Met je kont in het zadel? Draag toch een SPORT-BH!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:14

Il00n__ schreef:
Sport BHs draag ik niet corrigerend hemd houd het ook tegen *D

Dat lukt toch volgens mij alleen met kleine cup. Het effect is zeer zeker niet het zelfde als de steun van een sport BH hoor! Ik heb zelf 7 jaar in een zeer luxe lingeriewinkel gewerkt waar we Shock Absorbers verkochten. Zelf trouwens van ee 70F naar een 70D cup gegaan door middel van een borstverkleining, wat een verademing....
Voordat jullie zeggen: een D cup is nog steeds groot....70D heeft de zelfde 'cup-inhoud' als een 75C alleen met een smal ruggetje!
De fout die veel vrouwen maken is dat ze zeggen als ze een hoger lettertje horen: ZOVEEL heb ik niet! Maar dit heeft dus te maken met de omvang van je romp, als je die te wijd neemt heb je sowieso geen goede steun. Dus moet jij je haakjes op het allerstrakste haakje doen en zit je BH niet netjes recht maar trekt omhoog van achter???? Een omvang kleiner nemen en een cupmaat groter!!!!!! :D
(Dus 70B staat aan cup-inhoud 75A bijvoorbeeld, 75B aan 70C)

Nexus

Re: Met je kont in het zadel? Draag toch een SPORT-BH!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:10

Bedankt voor de Wehkamp tip!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:15

sport bh's met paardrijden heerlijk...1 keer met beugel bh gereden en toen prikte idd de beugel door t stof heen nou ik was binnen 10 minute van me paard af dat is echt geen rijden..

Donsveertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:54

Als ik nu "gezegend" zou zijn met een cup C of groter, dan zou ik het doen, maar ik doe momenteel al moeite genoeg om "iets" zichtbaar te krijgen naar de buitenwereld.....

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:00

Donsveertje schreef:
Als ik nu "gezegend" zou zijn met een cup C of groter, dan zou ik het doen, maar ik doe momenteel al moeite genoeg om "iets" zichtbaar te krijgen naar de buitenwereld.....

je mag wel wat van mij overnemen, graag zelfs! :')

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:08

ik was eerst zo eigenwijs om te denken dat ik met 75E gewoon mijn normale BH aan kon houden met rijden, tot ik echt verschrikkelijk pijnlijke borsten begon te krijgen en ik me maar afvroeg wat er nou toch aan de hand was. Tot ik even logisch na ging denken en toch maar een sport BH ging kopen. Eerst eentje van de Hema maar die sneedt verschrikkelijk in mn schouders, dus toen maar wat meer uitgegeven en nu rij ik met een Shock Absorber level 4, de zwart-witte want die zorgt niet voor van die zogeheten Madonna puntjes haha maar ik ben er helemaal tevreden over en nergens meer last van gehad. een aanrader!

Ik heb m gekocht bij Run2Day op de Overtoom in Amsterdam, maar ze hadden ze ook bij Perry Sport (maar toen niet in mijn maat) en heel veel, en goedkoper, op Ebay maar ik wilde geen 8 dagen wachten tot t geleverd zou worden.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:12

Nou, ik ga toch maar een shock absorber kopen :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:15

Donsveertje schreef:

je ziet bij mij ook niet veel hoor en heb toch een c-cup ;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:36

Ik vraag me af waarom die sportbeha's zo duur zijn. Ik heb echt geen zin om 50euro uit te geven aan een bh, ik vind normale bh's van 20euro al zo duur.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:39

Hahaha ik moet wel erg lachen om dit topic.. Deze discussie heb ik laatst met een man gehad. Die wilde niet begrijpen waarom vrouwen niet in lingerie paardrijden maar gewoon in een degelijke sportbeha..

Ik heb sinds een tijdje eentje met een kruis op de rug, dan kunnen de bandjes sowieso niet zakken. Ideaal!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:47

DarkShines schreef:
Ik vraag me af waarom die sportbeha's zo duur zijn. Ik heb echt geen zin om 50euro uit te geven aan een bh, ik vind normale bh's van 20euro al zo duur.

Kwaliteit kost geld, simpel zat. Ze zijn het waard. Epplejeck had laatst trouwens voordeligere SA's.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:56

Bonprix heeft ook redelijk goedkope hoor :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:05

DarkShines schreef:

dat komt (denk ik) omdat de stof stevig genoeg moet zijn om goed steun te kunnen bieden.

bh's die kwalitatief ook nog goed zijn zijn voor mij toch al minimaal 35 euro.. dus van 50 kijk ik niet raar op :+

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:17

*\o/* bedankt TS, ik heb meteen 2 nieuwe besteld. De Shockabsorbers level 4, die bevallen echt heel goed. Wat ik me nu afvraag is of ik niet een maatje kleiner had moeten bestellen, vanwege die rib uit m'n lijf... :D Grapje, ik heb het er voor over!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:21

Rintah schreef:
DarkShines schreef:

dat komt (denk ik) omdat de stof stevig genoeg moet zijn om goed steun te kunnen bieden.

bh's die kwalitatief ook nog goed zijn zijn voor mij toch al minimaal 35 euro.. dus van 50 kijk ik niet raar op :+

Nou voor jou misschien maar ik krijg van de sportbh hang dingen.... mijn borsten zijn zwaar zonder beugel en stevige stof erboven heb ik geen steun. Vind de meeste sportbh een slap stofje waar erg veel rek in zit en je borsten pijnlijk tegen je aan gedrukt worden. ik heb steun aan de beugel en onderkant borsten nodig. Vooral die hempjes zijn een ramp met aandoen en ook met dragen lijk wel een hobbelzak.

Ene 20 euro voor een BH is niet duur en goed passende bh ben ik meestal meer kwijt.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:27

Ik draag ook altijd een sportBH, ik heb een F en moet er echt niet aan denken met een gewone bh te rijden := Maar ook bij een kleinere cup is het aan te raden een sportBH te dragen, buiten het comfort om ziet het er ook veel beter uit. Ik zie zo vaak meiden met afgezakte bh-bandjes rijden en alles hopst op een neer... echt geen gezicht :Y)

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:46

vind het een overbodige luxe :)

ken genoeg mense die zonder rijden en waar niks op en neer stuitert en er niet uit ziet.

ook bij mezelf, nergens last van

ook heb ik geen zin om dus 50 euro voor zo'n BH te gaan betalen, als je voor 10 euro al een lekker zittende BH hebt. Wij hebben ook niet zoveel te besteden dus darom helemaal.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:06

DarkShines schreef:

Als je nu eenmaal "gezegend" bent met een grote buste valt € 50,-- echt mee.
Voor "gewone" BH's betaal ik vaak € 65,--!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:12

@Qilan, als je dertien bent is het toch wel een iets andere situatie.
dan zijn je borsten nog aan het groeien en veel steviger :)

en jij vraagt mensen of ze een sportbh aanhebben? :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:22

Als ik 's avonds lekker op de bank zit, heb ik graag de konijntjes los in het hok, om het zo te zeggen. Maar maak ik dan even een vrolijk huppeltje als ik drinken in ga schenken bijvoorbeeld. Denk ik al: Aaaah oliebol, kan niet zonder bh.

Ik heb jarenlang paardgereden met een gewone bh, alleen zakten die bandjes af.
Ik kocht vervolgens goedkope sportbh's, en uiteindelijk nog een van de hema, omdat die in het ziekenhuis aan werden geprezen (in ieder geval bij borstoperaties). Best fijn, en best wat verschil met de andere bh's die ik had geprobeerd. Maar nog voelde ik mijn borsten bewegen. En niet alleen het bewegen, in de beweging voelde ik ook een soort steek.
Een maand of twee geleden heb ik een shockabsorber gekocht, mijn borsten zitten flink ingepakt nu en bewegen nauwelijks, en als ze bewegen, voel ik het in ieder geval niet meer.
Ja, prijzige aanschaf, ik geloof 50 euro. Maar het geld nu al dubbel en dwars waard.
Ik doe naast paardrijden ook aan spinning en ik ga nu helemaal los op spinning, omdat ik niet meer het gevoel heb dat m'n borsten genant op en neer kletsen.
Niet dat ik zulke grote borsten heb, een D-cup die mooi bij m'n lichaam past.
Maar ik had er wel last van.

Ik snap dan ook totáál niet dat mensen een gewone bh bij het sporten kunnen dragen. Soms zie ik het op en neer stuiteren dat ik denk: AAAAUW!
En als je er charmant uit wilt blijven zien, dan is het zeker geen overbodige luxe.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:50

Ik heb een heel bescheiden cupmaatje, ik kan ook rustig de trap op en af rennen zonder bh en een blauw oog kunnen ze me al helemaal niet veroorzaken maar ik ga denk ik toch maar eens rustig rondkijken voor een sportbh. Want eerlijk gezegd is het zelfs met mijn kleine cup niet echt prettig om een endurancetraining te rijden met een gewone bh aan. Maar als ik er dan veel geld aan uit moet geven ga ik eerst wel eens goed zoeken naar een goede die echt goed past en zonder madonna-tieten of doorschijn taferelen ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:59

ik lig in een deuk als ik sommige opmerkingen lees...
Wat ook helpt is gewoon een strak topje (is niet zo duur bij de zeeman, dus geen hempje, maar echt een elastisch topje) over je bh aandoen. Ik moet zeggen dat ik er lichtjes aan verslaafd ben geraakt. Lijkt alles wel gelijk een cup kleiner, maar zit heerlijk. Dus ik kan mn gewone bh's dragen, maar dat extra topje eroverheen houd alles stevig op zijn plek. Ik heb al eeuwen niet meer gereden, maar met wandelen en rennen is het ideaal.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:31

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:28

Pffff, heb het nog warm van al het passen. Vraagje: waarom heb ik toch het gevoel dat iedere sportbh bewegingsvrijheid van mijn armen beperkt? Dan bedoel ik met je arm voor langs bewegen, snijdend gevoel door zijkant van de bh. Bandjes zitten niet te strak ofzo op de schouder. Ik twijfel nu tussen bovengenoemde SA run en een sporttop van nike. Zucht...

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:32

ik heb 70F/G maar rijdt altijd met een gewone bh niks geen last van hopen of pijnlijke dingen :P
is het dan nog nodig ? en zijn er in die maat wel van die bh's te vinden ?
sorry heb niet alles doorgelezen