paard komt zoooooooooooooo moe van de wei ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:08

gekvanfleur schreef:
Ik hoop dat dit een ban wordt van bokt...allemachtig..je bent niet direct,je bent vet asociaal...
Er komt hier maar een woord bij me op en dat is viswijf.

Tja, mag je vinden, ieder het recht op zijn/haar mening. Ik ben vaak direct. In dit geval ben ik behoorlijk boos, daar ik me het leed van dieren erg aantrek. Maakt mij dat een viswijf? Ach, jij jouw mening, ik de mijne. :-)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:10

wat jij nu eigenlijk doet is je paard in "huis" zetten omdat ie anders vies word.. Stel dat jou moeder zei: (je naam) je mag niet meer naar buiten, want je komt altijd met vieze handen en kleren weer terug en ik moet de hele tijd voor jou wassen. je moet de hele week binnen blijven, behalve als ik ook mee naar buiten ga want dan kan ik je in de gaten houden dat je niet vies word..

dit is eigenlijk wat jij doet tegenover je paard

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:11

Je kunt ook je mening geven zonder iemand stijf te schelden, die persoon zal het dan ook sneller aannemen dan bij zo'n reactie :)

saskiakefie

Re: paard komt zoooooooooooooo moe van de wei ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:13

Ik weet dat er eigenlijk genoeg over is gezegd, maar kan het niet laten :=
Toen ik het las over dat je paard wit was en daarom maar 2x per week naar buiten mag kreeg ik echt kippenvel. Ik vind het, net als gelukkig andere bokkers, walgelijk. Heel erg egoïstisch. Mijn vraag is dan ook vooral, als je het zo belangrijk vind, waarom heb je geen zwart paard? Daar zie je echt niet dat ze vies zijn namelijk. En kan je paardje lekker elke dag op de wei.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:18

Wat een flauwekul zeg, het is een arabiertje, geen topsportpaard van tientallen duizenden euro's. Laat het beestje gewoon lekker op de wei de hele week.
Jouw argumenten:

1. paard wordt vies. Je kan poetsen en het weegt niet op tegen de voordelen. Paard zal nog gezonder zijn en beter in haar vel gaan zitten, stabieler, rustiger, gelukkiger. Je voorkomt gezondheidsproblemen in de toekomst.

2. de bruine is dominant en ik vertrouw het niet samen.. Als je je paard altijd met hem in de wei laat de hele week dan wennen zij en de bruine ook aan elkaar en zal je je echt geen zorgen meer hoeven maken over hun samen. Als de rangorde eenmaal bepaald is dan gaat dat tussen een ruin en een merrie bijna altijd gewoon goed.

Ik vind het niet kunnen wat je doet en ik vraag me af of je het paardje wel eens rustig diep in de ogen hebt gekeken en écht contact hebt gemaakt met het dier. Dan weet je wat je moet doen.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:20

Edit:

Sorry dat was niet echt netjes ;) Ik verander het even:

TS, als 1e waarom geef je geen antwoord: Ten 2e, als een paard gewoon op een nette en droge wei staat word die echt niet vies?
Laatst bijgewerkt door PuurxNatuur op 01-06-12 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:21

Ts, geef je paard gewoon een vliegendeken op, met buik en nek en gooi dat paard buiten. Vies worden ze niet echt, en hij kan toch lekker buiten spelen :)

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:22

Ja inderdaad!!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:22

PuurxNatuur schreef:
Arm paard, en wat een stom baasje ben jij. Je paard binnenhouden omdat ze anders vies word? KOM OP!! Leer dan maar goed poetsen!! Arm paard, nogmaals en jij bent een *** Baasje, als je dat maar weet!!!!

Sorry hoor, maar dit vind ik..

Nou, aan dit antwoord heeft de TS echt wat aan. :?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:25

ik heb een hond. Leuk ding, 3 jaar nu. Ik vind het ook niet leuk als die vuil is dus ik ga er 1 keer per dag mee wandelen en de rest van de tijd zit hij in zijn bench. In het weekend mag hij wel even de tuin in, maar dan zorg ik er wel voor dat hij niet in de modder kan want stel-je-dat-even-voor!!. Oja hij is gelukkig hoor, kwipselt altijd naar mij als ik naar zijn bench loop om hem eruit te halen :D

en voor IK reacties krijg, ik heb inderdaad een hele leuke hond, maar hij loopt altijd los en er wordt 2 a 3x per dag mee gewandeld :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:27

Mijn hond komt er minimaal 4 a 5 keer per dag uit.
Twee of drie keer vind ik juist weer veel te weinig.
Zo zie je maar dat iedereen er weer anders over denkt.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:29

Dorienn schreef:
ik heb een hond. Leuk ding, 3 jaar nu. Ik vind het ook niet leuk als die vuil is dus ik ga er 1 keer per dag mee wandelen en de rest van de tijd zit hij in zijn bench. In het weekend mag hij wel even de tuin in, maar dan zorg ik er wel voor dat hij niet in de modder kan want stel-je-dat-even-voor!!. Oja hij is gelukkig hoor, kwipselt altijd naar mij als ik naar zijn bench loop om hem eruit te halen :D

en voor IK reacties krijg, ik heb inderdaad een hele leuke hond, maar hij loopt altijd los en er wordt 2 a 3x per dag mee gewandeld :+

Inderdaad goede vergelijking :j
Mijn 'sportpaard' staat zo ongeveer om de 2 weken kreupel omdat hij weer te wild heeft gespeeld/uitgegleden/getrapt wat dan ook heeft in de wei. En toch laat ik hem nog steeds 24/7 buiten. Het is natuurlijk vervelend dat ik vaak een wedstrijd moet afzeggen, of weer kan stoppen met trainen, maar ach paard is gelukkig. En die keren dat hij wel goed is, loopt hij zo fantastisch dat dat alleen maar te wijten kan zijn aan het feit dat hij harstikkel gelukkig is :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:30

Wel even iets, een wit paard met vlekken krijg je niet schoon door te poetsen, kun je nog net zo hard poetsen. *spreekt uit ervaring :+

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:30

voor 5 uur wandelen hebben wij inderdaad geen tijd.. wandeling is hier vlug een uur :)
De rest van de dag loopt hij door het huis of tuin, wat die wenst. Maar das off topic

suzanne.. mijn paarden staan ook 24/7 buiten. Maar hier zijn ze vrij rustig dus eigenlijk in de 14 jaar dat we paarden hebben nog geen kreupelheid gehad. En nu ga ik hout vasthouden :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:36

Een paard dat elke 2 weken kreupel is, daar zou ik toch bedenkingen bij hebben.
Mijn paard staat ook altijd de hele dag buiten maar is daardoor nooit kreupel geweest, hoewel ze soms flink tekeer gaan. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:36

saskiakefie schreef:
Wel even iets, een wit paard met vlekken krijg je niet schoon door te poetsen, kun je nog net zo hard poetsen. *spreekt uit ervaring :+

Ja, maar wat maakt het nou uit met vieze vlekken kun je toch ook rijden? Kijk, dat je 'm mooi schoon maakt voor een keuring of wedstrijd oid kan ik begrijpen maar met gewoon rijden heb je er toch geen last van?

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:40

Onze honden lopen elke dag buiten.
Oké ik moet idd toegeven als saskiaefie dat witte paarden niet makkelijk schoon worden.
Maar waar gaat het je om??
Hoe je paard eruit ziet en/of wat de mensen vinden.
Of dat je paard gelukkig is??

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:41

ik vind het best wel zielig dat TS nu al 9 pagina's vol heeft met bijna alleen maar boze reacties.. ik zie mijn paarden ook liever in de wei, maar ieder zijn mening, ik denk ook dat het komt door ineens zoveel gras dat hij heeft in het weekend en verder alleen maar leeft op hooi en biks, wij zouden ook slomer worden als we de heledag zoo veel hebben gegeten

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:46

Ik dacht even dat TS niet serieus was met haar uitspraak "Mijn paard komt 2 dagen per week op de wei omdat hij wit is, lange manen en staart heeft en buiten vies wordt"
Tot mijn grote verbazing is het wel serieus :wow: :wow:

Wat ben ik blij dat dit paard gewoon lekker elke dag buiten op zijn weide staat, ondanks dat hij bont is, lange manen en staart heeft en hij buiten vies wordt :)*
http://i814.photobucket.com/albums/zz63 ... CF6982.jpg

Het blijft mij altijd weer verbasen dat sommige Bokkers topic openen waarbij je van te voren toch wel moet weten dat je er gezeur over krijgt.
En dan in de openingspost ook nog iets schrijven als "Geen commentaar op dit of dat" oid. :')

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:54

mika11 schreef:
Een paard dat elke 2 weken kreupel is, daar zou ik toch bedenkingen bij hebben.
Mijn paard staat ook altijd de hele dag buiten maar is daardoor nooit kreupel geweest, hoewel ze soms flink tekeer gaan. :D

Het is nooit heel erg hoor, meestal maar 2 dagen lichtjes kreupel, maximaal 1 week. Zo waren er vorige week weer 3 planken uit de stal, en zijn been open. De sukkel. Dan loopt hij 3 dagen zielig, en de vierde dag crosst hij de hele wei weer door.
De ene keer gaat het ook 2 maanden goed, en de andere keer keer is het weer een aantal keer na elkaar raak. Maar het is ook wel een heel kleinzerige jongen hoor :(:)

whisperpluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:54

Dorienn schreef:

Echt goeie vergelijking, ik schrok al 8)7 maar toen ik de laatste zinnen daaronder las was ik opgelucht :D echt een super vergelijking hoor!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:03

Wil niet veel meer eageren op TS, als ze nu niet begrijpt waarmee ze bezig is, tja dan is het inderdaad een plaat beton.
Vliegendeken met hals, vliegenmasker, staartingevlochten in staartzak, borstel erover en voila. Voor de wedstrijd even onder de douche en klaar/

Maar ik wil diegene met die foto van die heerlijk, blije, onmogelijk smerige Tinker even complimenteren. :D
Heb al heel lang niet meer zo'n leuke foto gezien. Prachtig en heel fijn voor het paard.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:05

whisperpluk schreef:
Dorienn schreef:

Echt goeie vergelijking, ik schrok al 8)7 maar toen ik de laatste zinnen daaronder las was ik opgelucht :D echt een super vergelijking hoor!

:Y) ik dacht, zal maar er bijtypen dat het sarcasme is want anders moet ik me nog gaan verantwoorden voor een stel boze bokkers. ze zouden gelijk hebben, dat wel ;)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:06

Aangezien het helemaal niet meer over de openingspost gaat zet ik het tijdelijke slotje over in een definitief slotje.