bodyprotector lelijk??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: bodyprotector lelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:16

Zo als ik het lees zijn de eisen over genomen vanuit de motorsport, maar het feit dat de BETA2000 vermelding niet op die motor-varianten staan, maakt denk ik dat je ze niet mag gebruiken in de paardensport. Daar is de eis BETA2000 Level 3. En aangezien je dat niet kunt zien/aantonen, mag het denk niet in de cross. Voor andere takken van sport, waarbij er nog een verplichting is tot het dragen van een BP zou het wellicht wel kunnen.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:28

Adamootje schreef:
Het gaat mij erom dat ik optimaal kan presteren en optimaal kan blijven presteren. Dat ik dat dan in mijn aller lelijkste outfit moet doen, dat zou mij een worst wezen. Paardrijden is geen modeshow.

En dat geldt overigens voor álle sporten.

IDD helemaal mee eens. Ik blijf liever normaal leven dan je hele leven in een rolstoel....

chiquitoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:24

Wat maakt het uit of zo'n ding lelijk is.
Het gaat om de veiligheid toch?

stip2112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:46

Ik heb er ook 1, maar draag hem eigenlijk niet...ben wel van plan om op buitenritten dat ding aan te doen, better safe than sorry..

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:42

volgens mij zijn die dingen niet gemaakt om mooi te zijn :P het gaat om functioneel :P

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:46

Het gaat om de veiligheid dus niet omdat ze mooi zijn. Daarom ben ik van plan om voor het springen ook een bodyprotector te kopen (niet dat ik zo vaak val hoor, maar het kan altijd gebeuren ;)).

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:50

Hoe oud ben je in vredesnaam.
Mensen aanvallen en dan mag er niks van gezegd worden.

Ik draag er 1 en hij zit heerlijk.
Lekker belangrijk zeg!!!!!!!!!!!!!!!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:22

Het gaat er niet om of ze mooi zijn, maar om de veiligheid ;) zoals vele hier al zeggen

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:44

Ik vind het ook niet mooi en draag mede daarom ook geen body protector. Daarbij komt dat ik ergens twijfel aan het nut ervan. Ja, het beschermt belangrijke delen van je lichaam, maar beperkt tijdens een val ook erg je bewegingsvrijheid. Is nog wel iets om me ooit eens in te verdiepen.

Oh en als ik ga paardrijden let ik overigens altijd wel op wat ik aan heb. Ik geloof er dan ook niks van dat al die mensen die hier roepen 'Paardrijden doe je niet om de show!' onder een steen leven en daar totaal niet mee bezig zijn. We zijn (bijna) allemaal vrouwen toch? :D

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:19

@Cynthy ook al is bijna iedereen een vrouw niet iedereen let er op hoe mooi ze er uit zien tijdens het paardrijden. Het gaat toch om het rijden en het samen zijn met je paard enn niet hoe je er uit ziet. Vind veiligheid en of het comfertabel zit belangrijker dan hoe ik er in vredesnaam uit zie met rijden.

lovechica123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:09

het is veiliger,maar doe er een vest boven

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:14

Ik vind ze niet eens lelijk, en ze zitten heel fijn. Kom liever met al mijn ledematen nog heel van mijn paard af :').

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:57

Op de manege ree ik de wat 'lastigere' pony's van de manege met bp. Maar toen kreeg ik een verzorgpony die 10x zo druk was als wat ze op de manege hadden staan, en daarop heb ik nooit een bp aan gehad, zelf niet met springen := . Maarja nu heb ik een verzorgpony die allesbehalve druk is dus daarop heb je het niet echt nodig :y)

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:11

Ik rij zelf altijd met bodyprotector, 1x per week op de manege en 1x per week op mn verzorgpaard. Mijn verzorgpaard is met rijden hartstikke lief en braaf en ervaren, maar ben er een aantal weken terug toch nog behoorlijk hard afgevallen doordat meneer een leuke bokserie weggaf, er zat een paard raar te doen in de losgooi bak ernaast.
Het moet van mijn ouders, anders mag ik niet rijden, maar zelf heb ik er niet echt problemen mee en doe hem dus altijd braaf aan.

Ik vind zo'n ding echt heel lelijk, maar het maakt me dan ook helemaal niks uit wat anderen van me denken.
Als anderen zich eraan willen ergeren dat ik een lelijke bp aan heb dan doen ze dat maar hoor :+

Caps staan ook niet bij mij, ik heb een lang en smal hoofd (en aardig groot) en dan lijken (bijna) alle caps net een reuze champignon :')
Er zijn een paar caps, zoals GPA Speed Air, die wel leuk staan, maar die prijs is wat minder, dus dan doe ik maar mijn lelijke champignonnige uvexje op.
Heb een paar jaar terug een hersenkneuzing gekregen doordat ik van een manegepony viel, ik had gewoon een goede cap op.
Het enige wat ik eraan heb overgehouden is migraine aanvallen door littekenweefsel in m'n hersenen of zo iets, en ik vind het vaak moeilijk om me te concentreren alleen weet ik niet of ik dat daarvoor ook al had. :+
Zonder cap had ik het waarschijnlijk niet meer kunnen navertellen.

Hoe lelijk of warm het ook is, cap doe ik sowieso altijd op zonder uitzonderingen.
Bodyprotector bijna altijd. Veiligheid gaat voor.

redbulllover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:13

ik heb ook een bodyprotector! ik vindt ze ook niet mooi, maar het gaat om de veiligheid! :)

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:55

ik heb er ook een, heb hem altijd om met springen en met jong paard op wedstrijd. Ik heb er geen last van met rijden en of het mooi is? maakt mij niet uit!

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:05

Ik vind ze afschuwelijk. Maar als ik met mijn ongeluk er geen had aangehad, had ik me rug zeker weten gebroken. En nee, soms zitten ze niet fijn aan het begin maar aan het eind voel je ze haast nietmeer. Ik zit toch liever als een lelijk ding op dat paard dan als iemand met een gebroken rug enzo in een rolstoel, brr.

Lovly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:56

Ja... ze zijn afschuwelijk, maar wel erg handig, :p Ik heb zelf wel nog geen, Stout van mé! ;p

mauuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:40

Ik ben het met je eens, ze zijn niet mooi.
Maar toch ben ik blij dat ik er een heb!
Er kunnen zulke lelijke ongelukken gebeuren joh.
Dan beperkt een protector de schade toch wel heel erg!
Je houding wordt er trouwens ook veel beter door. ;)

mauuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:41

Met afstappen blijf ik trouwens altijd haken aan het zadel, hebben anderen hier ook last van? :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:43

Eigenlijk vind ik het stiekem best stoer staan! Iemand die gaat crossen waarvan het paard helemaal ingepakt is en jezelf ook... Ik vind het wel wat hebben :j

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:44

mauuud schreef:
Met afstappen blijf ik trouwens altijd haken aan het zadel, hebben anderen hier ook last van? :')

Ik doe hem altijd af met afstappen, anders blijf ik hangen ja :')

mauuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:46

Citaat:
Ik doe hem altijd af met afstappen, anders blijf ik hangen ja :')

Wat slim! Waarom heb ik daar nog nooit aan gedacht? :oo

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:46

Hmm..
Ik heb zelf nog geen bp maar ik ga het denk ik wel kopen.
Inderdaad het is misschien wel lelijk maar liever dat, dan prachtige kleren showen in een rolstoel! :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:51

Een bodyprotector is niet zaligmakend hoor. Je kan nog steeds je been/arm/nek breken en verlamd raken. Het enige waar het voor beschermd zijn uitstekende delen.