Trekkers rijden veelste hard?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Re: Trekkers rijden veelste hard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 00:23

Ach, sommige ruiters vinden zichzelf ook de koning te rijk. Voorbeeld van vandaag: Duinen tussen Wassenaar en Katwijk. Locatie: Vlakbij Wassenaarseslag. Daar heb je op een bepaald punt een T-splitsing. Ik reed op de fiets met een gangetje van 32KM/h op GPS, dus werkelijke snelheid en zie twee ruiters. Ik rem en blijf er achter zitten. De T splitsing is links wandelpad, rechtdoor fietspad en rechtsaf wandelpad. De ruiters gaan rechtdoor, twee meiden van een jaar of 16 denk ik. Op een gegeven moment (volgens mijn GPS log na 3,5 minuut) ben ik het zat en vraag ik vriendelijk of ik even zou mogen passeren. Worden ze boos en zeggen ze dat ik de paarden opjaag met m'n fiets. Gaan ze aan de kant en vraag ik vervolgens waarom ze niet gewoon het ruiterpad hebben genomen, is het antwoord dat het fietspad sneller is en dat zij daar gewoon mogen komen en waar ik me mee durf te bemoeien. Heb het er maar bij gelaten en ben doorgefietst maar als dat soort meiden een trekker tegen zouden komen vraag ik me af wie er gaat winnen ;)

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 00:36

Gelukkig heb ik nooit last met te hard rijdende trekkers hier in het dorp, maar dat komt misschien ook omdat
ik de meeste wel ken. Ik heb eerder last van te hard rijdende auto's, maar daar kan ik me wel druk om gaan
maken, maar dat schiet toch niet op....
Mijn vriend is loonwerker en die remt altijd af met de trekker voor ruiters....maar waar hij de schurft aan heeft
is dat de meeste niet eens ff hun hand opsteken als bedankje.... Denk ook dat het van twee kanten moet komen
in het verkeer....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:59

Lizet1994 schreef:
Ach, het is iets wat je opbouwt in het dorp.

Dat is ook wel zo, maar in ons dorp gedragen wij ons niet anders als in andere dorpen...

Gister kwam het neefje van mijn vriend trouwens nog met een verhaal dat ik dacht van omg... Hij reed op provinciale weg waar 80 gereden mag worden met groenstrook en dan fietspad er naast. Er zat een auto achter hem, maar die kon niet via de rijbaan inhalen vanwege het tegemoedkomende verkeer dus die pakte vervolgens eerst een groenstrook en daarna het fietspad! En dan te bedenken dat de trekker 50 reed en nog geen 500 meter over die weg heen ging :7

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:36

ik ga alleen langs de wegen op zondag, aangezien er dan geen vrachtwagens en traktors bij ons rijden :). Maar ik ben op 1 buitenrit ook wel eens 2 vrachtwagens en 5traktors gepasseerd, en mijn arabiertje reageerde erop met een paar dribbelpasjes en dat was het :). Helaas kan ik nu geen buitenritten meer maken, mis het wel.

Yvonne_Mika

Re: Trekkers rijden veelste hard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:46

Mijn vriend is ook akkerbouwer en zit ook vaak dag en nacht op de trekker tijdens de periodes van hooi en stro. Maar als mijn vriend paarden op een smal weggetje tegenkomt, ook al heeft hij helemaal niets met paarden, stopt hij (JAJA, HET BESTAAT!) en zet hij zijn trekker af.

Tijd is geld, helemaal waar. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje op zo'n landweggetje met sloten aan weers kant, en al raakt mijn vriend iets of iemand, het paard belandt in de sloot of er ontstaat een botsing... Dan is hij nog VEEEEL meer tijd EN geld kwijt! Als er voldoende ruimte is of een goede berm, Stopt hij natuurlijk niet onnodig maar hij laat dan wel altijd ruim tevoren gewoon het gas los, en let gewoon een beetje op, zoals het hoort.

En ja, Een beetje kennis op doen op welke wegen er het meest met trekkers gereden wordt in je omgeving in de tijden van het strooi, de mais ect. kan nooit kwaad. Dan kan je er van te voren al een beetje rekening mee houden. Of die paar weekjes per jaar even andere routes plannen met je viervoeter..

Mijn paard is zelf een koele dame, maar ik zoek inderdaad het gevaar niet op. Het is inderdaad geven en nemen in het leven, ook in het verkeer. Zowel boeren als ruiters moeten er rekening mee houden, en allebei eens niet zo klagen. Ben er overigens wèl trots op mijn vriend hoe hij zich opstelt in het verkeer. :o Want zoals ik hier lees, is hij wel een uitzondering :)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:58

nou ik woon op een boederij en als de broer met trekker rijd en ik moet me pony in het weiland gaan brengen en dan denkt hij echt niet om die pony en mijn hoor en hij zal ook echt niet voor een paard of pony zachter gaan rijden

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:10

lovelady1 schreef:
nou ik woon op een boederij en als de broer met trekker rijd en ik moet me pony in het weiland gaan brengen en dan denkt hij echt niet om die pony en mijn hoor en hij zal ook echt niet voor een paard of pony zachter gaan rijden

Dat is dan, naar mijn mening, een beetje lomp. Als er een ongelukje gebeurt dan zit je broer uiteindelijk toch in de problemen.. En dan verliest hij nog veel meer tijd en geld.