Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
celina15 schreef:Eliine schreef:Ja ik doe ook Parelli met mijn pony, maar no way dat je die techniek zonder enige voorkennis als eerste op een onopgevoed paard los moet gaan laten hooren dan maakt het in dit geval niet eens zoveel uit dat het een hengst is. Die technieken oefen je eerst, op een normaal paard, en als je enige kennis van Parelli hebt dan weet je dat ook wel, dat je niet met een onopgevoede hengst begint. Probleempaarden kun je echt pas aan gaan pakken met die methode als je toch zeker de 1e twee levels doorlopen hebt met verschillende paarden.
hoe denk je dat die mensen die dit hebben uitgevonden dat hebben gedaan dan op een paard die dit al kon
het maakt niet uit, je moet ook op je gevoel en je hart afgaan en wat het beste is voor je paard
en je kan eerst wel wat leren door op youtube te gaan kijken
btw mijn pony kon ook nog niks, ik heb haar bij een handelaar weg en ik moest het ook nog leren en nog steeds en het gaat super.
boncel schreef:hallo,
ik weet niet of je bekend bent met parelli/horsemanship
maar ik zou elke dag de friendly game even elke dag oefenen
met een stick en string of een zweepje zolang je hem er niet mee slaat
als je wil dat hij bij je komt zou ik eerst een banketstaaf verhaal gaan praten luid op
zonder dat je hem aankijkt met de rug naar hem toe, zo haal je de druk eraf
en zo wend hij aan je stem dat is het begin wat ik zou doen
heel veel succes ik hoop dat je hier wat mee kan

celina15 schreef:Citaat:Zelf doe ik ook aan parelli, maar ik vind het geen fijn advies wat je hier geeft
Sterker nog: dit soort adviezen zorgt voor een slechte naam voor de methode...
dan snapt u niet wat parelli inhoud mevrouw
celina15 schreef:Citaat:Zelf doe ik ook aan parelli, maar ik vind het geen fijn advies wat je hier geeft
Sterker nog: dit soort adviezen zorgt voor een slechte naam voor de methode...
dan snapt u niet wat parelli inhoud mevrouw
celina15 schreef:Eliine schreef:Ja ik doe ook Parelli met mijn pony, maar no way dat je die techniek zonder enige voorkennis als eerste op een onopgevoed paard los moet gaan laten hooren dan maakt het in dit geval niet eens zoveel uit dat het een hengst is. Die technieken oefen je eerst, op een normaal paard, en als je enige kennis van Parelli hebt dan weet je dat ook wel, dat je niet met een onopgevoede hengst begint. Probleempaarden kun je echt pas aan gaan pakken met die methode als je toch zeker de 1e twee levels doorlopen hebt met verschillende paarden.
hoe denk je dat die mensen die dit hebben uitgevonden dat hebben gedaan dan op een paard die dit al kon
het maakt niet uit, je moet ook op je gevoel en je hart afgaan en wat het beste is voor je paard
en je kan eerst wel wat leren door op youtube te gaan kijken
btw mijn pony kon ook nog niks, ik heb haar bij een handelaar weg en ik moest het ook nog leren en nog steeds en het gaat super.
celina15 schreef:snap ik niet waarom het bij mijn pony wel werkt.
maar ik ben hier niet om ruzie te gaan maken,
ik probeer alleen maar goed advies te geven,
en als jullie dat in de wind gaan slaan omdat jullie het beter weten,
nou klaar toch.
celina15 schreef:jah ik toch ook.
ik doe ook parelli en bij mij werkt het prima
en je moet kijken wat het beste is voor je paard wat ie leuk vind en wat niet
en hoe die daar op reageert dat is toch logisch of denk je dat ze zelf niet kan na denken.
boncel schreef:ik begrijp niet waarom er zoveel mensen commentaar hebben op een ander z'n advies, lido vraagt of iemand suggestie's weet hoe om te gaan met ...
en er ontstaat meteen een battle, om welke adviezen de juiste zijn, en dat een ander er niks van snapt,
dit gaat echt nergens over, laat mensen toch gewoon zeggen wat ze willen zeggen, zolang het een gewoon advies is, en als lido daar wat mee kan dan is lido toch geholpen zoals ze had gevraagd?
sallandval schreef:celina15 schreef:jah ik toch ook.
ik doe ook parelli en bij mij werkt het prima
en je moet kijken wat het beste is voor je paard wat ie leuk vind en wat niet
en hoe die daar op reageert dat is toch logisch of denk je dat ze zelf niet kan na denken.
Heb je het nou wel gelezen of niet?
Er staat dat parelli zelf nogal een boel gruwelijke dingen heeft gezien en meegemaakt met hengsten en dat hij iedereen aanraadt om pas met hengsten te werken als ze veel savvy hebben en minimaal level 4 zijn...