Juryleden die alles goed vinden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:45

Fitzroy schreef:
Bedanken die mensen ook het secretariaat, de ringmeester, de parkeerwacht, de barmedewerker enz enz? Dat kan ik me dus niet voorstellen. Een jurylid doet daar ook gewoon haar taak en hoeft daar echt niet extra voor bedankt te worden.

Eh nou, de mensen waar ik een interactie mee heb als het gaat om service of hulp of wat dan ook die bedank ik ja.
Enkele voorbeelden:

parkeerwacht: "Zet u de auto daar maar neer."
ik: "Okee, bedankt!"

barmedewerker: "Alstublieft mevrouw, uw cola light."
ik: "Dankuwel!"

ringmeester: "Lonneke Prins, jouw beurt!"
ik: "Mooi, dank je!"

secretariaat: <ik betaal, zij strepen mijn naam af>
ik: "Bedankt en tot ziens!"

jury: <heeft net mijn proef beoordeeld>
ik: "Bedankt voor uw tijd!"

opvoeding, iemand?

Kahawa

Re: Juryleden die alles goed vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:50

Bedankt voor je post. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:51

Ja, maar dan heb je rechtstreekse interactie en een gesprek met die persoon. In het geval van jureren is dat niet aan de orde. Wel als je je aanmeldt en je zegt: ik ben die en die en ik rijd uit hoofd. Als een jurylid dan zegt: oke, succes!, dan zeg ik ook wel bedankt. Maar na afloop bedanken voor iets waar ze (en ik dus zelf ook als jurylid) voor zitten, gaat mij nog steeds te ver.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:56

Nou oke, misschien is het wel meer een gevoelskwestie ofzoiets. Maar voor mij is het allemaal hetzelfde, zij verlenen mij een dienst, ik bedank hun, of ze er nou voor betaald worden of niet.
Kan zijn omdat ik het vroeger zo aangeleerd heb misschien, maar ik voelde me best een keer banketstaaf toen ik het een keer vergat en die jury iets heel aardigs op mijn coupon had gezet :')
Totdat ik dit topic las, ik had echt geen idee!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:00

Skygirl schreef:
Bedankt voor je post. :)

Hahahaha _/-\o_

Het duurde even voor ik em doorhad :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:43

:D Niobe, ik had het geschreven kunnen hebben.

Als de jury na de proef zegt: "graag gedaan, (verbeterpunten staan op de coupon en succes verder)"
is dat voor mij de reactie die ik verwacht als ik gezegd heb: "bedankt voor het jureren"

Ik word immers door een persoon beoordeeld en niet door jurynummer 25256 die de hele dag in een aquarium/auto op een eilandje zijn dingetje zit te doen als een robot. Menselijke interactie vind ik gewoon gewenst. Een simpel woord van waardering vind ik op zijn plek, ookal wordt die persoon ervoor betaald en kiest deze er zelf voor om zijn tijd op die manier in te vullen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:39

niobe en anne-gti ik ben het helemaal eens met jullie, vanwaar het wantrouwen dat als je vriendelijk bent dat je dan een extra gunst wenst?! er was even eerder iemand die de reclame van aardige [enge] mensen aanhaalde,die vond ik hier ook wel goed bij passen

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:02

Eerlijk gezegd, bedank ik nooit.... Ik heb wel een keertje met mn (nu oude paardje in t Z) excuses aangeboden aan de jury. Het was een slechte proef, wist niet hoe t nou kon waarom ze zo dwars was en niet meer vooruit wilde. Achteraf bleek dat ze ontzettend nodig moest plassen. Wel bedank ik meestal t sectretariaat voordat ik wegga, ook als ik in 'functie' ben als jury. Vind ik wel zo netjes.

Als ik jureer wil ik zelf nog wel eens na een gereden proef commentaar geven. Maar mensen die bij mij commentaar 'vragen' heb ik (nog) niet meegemaakt.

Wel had ik dat ik afgelopen zaterdag klaar was met mn eigen gereden twee proeven dat de jury naar me toe kwam bij de trailer. Ze zou in eerste instantie wegrijden, maar zag me denk ik staan. Ze reed een blokje om en kwam bij ons staan, raampje naar beneden, en vertelde dat ik alle winstpunten van de dag had meegenomen, en dat ik een ontzettend leuk paard had. Een goede partner keuze voor haar hengst die ze reed. Hi hi leuk toch?!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:14

Ik bedank eigenlijk ook nooit. Heb vroeger wel geleerd dat het afgroeten een dank je wel en teken van respect naar de jury is.

Over juryleden die alles goed vinden. Ik ben gisteren op wedstrijd geweest en had me afgelopen week enorm doorgereden. Zodanig dat ik de dagen voor de wedstrijd zelf niet heb kunnen rijden. Gelukkig was eea gisteren een beetje dicht en kon ik toch rijden. Ik had mijn gelpad op het zadel liggen om het zo nog enigzins comfortabel te maken tijdens het losrijden. Met losrijden kwam ik er al snel achter dat het eigenlijk net niet ging, laat staan zonder gelpad. Ik heb mijn voorleester netjes laten vragen of het een probleem was dat de pad erop bleef, met vermelding van reden uiteraard. Beide juryleden vonden het geen probleem. Ik ben zelfs niet afgestraft op het niet doorzitten tijdens de proef (B). Ik vond het super van de jury en kreeg achteraf nog de vraag of het nog ging. Overigens had ik -2 voor lief genomen in dit geval hoor. Zonder had ik gewoon echt niet kunnen starten.

Wat me wel opviel was de disscussie vooraf langs de kant. Ik had het er met mijn voorleester over en vroeg haar het te melden/vragen. Hoeveel mensen wel niet zeiden het gewoon te doen. Moest de jury maar op letten. >;) :roll: Sorry hoor, het regelement is er niet voor niks en als ik daar van af wil wijken, vind ik dat ik dat op z'n minst moet vragen of melden met omkleding van redenen. Gaat de jury niet akkoord, moet ik daar zelf mijn conclusies uit trekken. Eerlijkheid duurt het langst.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:18

Die gelpad op je zadel is gewoon toegestaan hoor.....dus dat had je niet hoeven vragen. Het is vriendelijk naar jou toe om dat doorzitten niet af te straffen maar niet eerlijk tegenover de andere deelnemers. Bij mij had je bij elk onderdeel gewoon een punt aftrek gehad......als je niet in orde bent, kun je er ook voor kiezen om niet te starten toch?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:32

Is een gelpad toegestaan? Ik dacht altijd dat onder het zadel wel mocht maar erop niet. Heb ik me dus druk lopen maken om niks. _O-

Een punt aftrek voor het niet doorzitten had ik gewoon voor lief genomen hoor. Het was mijn 2e wedstrijd en ik wilde zo graag starten. Was dus tandjes op elkaar en gaan.

Ik vond de jury in ieder geval 'meelevend'.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:06

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:07

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:10

Dank je wel voor de link. De gelpad blijft er vanaf nu dus standaard op.
Blijkt tevens dat het belangrijk is een keer in de zoveel tijd het regelement weer eens door te spitten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:21

Ik weet dat het een oud topic is, maar dit is een gevolg van juryleden die alles goed vinden. En in dit topic was een fijne discussie hierover tussen juryleden. Die dit topic nu ook weer zien verschijnen.

[JI] Frustratie omtrent jureren
En ik hoop hiermee collega juryleden te laten zien wat alles goed vinden voor je collega kan betekenen.
Gelukkig zijn er ook heel veel fijne juryleden hoor!