Bodyprotector, Wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Bodyprotector, Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:37

De kinderen die op mijn ponies rijden mogen niet zonder(ook niet met dit warme weer).
Ik heb ze dan ook in alle maten en merken liggen.
Je merkt dan wel dat ze voorkeur hebben voor die die het zgn blokjessysteem hebben. Die zijn net wat dunner en minder stijf .
Ze weten niet beter en doen ze dus zonder morren aan.
Liever wat ongemak (voor zover dat niet tussen de oren zit) dan een gebroken rug.

Primmrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:52

Ik heb geen bodyprotector, ik vind het niet fijn zitten en ik val bijna nooit (de manegepaarden zijn erg betrouwbaar). Als ik spring heb ik er wel liever een om maar zo vaak spring ik niet, dus om er daar nou één voor te kopen...

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:00

ik heb er 1 gehad en het heeft toch veel vallen gebroken :) maar nu rijd ik zonder omdat ik dan meer kan bewegen

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:18

Ik heb er ook een al draag ik hem niet erg vaak. Ik vind hem wel erg fijn zitten en ondervind er geen belemmering van, vind het eigenlijk juist wel fijn omdat ik soms de neiging heb een beetje krom te zitten. ik heb deze: http://www.sir-lancelot.nl/images/Bodyp ... 0-%20M.jpg
Ik kan me wel voorstellen dat de oude modellen niet echt fijn zitten. Al hoewel deze ook wel erg warm is af en toe.

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:23

ik rijd mijn eigen paard altijd zonder, die is mak zat en zal nooit heel raar doen , manege paarden met omdat ik ze niet altijd helemaal vertrouw en ik al genoeg heb gebroken door van een manege pony te vallen.

edit: met springen en in me eentje op buitenrit heb ik m soms wel aan, ik heb trouwens een bodyprotector met een rits aan de voorkant, volgensmij van prorider

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:30

ik heb er ook een, ik vind het een veilig gevoel. als je bodyprotector een bellemering is past hij niet goed, al hij wel past zou je hem nauwelijks moeten voelen ;)

ik zou trouwens oppassen met de bodyprotectors van de decathlon, want toen ik er daar een wilde gaan kopen bleken ze uit de handel gehaald te zijn omdat ze niet goed waren. ik weet niet of ze intussen wel al nieuwe hebben.

Qwero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:11

Ik rij altijd zonder, wordt er zelden afgegooid en heb nog nooit problemen gehad en voel me stuk beter zonder :P

l_aura1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:35

Ik vind een bodyprotector zeker voor kleine kinderen een goed iets. Als ik zelf over een aantal jaar mijn pony's ga inrijden, zal ik er zeer zeker één aanschaffen. Het kan net dat beetje extra veiligheid zijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:50

Qwero schreef:
Ik rij altijd zonder, wordt er zelden afgegooid en heb nog nooit problemen gehad en voel me stuk beter zonder :P

Ik ben op 12 jaar nog maar 3x van mijn paard gevallen. Maar de laatste keer brak ik wel mijn rug op 2 plaatsen :-)

Dus zeg nooit nooit...

Renajj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:15

Draag er geen, vind die dingen veel te heet. En ze zitten zo krap en je kunt je er amper door te bewegen. Tenminste, ik dan. :')

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:24

Renajj schreef:
Draag er geen, vind die dingen veel te heet. En ze zitten zo krap en je kunt je er amper door te bewegen. Tenminste, ik dan. :')

als ze heel krap zitten denk ik dat je niet de juiste maat hebt ;)
en heet zijn ze zeker -O-

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:32

Ik heb geen bodyprotector omdat ik het heel vervelend vind met rijden. :o

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:52

Ik heb wel een bodyprotector, heb hem heel de winter om gehasd met het inrijden van mijn pony. Nu heb ik hem nooit aan. Ik heb hem wel een poosje aangehad op een leasepony, toen ik het nog spannend vond. het beschermt wel je ribben als je valt en je paard staat op je of iets. en ik moest hem van mn moeder om .... Trouwens, die van mij pas ik bijna niet meer, zit nog te twijfelen om een nieuwe te kopen :D

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:18

Voor de springles heb ik een bodyprotector, aangezien mijn paard toch eens een raar sprongetje kan maken, en we altijd een tikkie hoger gaan, puur voor de veiligheid draag ik er eentje.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:42

Ik heb er nu toch maar een gekocht, overbezorgde ouders.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:53

Bij een springwedstrijd hier in de buurt is het bij een val van een jonge dame toch echt het verschil geweest tussen nog kunnen lopen of niet. Dragen dat ding dus, zeker bij springen.

lauratje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:57

Met springen, jonge pony's en andermans paarden draag ik dat ding altijd!
Ligt standaard in mijn auto inclusief mijn eigen cap.
Ik ben er gewend aan geraakt en vind het vaak nog een stuk vertrouwder rijden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:58

Als ik ooit een vest aanschaf pak ik denk ik zo'n plofvest ipv een bodyprotector. Kan me echt nog steeds niet echt voorstellen dat een BP zoveel meer bescherming biedt.
Een plofvest is dus een soort airbag dat je bevestigt aan je zadel, als het stopje eruit wordt getrokken (wanneer je valt dus) blaast een busje je vest vol lucht. Denk dat dat beter werkt dan een BP die maar een deel van je romp bedekt.
Je moet dan alleen niet vergeten dat clipje eraf te halen als je gewoon afstijgt := is echt iets voor mij omd at te vergeten.. En dan moet je een nieuw busje halen (10 euro ofzo)

Linde29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:47

Ik rij eigelijk altijd met een bodyprotector. Ik vind het zelf fijner, geeft me zekerheid. Helemaal als ik bvb op de wei ga crossen.

Danique15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:29

Ik rij zonder maar heb er wel een. Een paar keer mee gereden maar het zit niet fijn en het helpt alleen als je op een bepaalde manier valt en anders niet.
Maar het ligt er net aan wat je fijn vind, sommige mensen hebben er geen las t van tijdens het rijden/lopen.

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:50

Hoi,
Ik draag wel een bodyprotector. Het is handig, ik draag het meestal wel, behalve echt als het heeeeeeeeeeeel heet is. Maar meestal wel. Het geeft een veilig gevoel. En dat is het ook!!
Groeten, paardenluf

Martijnhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 00:28

ik heb er geen en ben ook niet van plan een aan te schaffen.
heb goede privé les ,spring bijna elke les, en vertrouw het paard waar mee ik les.
ben tijdens springen noch nooit gevallen, en als het gebeurd dan gebeurd het.
ik ga niet jaren lang mij zelf angstig maken door iets te dragen wat je elke keer weer belemmert.
maar mocht ik de situatie niet vertrouwen zou ik het uiteraard overwegen.

luca_sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:20

Ik heb er wel een, maar draag hem nu nooit meer. Toen ik mijn paard net had (hij was toen net zadelmak) droeg ik hem altijd. Ik ben heel blij dat ik hem toen aan had, want ik ben een aantal keren er af gevallen en toen beschermde de bp.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:25

ik draag hem alleen met springen of cross omdat mijn paard nog wel eens vervelend is met springen, en met ponyrennen maar daarbij is het verplicht, voor de rest draag ik hem eigenlijk niet

Donkeytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:13

Ik kreeg hem voor kerst, want ik ga nu naar de springles en daar heeft iedereen er eentje plus mijn moeder heeft niks met paarden. Als het winter is past dat ding niet over en niet onder mijn jas dus draag ik mijn snowboardprotector een soort schildpad op je rug.