+

Maar ik heb altijd maat 36 en dus ook bij die van de ANWB en die zitten gewoon goed.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 20:19

He bedankt, dat wist ik nog niet. :+
Helaas hebben ze geen bruin meer in mijn maat. Wel 39, maar heb 40 dus als ze normaal vallen, heb ik helaas pech.
Ga morgen wel even hier in de ANWB winkel kijken morgen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:34

Nou ik heb normaal 39, soms 38 en heb nu bij doe ANWB laarzen wel echt 38 moeten nemen, zat zelfs nog aan 37 te denken maar daar was de schacht te smal voor. Ze lopen best flink uit hoor, denk dat je 39 wel kan proberen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:41

Pfoe, ik had het juist totaal anders! Ik heb altijd maat 39 en heeel soms een 38 of een 40. Ik had een goede dikke sok aangetrokken (want dat wil ik in de winter wel aan) en toen zat maat 39 mij net te krap, dus ik heb een maat 40 genomen. Heb er nog steeds geen spijt van! En laatst dus een ander model gekocht van de ANWB en ook daar had ik maat 40 van nodig.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:45

Ik heb ze van horka, ik zocht precies dezelfde eisen als die jij had.
Mij is aangeraden als ik er mee ging mesten oid, ze in te vetten met vet (bv: zadelvet oid)
Ook heb ik ze eerst met een waterdichte spray erover heen gegaan, enkele dagen laten staan toen het vet erover heen gedaan.
Nu is het heel erg blub en drassig bij ons op de wei, dus gebruik nog even m'n regenlaarzen.... Hoewel ik moet zeggen dat ik die laarzen wel heel erg graag aan wil hahaha! :D

Hoop iniedergeval wel hier langer mee door te kunnen gaan dan die thermolaarzen van de boerenbond-welkoop ect.....

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:04

Ik heb vandaag anwb laarzen gehaald de human nature orebro lichtbruin ,ik heb meestal maat 37 en heb nu 38 genomen want bij mijn kuiten zat 37 echt te strak personeel raden me ook aan om dan toch 38 te nemen en die zaten ook veel beter.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:20

*\o/* Heb de laarzen van mijn dromen, de Ariat Grasmere van Bokker Paisy overgekocht.

Supertevreden ben ik, heb er mee gaan rijden en daarna naar de cyclocross gaan kijken...voor alles goedgekeurd :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:54

Ben ziek dus helaas niks kunnen doen vandaag en de komende dagen ook niet ben ik bang. 41 hebben ze helemaal niet meer in het bruin, dus dat is wel balen. Mijn hoop is nu dus gevestigd op een winkel.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:37

Ik heb ook die van de anwb besteld mooie laarzen! Maat 38 en die heb ik meestal ook. Ben benieuwd hoe ze bevallen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:43

Ik heb de outdoorlaars van IR
Ga nu mij 2de winter in met deze laarzen. Ik vind ze super.
Warm en waterdicht! Heb er ook mee gereden, maar gebruik ze voornamelijk om door de blubber te lopen :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:49

Heb ze vandaag aangehad, en mijn horka laarzen zijn WEL waterdicht.... kon in de blub en alles lopen, en de blub viel zo van me laars af, heeerlijk!!! :D :D :D

Mobys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:32

Lous; ik rijd ook western en zocht ook een laars die als outdoorlaars, maar ook om mee te rijden te gebruiken is. De mijne heb ik bij Equifashion besteld. Het bestellen was niet helemaal een succes, maar de laarzen wel! Ze zijn ook van HKM (lijken een beetje op het plaatje van een paar bladzijden eerder) Gister spoelde we bijna weg hier vanwege de regen; heb ik ermee door de modder gelopen, mest staan scheppen en door een zeiknatte mesthoop moeten lopen; waterdicht en warm. Heb ze vandaag wel schoongemaakt en ingevet, maar das meer omdat ik ze gewoon graag goed wil onderhouden. Het rijden gaat ook prima ermee trouwens, zowel de hoogte als de breedte.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 14:35

Ik heb via MP een paar Human Nature Orebro's in het lichtbruin op de kop kunnen tikken. Nog bijna helemaal nieuw in perfecte staat. Ben er super blij mee en ze zitten heerlijk :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:06

Hmmm nergens meer te vinden/bij ANWB uitverkocht, die Human Nature Orebro's.. Ben op zoek naar de lichtbruine in maat 38 (normaal 39 maar ze vallen een maat groter uit)

Heb mijn oude twee weken geleden teruggestuurd (zool los) en volgens mij hebben ze het geld teruggestort *\o/* maar nu zonder laarzen is ook niets en die regenlaarzen zijn koouuud :brr: Het waren wel heerlijke laarzen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:11

Wat balen zeg! Heb je al in de winkel gevraagd of ze hem over kunnen laten komen uit een ander filiaal? Dat hebben ze voor mij toen een keer gedaan.

Wel bizar om te lezen dat bij iedereen die maten zo anders vallen. Ik heb normaal maat 39, heeeeel soms maat 38 als schoenen groot vallen, maar van de ANWB laarzen heb ik elke keer echt een maat 40 nodig! Terwijl ik eigenlijk nooit een maat 40 van "normale schoenen" pas. Maar ik heb nu ook al meerdere mensen gelezen die ze groot vinden vallen, anderen die ze normaal vinden vallen en met mij waren er dus ook mensen die ze klein vinden vallen. Waar zou dat nou mee te maken hebben?

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:19

Ik heb een thermo rijlaars van happy valley, gekocht op tentenkamp bij hyporama te rotterdam. Werkt uitstekend! kan er mee rijden, door de blubber lopen en mijn voetjes blijven warm en droog. De laarzen hebben ook een ritssluiting :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:27

Joyce, dat zou ik idd nog even kunnen vragen ja!

Ik had wel de oude versie van 2011, volgens mij zit er verschil in het model.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:09

Ik had eerst een thermolaars van Eurostar. Super fijn! Kan ook mee gereden worden, lekker warm. Nu ben ik overgestapt op outdoorlaars van Mondoni, verkrijgbaar bij Epplejeck.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:27

Coentjuh schreef:
Joyce, dat zou ik idd nog even kunnen vragen ja!

Ik had wel de oude versie van 2011, volgens mij zit er verschil in het model.

Ik heb mijn eerste paar in december 2010 gekocht en mijn 2e paar in de afgelopen aanbieding. Uiteindelijk heb ik mijn oude Obero's voor "het ranzige werk" gehouden en heb ik een ander model gekozen om net te houden. Maar ik heb wel de Obero's gepast in de winkel en naar mijn idee zat er geen verschil in. Maar ik heb daar verder niet echt op gelet, dus misschien zijn ze idd wel veranderd!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 23:45

Ik heb mijn paar dus tweedehands via MP gekocht in maat 41. Heb normaal maat 40, maar deze zitten absoluut niet te ruim. Denk dus dat ze over het algemeen gewoon kleiner vallen.