Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:27

Ik vind van mezelf dat ik ook wel onder de categorie 'mooi weer ruiter' val... :o

Ik heb de halve winter niet gereden omdat ik er gewoon totaal geen zin in had, wel gelongeerd hoor.
Nu het weer wat beter is ben ik hem weer lekker aan het oppakken en heb er weer zin in.

Zoals hierboven ook al gezegd is ben ik met mooi weer ook langer bezig, lekker afspuiten naderhand (als het niet te koud is).
Als het echt koud is dan heeft mijn pony meestal lekker een dagje vrij, maar als dat lang aanhoudt zal ik mezelf er toch overheen moeten zetten.

Gelukkig komt de zomer er weer aan! :D

xRevanche

Re: Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:41

Ik ga ook altijd rijden maakt niet uit wat voor weer het is..
Maar ik vind de zomer wel vele leuker om te rijden

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:04

Als kind reed ik altijd, wat voor weer het ook was. Regen, sneeuw, koud, temperaturen onder het nulpunt, maakte me allemaal niet uit. Nu ben ik toch wel veel meer een watje geworden. Komt omdat ik aan een binnenbak gewend ben geraakt op de pensionstal waar ik reed. Slecht weer, lekker de binnenbak in. Zo snel het miezerde sjeesde ik naar binnen. Nu mijn paardje verhuisd naar een plek zonder binnenbak, zal ik me daar in de herfst en winter toch echt overheen moeten zetten en maar weer moeten wennen aan het buiten rijden, ondanks weeromstandigheden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:09

In de winter rijd ik aanzienlijk minder omdat ik vind dat ik na een zware training de dag erna ook de spieren moet belasten (dus even rekken en strekken en bewegen zegmaar) in de winter is onze bak vaak slecht en dus beperk ik me sterk tot buitenritten. Maar... ik rijd wel.

Wel doe ik s'winters meer aan vrijspringen, dit kan dan net wel in de bak (1 deel is minder zwaar, daar plant ik de hindernis in de rest van de bak doet ze dan niks belastend. Onder het zadel is het lastig om 1 zijde te werken en 3 zijdes niks te doen ;) )

Dus nee mooiweer ruiter niet echt, maar vind het wel veeeeel lekkerder rijden :P