Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Johalientje

Re: Wat te doen als de staleigenaar zomaar je pony meeneemt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:01

Ik zou mijn pony ook meteen verhuizen. Goed dat je dat hebt gedaan
Beetje geld verdienen met andermans pony.
Veel plezier op jullie nieuwe stal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:32

Je hebt inderdaad ook hele slechte stalhouders. Ik heb er ook eens eentje meegemaakt en ik weet van andere meiden met paarden ook wel wat nare verhalen. Niet iedereen heeft het beste voor. Helaas. Maar goed, we kunnen hier lang en kort over praten, lekker van alles invullen en denken. De pony is daar weg. Einde verhaal, lijkt mij. :)

Johalientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:36

Dat lijkt mij Ook!

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:04

Quellian schreef:
Aangezien dit al is aangedikt (15 euro aangedikt om precies te zijn) vraag ik me af op hoeveel waarheid dit topic berust.
dynamiek schreef:
de stallingskosten zijn zelf met 25 euro verhoogd!

Ik ken de stalhouders en zie ze hier echt niet voor aan, sorry.
Maar was het niet zo dat de pony al weg zou gaan? Dat de stal al was opgezegd voor dit issue uberhaupt ter sprake kwam?

Ik vind het een vreemd verhaal, sorry.

Als het om de stal gaat die ik denk dat het is
dan ga ik met Quellian mee want die mensen zo helemaal niet zo....

dus apart

maar wat jullie zeggen iedereen ze eigen mening

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 03:33

Chantaltje23 schreef:
Quellian schreef:
Aangezien dit al is aangedikt (15 euro aangedikt om precies te zijn) vraag ik me af op hoeveel waarheid dit topic berust.

Ik ken de stalhouders en zie ze hier echt niet voor aan, sorry.
Maar was het niet zo dat de pony al weg zou gaan? Dat de stal al was opgezegd voor dit issue uberhaupt ter sprake kwam?

Ik vind het een vreemd verhaal, sorry.

Als het om de stal gaat die ik denk dat het is
dan ga ik met Quellian mee want die mensen zo helemaal niet zo....

dus apart

maar wat jullie zeggen iedereen ze eigen mening

Ik ken deze stalling en mijn ervaring met deze stal is ook niet goed. :(
(Ik ga er niet verder op in omdat dit offtopic zou zijn)
Helaas zie ik de stalhouder wel voor zo iets aan en hierbij geloof ik dus het verhaal van Christel.
Daarom bood ik gelijk (voor tijdelijk)stalling aan toen ik dit topic las en dat is iets wat ik niet snel doe voor vreemden want ik ken Dynamiek en Christel niet.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 06:05

xConnie schreef:
Of de pony wel of niet te weinig aandacht kreeg, heeft hier toch absoluut niets mee te maken? De staleigenaar heeft gewoon van de pony af te blijven, behalve als hij/zij daarvoor toestemming van de eigenaar heeft.

Dat is niet helemaal waar. Een staleigenaar heeft ook een soort van zorgplicht. Daar wordt hij zelfs voor betaald ! Wie weet was het hele verhaal zelfs goed bedoeld.

Niet dat ik het, zoals het verteld wordt, goedkeur; integendeel, maar alle meningsverschillen hebben twee kanten. Jammer genoeg lezen we hier maar 1 kant van het verhaal.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 07:58

lageveld schreef:
Dat is niet helemaal waar. Een staleigenaar heeft ook een soort van zorgplicht. Daar wordt hij zelfs voor betaald ! Wie weet was het hele verhaal zelfs goed bedoeld.

Niet dat ik het, zoals het verteld wordt, goedkeur; integendeel, maar alle meningsverschillen hebben twee kanten. Jammer genoeg lezen we hier maar 1 kant van het verhaal.

Zorgplicht betekend niet dat het dier van het terrein verplaatst mag worden met de bedoeling hem te verhuren om geld mee te verdienen.

Al wil ik mijn paard 24/7 in een box zetten,dat is en blijft mijn zaak.Als de staleigenaar het hier niet mee eens is kan hij mij vragen het anders te doen en zo niet,mij verzoeken om te vertrekken.

Zelfs al zou er in dit geval ooit in het verleden toestemming zijn gegeven,dan nog licht je de eigenaar in dat de pony die dag van het terrein is.Dan voorkom je dus mensen en een klein kindje in paniek,dat heet goed fatsoen.

Bij mij zou de braderie te klein zijn geweest :o Blij te horen dat de pony elders staat,ik hoop dat jullie het daar naar je zin hebben en weer met een gerust hart kunnen slapen en genieten van jullie pony.
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 13-06-11 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:28

christel28 schreef:
precies...buiten zetten!!!! Niet geld ermee verdienen op braderies, lesjes en als zijnde wandelpony waarbij de pony "verhuurt" wordt aan derden...voor een uur! Onze pony is dag en nacht op weide zomers en in winter s'avonds binnen.

Dus beestje komt niets te kort...en lekker exploiteren tegen wil van eigenaar, nou geloof ik dus wel zo naïf dat je dan wel strafbaar bent. Overigens draagt die pensioneigenaar daar wel zijn BTW en Ondernemersbelasting daar voor af????? :+ Ach ja, hij loopt wel een keer tegen de verkeerde aan... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:48

Maar laat ik nou nooit achter de schermen mensen gaan opruien om tegen een TS een relletje te gaan schoppen.... :D En dat bedoel ik dus met mijn onderschrift, dus niks eigen schuld...vinger naar anderen....snappie??

Ik vind het in triest dat een moeder die een dochtertje heeft die gek op haar pony is en voor niets op stal aankomt en dat er dan volwassen miepen zijn die er dan maar op los gaan speculeren om die moeder die toch al met emoties thuis zit, even over de emmer te trekken en met wat voor doel???Macht tonen? Rellen? Iemand boos laten worden zodat ze kunnen temmen? Dat is toch op en top bokt? Of mensen laten komen naar het topic om weer even het oude sfeertje te laten herleven...heel triest...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 09:56

Citaat:
Ik ken deze stalling en mijn ervaring met deze stal is ook niet goed. :(
(Ik ga er niet verder op in omdat dit offtopic zou zijn)
Helaas zie ik de stalhouder wel voor zo iets aan en hierbij geloof ik dus het verhaal van Christel.
Daarom bood ik gelijk (voor tijdelijk)stalling aan toen ik dit topic las en dat is iets wat ik niet snel doe voor vreemden want ik ken Dynamiek en Christel niet.

Fijn dat je een plekje aanbod, en fijn dat er nog wat mensen zijn die ook problemen hebben gehad, ook per pb hebben we nog wat mensen gehoord die niet zon leuke ervaring hebben gehad. Weet je dat doet je goed om te horen dat je niet de enige bent, af en toe heb ik hier het gevoel dat je net voor gek wordt verklaard. Ps ik moet zeggen jullie hebben een mooie shet met een lief klein dochtertje erop! echt geweldig die kleine meid!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 10:02

Quellian schreef:
dynamiek schreef:
de stallingskosten zijn zelf met 25 euro verhoogd!

Als jullie 15 euro extra moeten betalen en Christel 25 euro, wat ze zwart op wit heeft staan, zie je dat je staleigenaar al met 2 maten meet.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:32

Ach joh een stal waar ik heb gestaan kon het zomaar wezen dat je buurman 25 euro minder of meer betaalde dan jij, zonder enig verschil in ''service''.. 15 of 25 euro vind ik niks raars aan.

Ts hoe is het inmiddels met je dochtertje? Heeft ze er wel weer vertrouwen in? :)

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:16

@Tinky12
In je reactie heb je helemaal gelijk. Dat bestrijd ik ook helemaal niet, ik denk er net zo over. Ik denk ook dat iedereen het daar wel mee eens is.
Ik probeer alleen aan te geven dat het erg jammer is dat we de andere kant van het verhaal niet horen. Wat dat ook moge zijn.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:27

Ik zou mooi niet vertrekken voordat ik het vooruitbetaalde stalgeld terug in mijn handjes had...

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:10

Kriel schreef:
Ik zou mooi niet vertrekken voordat ik het vooruitbetaalde stalgeld terug in mijn handjes had...

Het vooruitbetaalde geld kun je nooit terug eisen want je gaat zelf weg. Als je weggestuurd wordt is het wat anders.
Maar ik begrijp de eigenaars heel goed om daar niet wakker van te gaan liggen want ik zou mijn pony daar ook direkt weghalen als er zoiets zou gebeuren.

Ik vind ook dat de stalhouder een groot risico heeft genomen door de pony mee te nemen want stel dat er wat gebeurt onderweg naar de braderie toe (jijzelf hoeft niets fout te doen maar een ander kan ook tegen de trailer opknallen) of op de braderie met de pony. Hoe verklaar je dat tegenover de eigenaar?

Off topic
dynamiek schreef:
Ps ik moet zeggen jullie hebben een mooie shet met een lief klein dochtertje erop! echt geweldig die kleine meid!
Dit is niet mijn dochter hoor maar een kindje uit de buurt zij is de vaste verzorgster van Floor.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:14

_Karin schreef:
Het vooruitbetaalde geld kun je nooit terug eisen want je gaat zelf weg. Als je weggestuurd wordt is het wat anders.
Maar ik begrijp de eigenaars heel goed om daar niet wakker van te gaan liggen want ik zou mijn pony daar ook direkt weghalen als er zoiets zou gebeuren.

.

Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat er een stalovk is afgesloten en dan is er wel degelijk sprake van dat de stalhouder zich niet aan de afspraken heeft gehouden.

ralf123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:32

dynamiek schreef:
Er zit me wat dwars, een kennis van mij heeft hun shetlander gestalt in Lunteren bij een kindermanege!

Komen ze vandaag aan om met hun dochterje te gaan rijden, is de shetlander weg! Nergens te bekennen! Er was iemand thuis maar deed niet open, mijn vriendin is met haar verdrietige gehandicapte dochterje naar huis gereden en in Lunteren zijn ze eventjes gestopt om wat boodschapjes te gaan doen, ze hoorden muziek en gingen eventjes daar kijken en wat zien ze daar zijn ze rondjes met hun shetlander aan het lopen (zonder toestemming van de eigenaar) en vroegen daar geld voor! als motief gaven ze aan de shetlanders konden niet uit elkaar :+ Nu vraag ik mij af wat zijn je rechten en plichten ze mogen toch niet zomaar ongevraagd je pony meenemen ze krijgen hier geen onkosten voor de stallingskosten zijn zelf met 25 euro verhoogd!

Wie kan me vertellen hoe dit zit? en heeft dit ook meegemaakt?

Hoi,
Ik zou "Vereniging eigen paard", hiervoor inschakelen, die kunnen precies alles vertellen daarover, het mag overigens niet!!

Gr. Connie

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:38

vreemde situatie.

ik denk dat je blij bent dat je pony op een andere plek staat.

aan de andere kant, als het gemeld was voortijdig en het verdiende geld van je pony zou in vermindering worden gebracht van het stalgeld was het verhaaltje alweer wat anders;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:23

lageveld schreef:
@Tinky12
In je reactie heb je helemaal gelijk. Dat bestrijd ik ook helemaal niet, ik denk er net zo over. Ik denk ook dat iedereen het daar wel mee eens is.
Ik probeer alleen aan te geven dat het erg jammer is dat we de andere kant van het verhaal niet horen. Wat dat ook moge zijn.

Dat kan ik mij nu al voorstellen. Die andere kant van het verhaal is in zulke gevallen altijd, "het was afgesproken, wij doen niets verkeerd, wij mogen met deze pony geld verdienen op de braderie en andere plekken...., snap er niets van".

En als dat zo was, dan was er ook geen issue...want dan zal er ook wat tegenover staan, want zo werken afspraken, jij ditte, ik datte...maar als je openlijk op een forum je ongenoegen uit en ook je pony weghaalt, dan speelt er wel wat hoor, want dat doe je niet zomaar. Ten eerste moet je een andere plek zoeken en ten 2e moet je je pony verplaatsen, dan is je route naar je pony weer anders en dat hoeft niet makkelijker te zijn. Kortom niet iets waar je mee speelt als je kleine dochter in het spel zit.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:44

Dat denk ik ook, zou niet weten waarom iemand anders zo'n verhaal helemaal op bokt zet.
Ken ook wel aparte pensionhouders maar dit spant wel echt de kroon..

Fijn dat je naar een ander plekje bent ts, ik had die laatste 3 weken stalling ook lekker laten schieten, je moet een goed gevoel hebben en de mijne had daar ook geen dag langer gestaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:00

Toch blijf ik het een bijzonder verhaal vinden, want ik ken eigenlijk geen andere stalhouders die zo enorm toegewijd zijn, waar zoveel mee te regelen valt in het belang van je paard, waarmee alles in overleg gaat en waarbij alles mogelijk is.
Ik heb heel wat stalhouders meegemaakt in mijn eigenpaardencarriere en op deze mensen kan ik echt geen op- of aanmerkingen hebben. Sorry voor mijn scepticisme in dezen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:01

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal offtopic reacties verwijderd, blijf aub ontopic en reageer vriendelijk en respectvol naar elkaar. Aangezien de pony al weg is bij de betreffende stal, bedenk je dan ook even of het überhaupt nog nut heeft hier over door te blijven discussiëren :-)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:34

Chantaltje23 schreef:
Ik denk dat ook

Op basis waarvan? Je woont bepaalt niet in de regio van TS, dus in welke mate ken jij de stalhouder waar dit over gaat?

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:34

Waratje schreef:
Chantaltje23 schreef:
Ik denk dat ook

Op basis waarvan? Je woont bepaalt niet in de regio van TS, dus in welke mate ken jij de stalhouder waar dit over gaat?

Ik ken ze al 6 a 7 jaar...
en ik ben daar wel paar keer peer jaar..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:43

Tja..... ik ken ook hele toegewijde stallingseigenaren. Je moet er alleen wel een klik mee hebben, anders zijn ze niet bepaald toegewijd naar jou en je paard. ;)
Die heb je ook, he, zulke types. Zo heb ik er eens eentje meegemaakt, die dacht dat 'ie God himself was. Iedereen likte zijn hielen. Ik niet, vooral niet toen ik zag hoe veel paarden daar behandeld werden :( . Maar ja, niemand, NIEMAND die daar iets van zei. Ik vond dat heel apart, eerlijk gezegd. Maar ja, stel je voor dat je van die stallingsbaas afhankelijk bent (het was een vrij goedkope stalling), dan moet je wat....... Ik kan dat niet, ik lik geen hielen, ik ben een open boek :+ . Ben na 3 weken al opgestapt, het voelde zo niet goed daar. En als ik er nog aan denk hoe dat ging, kan ik alleen maar blij zijn dat ik van die k.tgasten af ben.

Maar ik ken mensen die echt lyrisch zijn over die stalling. :j