"Aan het werk" met een enter of twenter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:30

ik heb twee twee en een half jarige tinkers staan en ik kan eerlijk zeggen dat ik wou dat ik er meer mee gedaan had dan ze laten staan en volvreten. Het punt is dat de twee zussen zijn en al sinds erg jong samen zijn. Maar als ik eten wil komen geven dan duwen ze tegen me aan op dezelfde manier als dat ze tegen elkaar duwen. Ze zijn zo op hun gemak met zn tweeen dat ik nummer drie in de zussenkring ben. Ze hebben super veel respect voor mij, maar voor elkaar minder en tussen hun geduw door word ik dus ook wel opzij geduwd. Als ze alleen staan, dan is er totaal geen probleem, houden ze netjes de afstand etc. Maar samen zijn ze onwijs ondeugend. En dat heb ik normaal niet omdat ik anders mn jonge paarden in de avond uit elkaar haal en alleen overdag samen laat lopen. Maar deze twee lopen nu al dik een jaar samen en zijn zo gewend dat alles op zn paards gaat als ze samen zijn en ik als eigenaar vind het super voor hun, maar minder voor mij. Qua karakter zijn ze uitmuntend en onwijs respectvol, maar zodra er eten aan te pas komt dan doen die twee niets anders dan elkaar opzij duwen. En dat is ook een beetje wat paarden in een jonge kudde leren.

stoonen

Re: "Aan het werk" met een enter of twenter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:28

ik denk dat juist je paard er straks veel profijt van heeft, hij leerd het lekker liefde vol aan, en krijgt er de tijd voor, de paarden die eerst drie jaar in de wei staan, worden er daarna uitgetrokken en moeten ff binnen 2 mnd beleerde en bereden zijn. wie is dan goed bezig?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:38

stoonen schreef:
ik denk dat juist je paard er straks veel profijt van heeft, hij leerd het lekker liefde vol aan, en krijgt er de tijd voor, de paarden die eerst drie jaar in de wei staan, worden er daarna uitgetrokken en moeten ff binnen 2 mnd beleerde en bereden zijn. wie is dan goed bezig?

Dat is natuurlijk lariekoek.... de mijne heb ik pas echt aan het werk gezet toen ze zo'n 6 jaar was, tussen 4 en 5 rustig beleerd en zo nu en dan nog vakantie gegeven....
Ik weet dat veel mensen haast hebben (waarom is me een raadsel), maar dat lijkt me geen reden om NOG eerder te beginnen....

Anoniem

Re: "Aan het werk" met een enter of twenter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:58

stoonen dat is weer een ander uiterste natuurlijk :)
zoals ninx idd zegt zijn er ook mensen die het vanaf dan ook gewoon rustig aanpakken.
en zijn er ook mensen die het met vroeger beginnen weer te snel aanpakken.
of je nu vroeg of laat begint, rustig aan vind iedereen denk ik belangrijk.