Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeanine93

Re: Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 06:54

Ja, ik vind 't ook wel iets hebben :) Maar dan liever echt winter want regen en al die viezigheid en modder heb ik niet zo'n zin. Dat hebben we deze zomer al genoeg gehad.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:46

De temperaturen van deze dagen (graadje of 20) vind ik op zich ook heeerlijk, kan ik ook echt van genieten (mede omdat het niet té warm is).

Maar toen ik gisteravond nog even iets ging drinken in de keuken en naar buiten keek was het door het maanlicht op de auto en de trampoline net of er een laagje sneeuw op lag, en stiekem maakte mijn hart toch een sprongetje <3

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:32

Nu vind ik het ook heerlijk weertje, niet te warm maar wel een mooi zonnetje.
Ik kijk er al naar uit, paardjes winterdeken aandoen, shet met pluizige pels (begint nu al te groeien) dikke jas en trui aan,... :P
Iedereen bij ons op stal zit steeds te jammeren dat het te kou is voor dit of dat, maar je krijgt het toch lekker warm van mesten, poetsen en rijden? Ik vind het altijd zo gezellig in de winter!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:36

Vickz schreef:
Ik kijk er al naar uit, paardjes winterdeken aandoen

De paarden zelf waarschijnlijk niet ;)

Ik vind het zo'n geweldig gezicht, de teddybeertjes op het land te zien staan, in de sneeuw, met het hooi en stro tot tussen hun oren... of soezend in het winterzonnetje.... of languit in de sneeuw liggend.
En 's morgens vroeg te paard naar buiten, en al die dierensporen in de verse sneeuw zien!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:41

Ja ik kjik uit naar de échte winter met sneeuw, niet met alleen ijzel en gewoon koud.. := Verder ja, ik kijk uit naar de warme feestdagen, dat wel :)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 21:17

Voor al degene die zomer wouden, nu hebben we toch al een paar fantastisch zomerse dagen gehad he ;)
Morgen spraken ze ook van mooi zonnig weer. Ik profiteer ervan om de paarden nog eens te wassen :p misschien wel voor de laatste keer dit jaar...

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:20

Nee, getver! Geen winter voor mij :n

'k kan daar echt erg slecht tegen... In die kou... brrr... !

we gaan niet voor niets emigreren naar Curacao he... :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:22

Mijn paard heeft de afgelopen 2 dagen ook nog een heerlijke douche gehad.. zalig dit zomerse weer, nu mag de herfst nog wel wat uitblijven!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:23

Zin in kou, korte dagen, winterdepressie, donkere dagen, storm, regen, wind, sneeuw, uitglijden met fiets/scooter/auto, nouwelijks meer kunnen paardrijden omdat alles bevroren is..
Nee eigenlijk niet :+

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:26

Het beeld klopt niet voor mij. De blaadjes vallen van de bomen, én het is 25 graden. Geef mij ook maar lekker de
temperatuur die daar bij hoort ;). Heb zoveel meer met kou dan met warmte...

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:28

Balou_k schreef:
Zin in kou, korte dagen, winterdepressie, donkere dagen, storm, regen, wind, sneeuw, uitglijden met fiets/scooter/auto, nouwelijks meer kunnen paardrijden omdat alles bevroren is..
Nee eigenlijk niet :+

_/-\o_ _/-\o_ :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:33

O nee, helemaal geen zin in de herfst of winter :n

Ik wilde dat ik als beer was geboren, rond deze tijd lekker mijn buikje volgevreten, daarna slapen slapen en nog eens slapen :z :z :z En dan wakker worden als de eerste bloembollen weer uit de grond komen.

Lijkt me echt zoooooo heerlijk :o

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:34

Zoals het hier beschreven wordt door sommigen, klinkt de winter heerlijk!
Maar ik verga bijna van de kou als ik buiten kom, en al zeker als ik een uur op de wagen moet zitten om te gaan mennen. Dan kom ik terug binnen en dan beginnen mijn handen en voeten te tintelen dat het zelfs pijn doet!

Nee hoor, ik zit liever in een shirtje op de wagen, als ik thuis kom pony een heerlijke frisse douche geven en daarna zelf een duik in het zwembad. Er gaat niets boven dat! <3
Maar zoals het deze week is geweest, mag het voor mij ook vaker zijn. Zo is het voor de beestjes ook aangenamer om te werken.
Ik haat de winter echt :D

@ hetbommeke: ik ga akkoord! Ik doe wel met je mee als je gezelschap wilt :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:39

sander lotte, join the club zou ik zeggen, gesjellie met z'n allen slapen :Z

En van de herfst en winter mogen de maanden november en januari worden afgeschaft :+

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:48

Zalig wandelen in de herfst!
Enkel spijtig van sommige gevaarlijke stukken tijdens de winter.
Voor de rest: ZALIG!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:55

Tja, zo'n lekker zonnige herfst zie ik wel zitten! Maar zo'n winter als vorig jaar? Nou daar bedank ik voor! Het mag wel heel veel sneeuwen, maar dan niet zo hard vriezen dat alles een ijsplaat wordt!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:01

Morgen gaan de zwembaden open haha..1 okt zwemmen..ik vind het wel wat hebben..
ik heb zelf ook een hekel aan de winter, mensen zitten allemaal binnen ..en snelsnel alles doen door de kou 8-)

ze mogen van mij die zomer klok ook wel zo houden..5 uur donker vind ik ook 3 keer niks.. :+

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:06

Nee bah! Het hele jaar 15 garaden of warmer zou ik geweldig vinden.
En dan mag het ook wel licht blijven tot elf uur 's avonds.

Ik zie altijd als een berg op tegen de winter; lang donker, koud en als je pech hebt nog sneeuw ook.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 00:02

Mijn pony heeft zomereczeem en bovendien een vacht die niet geschikt is voor dit klimaat. Wij snakken met z'n tweetjes dus echt naar de winter. Dan heeft Tirzah geen jeuk en heeft ze het niet warm. Met dit soort weer kan ze echt heel loom worden en ik vind het ook heel sneu voor haar dat ze het zo warm heeft en telkens die eczeemdeken op moet.

'S winters is ze lekker fris, dan kunnen we uren op pad samen en is ze niet moe te krijgen. Ik vind dat zelf ook fijner, dan kom je niet meer thuis onder het stof dat allemaal aan je zweet blijft kleven hahaha.

Ik vind winter super gezellig, lekker warm ingepakt op pad met een knollie die helemaal blij en vrolijk is, en dan na zo'n rit lekker terugkomen op stal waar alles warm en droog is. HEERLIJK!!!

Afbeelding

lampinaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 01:08

In de sneeuw rijden is echt hélemaal te gek. Beter is er niet.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 01:59

Vickz schreef:
Hoi,
Zoals de titel al zegt, kijken jullie nu al terug uit naar de herfst/winter samen met of bij de paarden?

Ik vind het erg gezellig in de herfst en winter bij de paarden, in de herfst gaan wandelen in het bos met de vallende bladeren die kraken onder de paardenhoeven :) zalig galopperen over de open velden als de oogst af is :) Geen irritante vliegen en dazen meer en niet meer te warm,...

De nieuwe wintercollecties in paardenspullen vind ik ook altijd erg leuk :D Je paardje terug zijn warme deken om doen, zelf naar stal met een dikke jas en trui, warme sokken, dikke sjaal,... Ik vind het zo gezellig :P

Je paardjes zien spelen in de sneeuw :D

Oke het is koud, maar ik vind het net leuk om dan hard te werken op stal zodat je lekker warm blijft! Alleen jammer dat je soms minder kan rijden als het bv veel regent of erg glad ligt of vroeg donker is.

Wat vinden jullie van de herfst/winter? Kijken jullie er al naar uit? Of vind je het helemaal niets en zou je deze seizoenen het liefst overslaan?

Wat fijn dat je positief naar de herfst/winter kijkt :j

Voor mij is het altijd weer afzien.
Alles beneden de 20 graden vind ik eigenlijk al te koud.

Maar inderdaad geniet ik altijd erg van het vallende blad, en mag ik graag te paard het bos in gaan op een mooie zonnige herfstdag!
EN de open velden, als de oogst eraf is, mag ik ook graag even een keer dwars oversteken! Scheelt weer een stuk omrijden als je het bos uit komt!
Ook als er sneeuw ligt, vind ik het heerlijk om een ritje te maken.
Een bevroren bak, vind ik juist weer een goede reden voor een extra buitenritje!

Waarom zie ik dan eigenlijk zo op tegen die periode. Ja juist om de koude, natte, en winderige dagen!!! Maar ja. die zijn er net zo veel als de mooie dagen natuurlijk.
Ik heb het gewoon nooit van de positieve kant bekeken, terwijl ik toch eigenlijk vrij positief in het leven sta. Verrassend!!

Misschien kijk ik toch met de zelfde ogen naar de herfst/winter als dat jij doet, bedenk ik me nu.
hahahaha Grappig. Heb het nooit zo gezien!

Misschien moet ik dit topic printen en ophangen, zodat ik bij een aankomende winterdip hier nog eens naar kan kijken!!!! _/-\o_

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 10:58

hihi mn topic is toch nog voor iets goed ;)
Maar zoals het weer nu de afgelopen dagen is vind ik het ook nog oke :) nou enkel dan dat ik het al terug iets te warm vind om te rijden.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:02

JAA kheb er zin in *\o/* ben benieuwd hoe mijn paardje het doet in de winter :D ze word al een dikke ijsbeer nu :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:01

Ik heb alleen zin in een winter met sneeuw, kan ik weer lekker met Xander voor de slee door de wei crossen :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:05

Ik ga helemaal met Junia mee, voor mijn paardjes ook lekker herfst en winter!

De ene heeft erg veel last van zon en insecten, de andere heeft een grasallergie als grassen bloeien, verder hier erg veel dazen gedurende de zomer ... duidelijk dus, laat die herfst maar komen! :D