Merkkleding ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:58

ik heb een zwak voor de wat duurdere merkkleding, kingsland etc. dit omdat ik het gewoon erg mooie spullen vind die (bij mij) langer meegaan en mooier blijven dan de goedkopere merken.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:05

Mij maakt het niets uit wat iemand aan heeft, ik let er totaal niet op. Ik heb mensen bij mij op stal die de duurste spullen gebruiken en dragen en mensen die in hun gewone kloffie hun paard komen doen, omdat ze dat lekkerder vinden zitten. Ik bemoei me er niet mee..

Zelf draag ik de ene keer iets duurs, de andere keer iets goedkoops.. als ik het zelf maar mooi vind en dat het lekker zit, het maakt me geen zak uit wat een ander daarvan vindt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:13

MarkusHaifa1 schreef:
Ik rijdt eigenlijk alleen maar met merkkleding... Gewoon omdat ik het mooi vind :). Maar ik sta ook op een dure stal dus daar zien ze je niet graag komen met vieze laarzen of een vieze broek of jas... Het is idd vreemd maar ze kijken dus ABSOLUUT niet naar je om als je decathlon kleding draagt. Liever lamicell,PK,Anky,EquiTheme,etc...

Kunnen die dure merken niet vies worden dan? :? En andersom: kunnen niet merk-kleren niet schoon zijn?

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:17

bij ons is dat erg aan de gang. geen paard, geen aandacht. hoe mooier de spullen, des te meer respect, jammer hoor. zo ging het trouwens ook op mijn middelbare school zo. veel geld, oke. eigen paard? direct populair.

Marco_1

Re: Merkkleding ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:25

hmmm... ik kijk er nooit iemand op aan of ze merk of geen merk hebben.

ik zelf loop wel altijd in merk en als er een nieuwe colletie uit is word er gelijk een nieuw set gekocht ja ik zeg ook eerlijk ik ben verwend...
maar ik heb het gewoon getroffen en er zijn mensen die minder bedeelt zijn en zich het niet kunnen/willen veroorlovenv maar je kan niet over iemand oordelen over alleen zijn of haar kleding en als je dat wel doet ben je er laag bij de grond

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:39

je verzorgt je niet merkkleding toch niet automatisch minder goed?

ik draag/heb zelf vanalles. van kingsland tot harry's horse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:43

Marco_1, ze zegt toch niet dat ze dr paard op z'n flikker geeft?

Toen mijn paard slobber over m'n McGregor polo heen gooide vond ik dat ook heel erg, terwijl ie dat dagelijks doet bij shirtjes van 20-30 euro en nee dan vind ik het niet erg. Stel dat ik het moet vervangen, dan doet dat niet zo'n pijn in m'n portemonnee! Logisch!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:46

dan denk ik,waarom doe je dan je dure Mcgregor polo aan naar je paard,met toch wel een vergroot risico op vies worden ;)

ik draag bv graag scapa,maar draag alleen de meer verwassen en minder mooie shirts als ik naar mijn (vieze ;) ) pony toe ga

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:51

Snoevie, omdat daar niet altijd tijd voor is? Omdat ik soms alleen maar ff hallo kom zeggen?

Als ik ga rijden of longeren of alleen maar poetsen dan doe ik echt geen dure merkkleding aan.
Tenzij het 'paardenkleding' is. Als mijn Pikeur jas vies word of mijn Eurostar rijbroek vind ik dat niet erg, dat hoef ik toch niet aan in het dagelijkse leven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:52

okee dat snap ik,dat schreef je er niet bij,daarom dacht ik dat dus,vandaar mijn reactie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:54

Ach, de wereld vergaat niet als ie morst op mijn dure polo, maar ik baal er wel van :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:57

als ik naar de manege ga,ben ik daar voor mijn paarden,dan hou ik er rekening mee dat je weleens vies kan worden.
ik ga nooit alleen maar om wat te drinken. ik ben er bijna dagelijks om mijn paarden te verzorgen

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:48

ik let er inderdaad zelf niet op want ik heb ook wel iets beters te doen maar toch heeft de ts wel gelijk
de paarden wereld is en blijft toch een wereld van kijken en gezien worden ! en dan zijn en toch mensen die wel kijken maar de pk jas !
maar het kan ook heel anders en heel gezellig zijn dat zeker weten ! met mensen die kijken naar hoe je echt bent en niet hoe je d`r uit ziet !

maar dat is niet alleen in de paarden wereld toch ? :j

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:59

Het zou me grofweg gezegd een rotzorg zijn wat voor merk iedereen draagt. Gaat het er uiteindelijk niet om dat jij je er lekker in voelt, dat het past en dat jij het zelf mooi vind? Ik kan me er niet zo druk om maken wat andere van me vinden.

Heb het op de manege vroeger ook meegemaakt. Ik had een HH broek aan en die was versleten toen zei er ene pensionklant: Als je niet eens een normale broek kan kopen dan moet je maar stoppen met paardrijden, dit ziet er echt niet uit.

Het enige wat ik terug gezegd heb was: Als het je niet aanstaat kan je 2 dingen doen je draait je om loopt weg en kijkt niet meer naar me. als je dat niet kan dan trek je toch lekker je eigen portomonee?

Is niet alleen in de paardenwereld maar is overal hoor. Er zijn teveel mensen die op teveel op andere letten inplaats van eerst naar zichzelf te kijken, laat iedereen in zijn waarde.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:27

MarkusHaifa1 schreef:
JAHAAAA het was een grap :) even een korte samenvatting: ik ben veertien, heb een persoonlijke moederslaaf die in vodden rondloopt, maar dat kan me niet schelen. Iedereen z'n moeder loopt er bij ons zo bij. Ook heb ik geen Aston Martin (heeft iedereen al...) maar een Mercedes met trekhaak, DUH! Ik ga vaak iets drinken in de kantine met vriendinnen als ik m'n mooie RIJkleren aanheb. En ik raak m'n pony bijna nooit aan. Zo,dus dit ben 'ik' :)

Dit is dus de EXACTE beschrijving van het standaard meisje waar ik op concours tegen moet rijden :+

Outfit ruiter: GPA SpeedAir/Samshield cap met swarosfki - GPA/ANIMO rijjasje - ANIMO/Eurostar rijbroek - Dúúúre leren rijlaarzen met héél veel swarofski en lak - dikke laag foundation en mascara :')
Outfit paard: Prestige tuig - Dekje + oornetje van sponsor familiebedrijf met swarofski
Outfit moeder: Dure merkkleding - hoge hakken - perfect dik opgemaakt - zware stinkende parfum
Outfit groom: Simpele maar toch leuke HH of BR kleding - werkschoenen

Ruitertje gaat met haar voeten in de laarzen staan en wacht tot de ritsen worden dichtgeritst. Pony staat inmiddels al helemaal opgezadeld klaar.
Ruitertje wordt op de pony gezet en gaat rijden, gaat het niet naar verwachting komt het ruitertje de ring uit, stapt af en geeft scheldend de pony aan de groom.
Ruitertje wordt getroost door mammie en krijgt nog wat extra zakgeld voor 'goed gedrag'.

Ik rijd hier dan tussen met mijn rijjasje van €50 en Mountain Horse rijbroek. Ik vind goede kwaliteit erg belangrijk, dus heb al drie jaar dezelfde KLjas...:p, had ik deze niet gehad was ik niet geaccepteerd haha...
Ik heb wel een GPA cap en een Hows bp, maar meer omdat de HHvariant mij gewoon echt niet fijn zat, heb hiervoor heel internet afgespeurd tot ik ze ergens betaalbaar vond :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:43

Ik zie het al helemaal voor me, Barbie_Blue, zo'n verwend krengig ruitertje _O-

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:24

En waar vallen ariat en human nature (van de ANWB) onder :P
Als ik een jas aan heb met paardrijden, dan is dat meestal een human nature jas :)

Met paardrijden, boeit het me een stuk minder wat ik aan heb, als ik er maar goed mee kan rijden. Meestal komt dan neer op een paardrijbroek schoenen en chaps (nu inmiddels dan wel leren laarzen) met een wat ouder shirtje of topje en als het wat kouder is een hooded sweater van de studentenvereniging of de menvereniging en mijn HH cap :)
Zeg altijd maar zo: het maakt voor het paard niet uit wat je draagt. :P

Voor schoenen ben ik wel vaak een stuk duurder uit dan gemiddeld, omdat die echt gewoon goed moeten zitten en omdat in goedkope schoenen vaak mijn zooltjes niet passen en bij schoenen is mijn ervaring vaak: goedkoop is duurkoop. Maar goed, heb dan ook wel een beetje probleemvoeten en heb niet graag pijn in mijn rug, voet, been of what ever vanwege slechte schoenen.

De manege waar ik op rijdt, ligt midden in het bos en in de zomer zijn het meest buitenritten.
Sommige mensen met een eigen paard rijden ook bitloos en sommige doen ook parelli en/of natural horsemanship of een eigen variant daarop ;)
En ook zijn er mensen die er western rijden (alhoewel die officieel op de andere pensionstal staan, die pal naast de manege/pensionstal ligt, waar ik rijd)
Nieuwe mensen weten alleen vaak niet eens, dat het officieel 2 verschillende eigenaren zijn.
Het is een redelijk eenvoudige manege, welliswaar wel met een (semi) binnenbak, maar zonder bv een tredmolen oid.
Je merkt dan ook dat hier niet echte kakkers rondlopen en het eigenlijk helemaal niet zoveel uitmaakt wat je aanhebt, als je er maar veilig mee kan rijden ;)
Meeste mensen op de manege rijden met chaps en ook redelijk wat met rubberen laarzen.

Maar ben het eigenlijk gewoon eens met de meeste hier.
Laat iedereen lekker vrij in wat hij of zij aan heeft of het nou een duur merk is of een goedkoop merk, nieuw of 2de hands, dat heeft verder niets met verzorgd eruitzien of onverzorgd eruitzien te maken.

btw: ik vind niet iedereen die in dure kleding loopt gelijk een kakker hoor. ;) Kakker is meer de manier waarop iemand zich gedraagd ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:49

Ik heb lekker ook 2 klonen van Jazz en Gribaldi en Okidoki en 6 van Totilas :+

sylvia792

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:34

nou het zou niet uit moeten maken en voor kakkers ga ik zeker weten niet meer aan de kant....

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:38

nog nooit van gehoord

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 18:45

sylvia792 schreef:
nou het zou niet uit moeten maken en voor kakkers ga ik zeker weten niet meer aan de kant....

haha , nee had ik laatst ook met me powny tussen de paarden , vond een of ander Z vrouw niet gepast en reed bijna tegen mij aan.
Wat krijg ik , een 'als blikken konden doden , was je er nu niet meer' blik en een' pff, pony ruiters 8)7 ' naar me hoofd.
Ik heb me dood gelachen _O-

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:27

Liessie82 schreef:
Dat bruine, zwarte, cognac tuig is dus zo 2010.
Nee, ik heb echt het nieuwste van het nieuwste.
Een nieuw soort materiaal, geen leer meer, want leer is ook zo 2010.
Het nieuwe materiaal zit vol met 24 karaats goud en puur zilver, maar toch super soepel en oersterk.
Het zilver in het tuig werkt gelijk ontsmettend en helend, waardoor er nooit meer drukplekken ontstaan.
En natuurlijk belegt met miljoenen edelstenen
. Tot de meest zeldzame aan toe :P
Kost een paar duiten, maar ach in vergelijking met mijn totale vermogen is dat maar kleingeld.

wel fijn dat het zilver in je tuig er meteen voor zorgt dat er geen drukplekken meer ontstaan want van die edelstenen onder het zadel lijkt me niet echt lekker voor je paardje :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:21

xxOrlando schreef:
sylvia792 schreef:

haha , nee had ik laatst ook met me powny tussen de paarden , vond een of ander Z vrouw niet gepast en reed bijna tegen mij aan.
Wat krijg ik , een 'als blikken konden doden , was je er nu niet meer' blik en een' pff, pony ruiters 8)7 ' naar me hoofd.
Ik heb me dood gelachen _O-

_O-

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:29

lelijke_heks schreef:
Liessie82 schreef:
Dat bruine, zwarte, cognac tuig is dus zo 2010.
Nee, ik heb echt het nieuwste van het nieuwste.
Een nieuw soort materiaal, geen leer meer, want leer is ook zo 2010.
Het nieuwe materiaal zit vol met 24 karaats goud en puur zilver, maar toch super soepel en oersterk.
Het zilver in het tuig werkt gelijk ontsmettend en helend, waardoor er nooit meer drukplekken ontstaan.
En natuurlijk belegt met miljoenen edelstenen
. Tot de meest zeldzame aan toe :P
Kost een paar duiten, maar ach in vergelijking met mijn totale vermogen is dat maar kleingeld.

wel fijn dat het zilver in je tuig er meteen voor zorgt dat er geen drukplekken meer ontstaan want van die edelstenen onder het zadel lijkt me niet echt lekker voor je paardje :')

We zijn natuurlijk niet helemaal gek hè, dus die edelstenen zitten natuurlijk niet daar waar ze hinder kunnen opleveren voor het paard en de ruiter. ;)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:18

Moderatoropmerking:
Topic kan weer open. Wel bij deze een dringend verzoek om ontopic te blijven. Het was even lachen, iedereen heeft zijn pleziertje weer gehad, de offtopic berichten zijn verwijderd, nu graag weer serieus en ontopic verder :)