Zijn er al paarden geblesseerd door de sneeuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:48

Hoi hoi

Ik heb mijn paarden ook al dik een week op stal staan. Wij staan midden in Den haag en de buitenbak is 0ngeveer 3 min lopen door de straten. En aangezien die spek en spekglad zijn door het ijs kan ik daar niet overheen.

Ook is onze buitenbak ( die niet van ons is maar van een stichting waar wij gebruik van mogen maken) heuvelig opgevroren en hele delen zijn echt net een ijsbaan. Daar kunnen ze dus ook niet in.

Ik heb er 3 op ijzers lopen en twee bloodvoets. Stiften ben ik zeker geen voorstander van als je ze samen los laat. Mochten ze elkaar raken met spelen dan heb je meteen een aardige wond.

Wel gaan alle paarden behalve mijn haflinger los op het terrein ( wat niet groot is maar het is tenminste wat)

Ik zou na een week binnenstaan je paarden niet zo los gooien in de bak of wei de kans op blessures is dan een stuk groter.

Hopen dat die van mij vandaag weer naar buiten kunnen.

MightyJoe

Re: Zijn er al paarden geblesseerd door de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:58

Mijn paard zal echt gek worden als hij zo lang op stal moest staan. Hij staat elke dag gewoon buiten. met ijzers. En er is nog niks mis gegaan.

xxmarinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:59

bij ons op stal staat er al 1 hoefbevangen door de kou..

flowergarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:57

xxmarinthe schreef:
bij ons op stal staat er al 1 hoefbevangen door de kou..

hoefbevangen door de kou? hoe bedoel je dat precies ?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:05

Zal denk ik eerder spierbevangen zijn?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:12

Ons paard krijg je nu niet eens de stal in. Ze staat lekker 24/7 buiten met schuilstal.

Ze weet precies op welke stukken ze kan draven en op welke stukken ze voorzichtig moet stappen.

Ze heeft wel een paar dagen een dik been gehad maar daar liep ze niet kreupel op en het was ook niet heet.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:23

Wat is Shaddy toch een mazzelaar dat ze kan kiezen! Die van ons hebben af en toe een frisse neus. Prince wil niet alleen buiten staan, anders zou ie buiten mogen. Sam vind het even leuk maar is een echte koukleum, net als zijn bazin! ;) Des staat even graag buiten als binnen.
Hoe is het met je paardjes?

flowergarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 00:03

robesh schreef:
Hoi hoi

Ik heb mijn paarden ook al dik een week op stal staan. Wij staan midden in Den haag en de buitenbak is 0ngeveer 3 min lopen door de straten. En aangezien die spek en spekglad zijn door het ijs kan ik daar niet overheen.

Ook is onze buitenbak ( die niet van ons is maar van een stichting waar wij gebruik van mogen maken) heuvelig opgevroren en hele delen zijn echt net een ijsbaan. Daar kunnen ze dus ook niet in.

Ik heb er 3 op ijzers lopen en twee bloodvoets. Stiften ben ik zeker geen voorstander van als je ze samen los laat. Mochten ze elkaar raken met spelen dan heb je meteen een aardige wond.

Wel gaan alle paarden behalve mijn haflinger los op het terrein ( wat niet groot is maar het is tenminste wat)

Ik zou na een week binnenstaan je paarden niet zo los gooien in de bak of wei de kans op blessures is dan een stuk groter.

Hopen dat die van mij vandaag weer naar buiten kunnen.

Ja jammer he voor de paarden dit weer! Wel leuk dat je midden in den haag staat zeg met je paarden... Lijkt me super gezellig

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 00:17

mijn paard gaat sochtends het land in en gaat ergens staan en komt daar niet meer weg, ze durft niet te lopen.
als ik haar uit het land haal loopt ze heel voorzichtig en met wat pauze's wel mee.

mijn andere paard vertikt het helemaal om mee te lopen, die wil alleen over het ijs lopen omdat dat recht is en het bulterige blubs land (wat nu hard is) niet zo fijn loopt wil ze daar niet op..

sijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 00:25

onze paarden staan zonder ijzers gewoon buiten maar met ijzers moet je het niet doen daar door heeft ons ene paard 2 jaar geleden een blesure gekregen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:38

sijs schreef:
onze paarden staan zonder ijzers gewoon buiten maar met ijzers moet je het niet doen daar door heeft ons ene paard 2 jaar geleden een blesure gekregen

De mijne staan ook met ijzers gewoon buiten. Ze lopen er ook mee over de plekken waar ijs ligt (wel wat voorzichtiger natuurlijk).
Maar omdat zij altijd buiten staan zijn ze het gewend. Je kan niet je paard na 2 weken stal ineens op het ijs zetten.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:38

En hoe gaat het nu qua blessures??

Onze wei is spiegelglad..... >;)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:40

Brainless schreef:
sijs schreef:

De mijne staan ook met ijzers gewoon buiten. Ze lopen er ook mee over de plekken waar ijs ligt (wel wat voorzichtiger natuurlijk).
Maar omdat zij altijd buiten staan zijn ze het gewend. Je kan niet je paard na 2 weken stal ineens op het ijs zetten.

Ik heb ook geen problemen met mijn paard op ijzers. Loopt ook gewoon buiten. Hij doet ook gewoon voorzichtig :j

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:42

Mijne staat nog steeds dag en nacht buiten.

Niks aan de hand, hij kijkt zelf wel uit waar ie wel of niet kan lopen

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:51

Mijn paarden staan ook gewoon buiten. Al vind ik het nu wel sneu omdat het heel glad is door de dooi. Het is dus voorzichtig lopen naar de voerplaats en de drinkbak en weer terug. Meer bewegen ze nu niet. Het pad naar de grote wei is nu ook te glad. Anders hadden ze daar iedere dag even de beentjes kunnen strekken. Hopelijk kunnen we van het weekend weer een rustig buitenritje maken na 6 weken!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:00

Vandaag voor het eerst hebik ze binnen gehouden. Toen ik met de kruiwagen ruwvoer richting de weide ging, viel ik al twee keer. De ijsplaat is nu zo glad en staat onder water. Hopelijk vanavond wat minder, kunnen ze dan naar buiten tijdens het mesten.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:08

bij ons staan ze ook gewoon buiten, de paarden snappen zelf wel dat ze voorzichtig moeten doen.
ze hebben ook gewoon ijzers.
we zetten ze gewoon elke dag een paard uurtje buiten, zo kunnen ze hun energie een beetje kwijt en gaan ze niet rennen.

ik zag net ergens een reactie over sneeuwbeslag, werkt dat een beetje?

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:27

met beenbeschermers om heb ik zegewoon in de wei gezet niks aan de hand :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:29

De enige blessure die wij hebben was een hoezweer door de dooi. :+ :P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:59

_Stephanie schreef:
bij ons staan ze ook gewoon buiten, de paarden snappen zelf wel dat ze voorzichtig moeten doen.
ze hebben ook gewoon ijzers.
we zetten ze gewoon elke dag een paard uurtje buiten, zo kunnen ze hun energie een beetje kwijt en gaan ze niet rennen.

ik zag net ergens een reactie over sneeuwbeslag, werkt dat een beetje?

bij sneeuw wel, het voorkomt die ijsballen onder de voeten. tegen gladheid doet t niks

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:16

als je kalkoengaten hebt kan je ook nog 5 mm kalkoenen erin draaien tegen de gladheid.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:22

Nog steeds gewoon iedere dag buiten gehad en nog steeds geen blessures.
Stalgenootjes hebben de paarden geloof ik 2 dagen binnen gehad omdat ze het te glad vonden, maar die van mij zoekt het maar uit buiten }>
Hij is heel voorzichtig en weet precies wat ie wel en niet kan.
's Avonds laat ik hem dan nog los in de binnenbak en dan gaat ie wel gek doen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:43

Chaos schreef:
De enige blessure die wij hebben was een hoezweer door de dooi. :+ :P

Hier ook een zoolkneuzing/hoefzweer, niet door de dooi maar door de harde onreglmaige grond.
Kan gebeuren...

@ Pally, wat heb je toch een brááf paard :D :D . Wou dat moeders ook zo was....

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:44

Kendra schreef:
@ Pally, wat heb je toch een brááf paard :D :D . Wou dat moeders ook zo was....

:j Ik had laatst ook gereden, hartstikke braaf. Na het rijden nog ff los gelaten en toen ging hij gek doen.
Hij houd altijd rekening met mij <3
Een goede start is het halve werk en dat heb ik toch mooi aan jullie te danken ;)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:46

Die van mij is helaas (indirect) geblesseerd. De wei was spekglad, niet te doen. Paardlief los in de binnenbak en beestje ging volledig los.... Heeft zich dus verstapt. Het lijk tot noch toe niks ernstigs, loopt al vrijwel weer goed, maar was toch even schrikken. :=