rijden met dit weer?(stormachtig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Re: rijden met dit weer?(stormachtig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:00

gewoon lekker rijden! vind het niet vervelend ofzo, alleen het paard is meer oplettend en schrikkeriger. maar daar leert ie ook weer van dus waarom niet?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:01

Wij hebben de afgelopen dag niet gereden omdat er takken van de bomen vlogen. Als je dan zo'n tak op je hasses hebt ben je niet blij :+ . Maar vandaag wel weer gereden, beetje winderig maar wel te doen!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:05

Gister heb ik ook lekker een buitenrit gemaakt.
Met mijn draver die vaak lekker wilt schrikken en daarna lekker hyper wordt.

Heb ook over de open vlakte gereden waar ik bijna van haar afwaaide, en de paardetende golven over de kant sloegen, maar ze gaf nerges om en vond het heeeeeeeeeeerlijk :D.
Ff lekker uitgewaaid!

Britsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:09

Voor ieder persoon & paard ligt dat waarschijnlijk anders, dus gwn doen jullie er alle 2 niks om geven denk ik :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:51

Suus_ schreef:
Gister heb ik ook lekker een buitenrit gemaakt.
Met mijn draver die vaak lekker wilt schrikken en daarna lekker hyper wordt.

Heb ook over de open vlakte gereden waar ik bijna van haar afwaaide, en de paardetende golven over de kant sloegen, maar ze gaf nerges om en vond het heeeeeeeeeeerlijk :D.
Ff lekker uitgewaaid!

Hier nog een hoor! Lekker uitwaaien langs de zeedijk, en ja daar waait het hard haha.
Paardlief had van de week door tijdgebrek niet veel gedaan (es gelongeerd en in de bak gereden ofzo? :P ), en ik woon tegenwoordig ergenst anders waardoor het niet echt m'n verzorgpaard meer is. Maar goed ik was in de buurt dus wou een ritje doen.
K'heb het geweten, hij was knettergek maar ach ik had er zelf ook zin aan, dus we waren samen enthousiast. :+
Gezellig toch. :Y)

Echt mensen, ik word zo moe van dat gemiep. Gewoon rijden met je donder en je niet aanstellen. Dan doet je paard maar gek, dan schrikt 'ie maar eens. Jammer dan hoor.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:00

Ik vind dit weer nog een leuke training voor wedstrijden. Daar zijn de temperatuur en weersomstandigheden zeker niet altijd ideaal, en paarden moeten volgens mij hier meer leren omgaan. Ze moeten leren zich op de ruiter te concentreren, hoe moeilijk dat voor die ruiter ook is ;) Ja, tuurlijk zijn ze het eerste half uur wat drukker, maar de kunst is net om hier door te rijden.

superwoman15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:04

GEWOON rijden kan makkelijk! ondanks de storm.. die paarden kunnnen wel ergens tegen hoor :+

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:31

Ik heb het probleem dat ik mezelf niet kan concentreren. Vind in het donker rijden ook lastig. Maar het is nu zo heerlijk rustig dat ik lekker thuis les heb afgesproken.

Chrystall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:43

Dat gemuts... Gewoon rijden hoor. Als jij je normaal gedraagt, doet je paard dat ook. Daarnaast blijft het een levend dier, ook als het dertig graden is kan hij schrikken. Het enige waarmee je dit probleem oplost is door te trainen op het moment dat het waait.

Appie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:09

saarie schreef:
Ik heb een overdekte buitenbak (dus wel met dak, maar open wanden) en ik rij niet met dit weer. Paard flipte aan de longeerlijn al helemaal de pan uit :P Ze ging zo aan de kletter dat de vonken letterlijk uit de ijzers sloegen toen ze tegen elkaar kwamen, had gelukkig al springschoenen aan gedaan.

Heb er 1 keer eerder met zulk weer gereden en na 10 minuten was ze zo zeiknat van de stress dat ik er maar mee gestopt ben.

Ik ga met dit weer naar het bos. Heerlijk uitwaaien en met een handgalopje van 20 minuutjes is paard wel uit de frisse gevarenzone :D

Appie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:10

Miss_Malfoy schreef:
[

Echt mensen, ik word zo moe van dat gemiep. Gewoon rijden met je donder en je niet aanstellen. Dan doet je paard maar gek, dan schrikt 'ie maar eens. Jammer dan hoor.

Inderdaad, hand voor, verlicht zitten, galopperen en niet miepen :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:14

Idd Appie12. Gewoon je paard voor zijn. Jij wilt hard? Prima joh dan doen we dat toch lekker. :D

Appie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:20

Miss_Malfoy schreef:
Idd Appie12. Gewoon je paard voor zijn. Jij wilt hard? Prima joh dan doen we dat toch lekker. :D

En dat is zoo heerlijk :D Tranen in je ogen van de wind! Wij waren met een stel en iedereen genoot! Ok, de paarden waren echt fris, maar ik zei gelijk al, jongens aangalopperen en die beesten moeten ff hun ei kwijt!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:23

Jep idd. Ik ging gister met 60 km pu langs de zeedijk, jeeeej!

Appie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:25

Miss_Malfoy schreef:
Jep idd. Ik ging gister met 60 km pu langs de zeedijk, jeeeej!

Das gaaf! Dat hebben we niet hier!

Doe trouwens vaak ook: zondagochtend proefje rijden op wedstrijd en dan zondagmiddag nog ff een uurtje naar het bos. Ja met een dressuurpaard :oo :D :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:29

Haahaha kijk goed opgevoed dressuurpaard, zo hoort het!

Ja arme wandelaars die ik daar in de verte niet had zien lopen. Sorry toet toet mijn rem is euhhh kapoet!!!
Normaal niet zo erg, ik kon wel vaart minderen maar stoppen ging moeilijker. En om 'm nou gemeen op de rem te trekken... Ruimte zat daar dus vond het wel best. Flikkerde er nog bijna af met op het eind de dijk op galoperen, meen wat een power heeft dat beest toch. Zeker met dit weer. :')

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:31

Gewoon rijden, niet te flauw doen. Ik vind het heerlijk met die wind, geeft het toch iets extra's. Beter dan een nat pak toch.

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:54

Ik rijd ook gewoon! alleen af en toe wordt je bijna van je paard afgeblazen! :')
Vindt het wel wat lastig rijden. Kan me minder consentreren met die wind.. zuist de hele tijd zo om je kop haha of er komt wind onder je cap... :+
Maarja een dag niet gereden is een dag niet geleefd.. ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:32

-> SV

Romeo98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:33

Ik heb zaterdag ook lekker een buiten rit gemaakt. Lekker gelopje en ze waren weer rustig :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:25

Inmiddels is dit topic weer achterhaald. Gisteren heerlijk buiten gereden, in de zon zonder wind en zonder jas. Het leek wel lente!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:36

Maandag nog gereden op mn bijrijdpaardje in Noordwijk en het waaide ook flink toen. Gewoon lekker naar buiten hoor, Kev is dan ook heel lievv en Braaf :j

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:17

Achterhaald voor jou weersomstandigheden misschien, Bloodymary, maar hier waait het nog behoorlijk!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:37

Tja en hier regent het inmiddels, dus nog geen lente (zou ook wel erg vroeg zijn, maar dat is ook weer niet erg).

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:20

Wij zijn een vrijdag in de storm wel gewoon naar buiten gegaan om een rondje te rijden,
paarden snappen alleen niets van de wind, en zullen met tegenwind sneller gaan stilstaan en met meewind snel gaan lopen omdat het voelt als druk. Maar mijn verzorgpony's zijn nogal tsja makkelijk en bij ons ging het gewoon goed.