Uiterlijk tijdens het paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jamiroquai

Re: Uiterlijk tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:06

Ik zorg er wel voor dat ik er een beetje redelijk uitzie. Poloshirt met kraagje en de kleuren kleding een beetje op elkaar afgestemd. Als ik iets nieuws koop, houd ik daar gewoon rekening mee. Ik heb veel bruin op een bruinbonte, dan draag ik een licht gekleurd shirtje erop.

Het moet wel zo in de wasmachine en de droger geknikkerd kunnen worden en een strijkbout kennen ze natuurlijk ook niet.

Geen make- up en haren in een staartje. stalschoenen en met rijden passende chaps aan. Voila!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:31

charlyloveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:49

gewoon zwarte broek en oude trui, klaarr

Sphie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:50

Het interesseert mij ook niet echt nee.
Gewoon een simpel vest, en een rijbroek.

Noor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:28

Ik let er niet echt op, ik heb ook echt niet allemaal verschillende kleuren peesbeschermers. Ik heb gewoon 1 paar, en ik zie wel welk sjabrak ik die dag op doe.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:32

Nou ik zie er niet uit als ik ga rijden hoor. :')
Rijbroek aan, laarzen aan, mn haar zit lelijk en in de war, oud vies shirt aan, jas erover en rijden :+
Behalve met shoots.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:34

als je er mooi uitziet gaat je paard echt niet beter van lopen hoor :'). ik kom altijd smerig thuis als ik bij mn pony ben geweest, waarom zou ik me dan optutten? haha gewoon haar opbinden, kleren aan die voor de hand liggen en hoppa :P

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:54

Nou idd, als ik na de paarden weer thuis ben, duik ik onder de douche en tover ik mezelf om in een hele mooie, opgetutte vrouw met prachtige kleding. :D

DeadxStarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:06

Margoooo schreef:
Het enige wat mij uitmaakt, is dat het geen kleren zijn die ik bv ook naar school draag, dat vind ik gewoon een vies idee :o

Verder maakt mij het echt niets uit!

Dat vind ik weer raar :P Wordt je kleding niet gewassen..? :')

@ manex: Hoezo is dat nou weer lachwekkend? Iedereen moet toch doen waar hij/zij zin in heeft? Ik vind het ook netter staan als alles een beetje bij elkaar past. Ipv 10 verschillende kleuren. Maar dan nog moet iemand dat zelf weten..

Ik heb meestal vrij makkelijke kleuren aan, ik heb 2 zwarte rijbroeken, 1 witte die ik nooit draag :+ (alleen voor wedstrijden), 2 grijs, en derest in verschillende bruintinten. Dus dat kan bijna overal bij.. Boven kleding is ook vaak zwart, bruin of grijs.
En m'n paardenjas is zwart dus dat is helemaal makkelijk :Y)
Ik ga niet thuis van te voren kijken wat voor kleur bovenkleding ik aan doe speciaal bij het dekje, tenzij het echt voor de foto's is ofzo, of een clinic! :D

Wat make up betreft, dat wisselt heel erg. Als ik 's morgens gelijk naar stal ga, heb ik meestal geen make up op, of alleen mascara. Maar kom ik ergens anders vandaan, dan heb ik wel is wat meer op (oogpotlood, soms oogschaduw).
Maar speciaal voor t rijden opmaken; nee dat niet :D
Haar zit meestal ook simpel in een staart of vlecht.

En inderdaad, alles gaat gewoon in de wasmachine, dus mij interesseert het vrij weinig of m'n kleding vies wordt. Of het nou m'n 'mooie setje' is, of m'n oude kleding. Vies worden hoort bij de paarden :D

Snap niet dat mensen zich soms zo druk maken om het feit dat iemand graag in setjes rijd. Who cares :+
De 1 vind een te grote trui lekker rijden, en de ander in een nette polo of wat dan ook..

RikLoverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:32

Ik zorg wel dat ik er een beetje redelijk uitzie hoor :P maar het gaat vooral om dat het dan comfortabel zit.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:59

Ik wil kleding aan waar ik me prettig in voel. Vroeger reed ik met een oude jas, maar tegenwoordig met een getailleerde paardrijjas. Merk dat ik me daarin een stuk prettiger voel. Een rijbroek staat me sowieso niet zo goed (dikke dijen), dus ik probeer de bovenkant er niet al te massief uit te laten zien.. Het aanpassen van cap enzo vind ik onzin, soms zelfs lelijk.. Te gemaakt vind ik sowieso lelijk :p in het dagelijks leven hou ik ook niet van aangepaste kleding als in tasje, schoentjes, riem of sjaal in zelfde kleur.. Liever creatiever combineren!
Ik heb geen setjes, maar vind dekjes in mooie kleuren wel leuk. Ik wil trouwens niet dat dekje heel erg bij mijn kleding vloekt..

Oja, ik las dat iemand het raar vond kleding voor normaal gescheiden te houden van rijkleding. Ik doe dat zelf ook. Vooral in de zomer ben ik altijd helemaal zwart als ik terug kom :p vegen op shirt, rijbroek, armen en gezicht door zand, borstelen en vieze paardenmonden. Als mijn paard iets krijgt nadat hij zijn bit in heeft, komt er een kotsachtig goedje uit z'n mond dat hij graag aan mij afveegt. In de wasmachine gaan al die vlekken er vaak niet uit, dus al helemaal niet bij de fijnere, luxere stoffen van de dagelijkse kleding!

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:25

Een van de eerste dingen die mij op mijn eerste les verteld werdt was dat paardrijden geen modeshow lopen was, maar dat je comfortabele kleding moest aantrekken. Kleding die lekker zit, maar je ook niet hinderd met rijden. Ik heb gewoon mijn rijbroek en laarzen aan en aan gelang het weer een t-shirt of een trui. Ik wil er wel leuk uitzien, maar niet ten koste van het rijcomfort, als je daar van kunt spreken. Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die als schoonmaak paal gebruikt wordt door paarden. ;)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:05

Mijn rijbroeken zijn ook vaak basiskleuren; zwart,grijs,donkerblauw,lichtblauwrozeen 2 geblokte. Ik doe wel vaak mooie kleding aan naar de paardjes. Maar alleen als ik het al een keer heb gedragen en het anders toch in de was ging :j
En ik ben meestal in de setjes :o

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:10

Ik ben totaal niet met mijn uiterlijk bezig als ik bij mijn paarden ben. De kleding die ik dan draag moet functioneel zijn en lekker zitten, verder interesseert het me niet. Moet er op m'n werk al netjes uitzien, dus vind het wel fijn om bij de paarden in m'n oude kloffie te lopen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:10

Ik heb bijna geen setjes. Maar let er wel op dat het leuk staat!

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:14

KautoStar schreef:
Een van de eerste dingen die mij op mijn eerste les verteld werdt was dat paardrijden geen modeshow lopen was, maar dat je comfortabele kleding moest aantrekken. Kleding die lekker zit, maar je ook niet hinderd met rijden.

Ik haal uit je profiel dat je wat ouder was dan ik toen je begon :p ik was 8 en over kleding werd helemaal niets gezegd. Zijn eerste paardrijles reed ik volgens mij in legging of trainingsbroek ofzo met kaplaarzen, met als resultaat dikke blauwe knieën! Snel een tweedehands rijbroekje aangeschaft. Een witte, dat vond mijn ma zo mooi :+ zou nu niet zo snel naar les in een witte broek! Niemand volgens mij. Toch weer dat nare uiterlijk!

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:33

Ik ben in November 2009 pas met paardrijden begonnen en ben dus inderdaad wat ouder. Grappig dat men meestal begint over witte broeken tijdens het paardrijden. Ik begin daar dus niet aan. Wit is voor mij een no-go deel. Na het rijden moet ik altijd het paard afzadelen (omdat ik altijd de laatste les van de avond heb), en paarden vinden het vaak wel leuk om je als schuurpaal te gebruiken. Witte broeken zijn zo vuil en volgens mij alleen maar leuk als je een wedstrijd rijdt. Maar dat is mijn mening. Voor mij moet rijkleding lekker zitten en geen last vormen voor mij of het paard. Tijdens mijn eerste rijles had ik een legging aan en cowboy laarzen. Mij was verteld dat spijkerbroeken niet echt lekker zitten met rijden en dat ik geen veter schoenen of laarzen aanmocht. De legging en laarzen waren dus het enige dat in de buurt kwam. Na de eerste les heb ik meteen een rijbroek gekocht en ik kon laarzen lenen van mijn baas. Daar kon ik even mee vooruit.

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:09

Ach, het maakt voor mij niks uit!
Heb nu al zovaak mee gemaakt dat ik in een spijkerbroek gewoon op mijn paard ben geklommen :P
Dan ging ik eigenlijk alleen even naar me paard om te knuffelen. Maar dan werd et zo mooi weer, dat ik er toch maar even op ga zitten! :D
Ik hou daar van te voren nooit echt rekening mee, met wedstrijden is dat natuurlijk anders.
En als ik les zou volgen ook. Maar dan ga je der ook echt heen om paard te rijden! :+

Gewoon even tussendoor een stukje stappen of onverwacht rijden, vind ik vooral dat et lekker moet zitten!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:24

Bij mij is het afhankelijk van wat ik ga doen. Bij een buitenrit let ik er op dat ik meestal wel lange mouwen heb, ivm insekten en takken. Op de club let ik er meestal wel op dat het niet vloekt met elkaar, wat ik aan heb. In de winter moet het warm zijn en in de zomer koel. Waar ik wel van baal is die korte mode. Die truien, die net mijn rug bloot laten. Brrr! Voor mij moet kleding dus vooral praktisch zijn. Maar dat moet het bij mij overal hoor. Ik houd ook van mooie kleding, maar met 3 honden, 3 paarden en 3 kids, moeten ze ook makkelijk gewassen kunnen worden en niet te besmettelijk zijn.

Groetjes,
Anouk

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:35

Ik let er wel op dat ik niet in verschrikkelijke kleding combinaties loop.
Ik vind het zelf gewoon fijn om er niet bij te lopen alsof ik net uit mijn bed kom, maar dat is gewoon persoonlijk. Natuurlijk heb ik wel eens een dag (vooral in vakanties) dat ik geen zin heb om make-up op te doen en een prachtig kleding setje aan te trekken. Maar als ik er tijd en zin in heb vind ik het fijner om met make-up en niet al te lelijke kleding naar de stal te gaan.

jet99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:43

ik wil er tijdens het rijden natuurlijk niet als een ouwde zwerver uitzien :+ maar verder doe ik altijd gewoon een rijbroek en een T-shirt aan:p

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:29

nee meen je niet,
je gaat je toch niet druk maken over of je kleding bij een dekje past?!

zowieiso, ik rijd op een manege, dus veel dekjes:P
gewoon me paardrijbroek en een lekker warme trui

oke, ik geloof ook dat als je nettere kleren aandoet je netter rijd, maar!
als dat echt veel verschil bij je maakt, vind ik je geen goede ruiter
je zou toch altijd goed moeten rijden, wat voor kleren je aanhebt

als ik het maar warm heb vind ik het goed :P

DeadxStarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:31

Bigbrown, je spreekt je zelf best wel tegen..
En het heeft niets met een slechte of goede ruiters te maken..
Zoals hier al eerder werd gezegd, het kan wel degelijk meetellen wat je aan hebt.
En nee, dat geldt niet voor iedereen. Ook kan het met een hele wijde trui er bijv. anders uitzien. Dus niet dat je dan niet goed zit, maar zo lijkt het dan wel.

Vind het het heel erg kort door de bocht wat je zegt.. :)

MyNynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:50

ik heb gewoon een rijbroek aan en een shirt dat ik toevallig die dag aan heb (dan moet die wel lekker zitten en niet te nieuw zijn)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:33

Ik vind het wel altijd een leuk idee om alles bijpassend te krijgen,
maar dat red ik toch nooit. ;)

Bruine rijbroek, zwarte laarzen, bruine cap, goed begin,
lol, neon geel dekje. Daar ging mn plan. :')