Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:52

Ga denk ik die bont-beenwarmers van de EJ bestellen, houdt het weer wat warmer! :D

Mijn laarzen zal ik vanavond eens flink onder handen nemen, maar heb ze wel echt voor op stal en zal ze dus ook nooit weer mooi krijgen. :+

magic_lover

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:55

ohja nu je het zegt! pff.... die hebben niet zoveel zin dus :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:55

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:57

ML: Ik had daar ook naar gekeken, maar van koude onderbenen heb ik nooit zo'n last wel van koude voeten en tenen.

Falona: ik heb ze in het echt gezien. Maar qua lengte halen ze echt niet mijn enkels. Het stukje beenwarmer wat je ziet is niet zo lang en nu heb ik ook hele lange benen, maar ik denk dat ze bij mij maar tot de helft komen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:30

de mijne:
Afbeelding
neuzen.. en nee doe er niks raars mee.. :+
Afbeelding
hakken ook wel een beetje dat rare 'vouwtje'
Afbeelding
en niet heel duidelijk maar even snel voor het idee kwa hoogte, mijn benen zijn tot de knieholte 51cm.
Afbeelding

zien d'r al behoorlijk afgeragd uit dus... :Y)
heb ze toen ik ze net had ingesprayd, en 2/3 week terug een beetje gepoetst met schoenpoets. verder telkens afspoelen en droogmaken als ze vies zijn.

misschien is het wel beter om er van die dingen in te doen die je ook in je rijlaarzen doet als je ze zo hebt staan, dat ze dan minder inzakken.... maargoed opzich stoort het niet als je ze aan hebt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:36

jij hebt inderdaad ook dat rare vouwtje bij de hiel! Maar mijn laarzen zijn niet zo kaal aan de neuzen, terwijl ik dat bij mijn jodphurs wel altijd makkelijk heb. En ik moet zeggen ik ben er niet zo voorzichtig mee. Ik bagger echt overal doorheen. Misschien ligt het eraan dat ik ze vaker heb gesprayd.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:39

Mijn zus heeft een ouder model Hman Nature laarzen, en de neuzen daarvan waren ook nog niet zo heel erg kaal...
Mijn jodpurs daarintegen zijn wel heel kaal aan de neus, maar met een beetje schoensmeer weer als nieuw.
Ben benieuwd hoe deze laarzen het gaan houden, maar onze ervaring met ANWB laarsjes is dat ze best lang netjes blijven, ook met een hooooooop modder :) Nou denk ik wel dat gewoon zand (als in strand/rijbak) sneller zorgt voor kale neuzen dan "smeuïge" modder :') _O-

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:40

Ja ik ook, doe er alles mee, loop er gemiddeld dagelijks minimaal 5 a 6 uur op.

maar dat zou heel goed kunnen hoor, toen ik ze net ingesprayd had zag je de druppeltjes er ook echt op liggen, en nu worden de neuzen echt 'nat' zegmaar, mijn voeten zijn nog altijd droog.
maar zal eens even spul halen en ze dan weer een grote beurt geven, even netjes in de poets en spraytje erover, dan zijn ze weer zo goed als nieuw :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:41

wij hebben 'smeuige' modder in de wei en tapijt in de bak, misschien helpt dat ook mee :')
moet wel zeggen dat de neuzen zo minder erg lijken als op foto. foto is met flits gemaakt dus lijkt het nog iets dramatischer :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:44

Ik heb ze sinds september echt iedere dag aan voor minimaal 3 uur maar meestal langer. En tijdens het lesgeven zien mijn laarzen allerlei soorten bodems. Binnenbakken, buitenbakken en allerlei soorten zand erin. Ook thuis bij onze paarden door de weiden, door de modder, in de stal enz. En ik vind zelf dat ze er eigenlijk nog keurig uitzien. Mijn jodphurs moest ik in ieder geval vaker poetsen/insprayen om ze er zo uit te laten zien.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:44

Ik heb toevallig afgelopen vrijdag de outdoorlaarzen van mijn zus gepoetst, want die had ik geleend :P
Ik heb ze schoongemaakt en "verzorgd" met petrie cleaner en cream. Toen goed laten drogen en opgewreven, dat hielp al enorm. Vervolgens heb ik de voet en andere gladlederen onderdelen in de schoensmeer gezet en die later opgepoetst met een panty (voor het glanzen...) en als laatste idd die spray eroverheen en toen bleven de druppeltjes er ook op liggen ipv dat het in de schoen trok. Dus ik denk dat zo'n behandeling niet verkeerd is :P

Die tapijtstukjes zullen idd ook meehelpen, in combinatie met zand werken die echt als schuurpapier :')

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:46

Inderdaad bij mij blijven de druppels er ook opliggen. Zodra het weer echt in het leer trekt, maak ik ze weer goed schoon met een natte doek en spray ik ze opnieuw in. Echt poetsen met schoensmeer heb ik nog nooit gedaan.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:51

heb ze bij een anwb winkel gekocht, kon ik passen.
ze adviseerde een maat kleiner maar heb toch eigen maat genomen, beetje spijt van want rekken wat uit maar nu met de kou ideaal met dikke sokken.
ben er heel blij mee, zool aan achterkant laat iets los maar nog prima waterdicht.
als dat minder is ga ik trug want wil wel droge voeten houden.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:55

zou ik ook mee terug gaan zit een jaar (of was het nou 2 jaar?) garantie bij op de zool etc.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:57

Tot 2 jaar na aankoop, zag ik net op de site.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:03

Ik heb hier ook nog van dat Petrie spul staan, zal ik daar zo ook eens mee beginnen. :j :D

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:53

Ik heb ze gister ook besteld, de zwarte. Ben heel benieuwd of het wat is, hoop iig dat mijn kuiten erin komen. Heb ook maar gewoon mijn vaste maat besteld anders gaat mijn kuit denk ik sowieso niet passen :(

Vroeg me alleen af wie er allemaal mee rijd, lijkt mij namelijk best link met die zool en zijn ze niet te breed?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:54

magic_lover schreef:
zou ik ook mee terug gaan zit een jaar (of was het nou 2 jaar?) garantie bij op de zool etc.

Oh echt?
Is dat alleen aan de buitenkant of ook de binnenkant? :=
Ik heb de mijne vorige winter gekocht, en de hele binnenvoering is losgelaten en de binnenzool. Maar doordat de voering er los in zit en die zool ook is het helemaal bobbelig. Krijg ze ook niet goed meer uit als ik ze aan heb, want dan komt dus de hele voering vanaf m'n tenen mee en blijf ik hangen :7 Draag ze dus ook nooit meer.. Had voor dat geld toch wel verwacht dat ze iets meer dan 1 winter mee zouden gaan :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:57

Absoluut terug gaan!!! Zit een jaar garantie op en mijn ervaring is echt heel goed bij de ANWB!!!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:59

Hmzzz, volgens mij is dat jaar inmiddels net voorbij. Heb ze vorig jaar net voor de winter gekocht en aan het eind van de winter begon dat geklooi met die voering (heb er wel veel op gelopen hoor, maar spoelde ze altijd netjes af en regelmatig gepoetst en ingesprayed met het spul van de anwb). Ze hebben de hele zomer in de kast gestaan natuurlijk en dacht laatst van ik probeer het weer eens, maar was echt geen doen meer :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:16

Proberen kan altijd!! Wie weet wat ze er mee doen!?!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:16

ik was gewoon terug gegaan hoor, en nu ook nog... gewoon proberen ze zijn duur zat.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:26

Dan ga ik toch maar eens informeren :j Ze liepen heerlijk, dus vindt het wel zonde dat ik ze zo snel al niet meer kan dragen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:26

Ik heb m'n bonnetje gevonden! Heb ze op 3-12-2009 gekocht! Zit dus nog net binnen het jaar :=
Edit: Heb even op de site zitten kijken, maar nu staat bij de aanbieding dat er 2 jaar garantie op zit.
Wel wazig trouwens, de hele inkt op m'n bonnetje verbleekt, is echt nog heel slecht te lezen, dus die inkt gaat niet eens 2 jaar mee :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:42

Dat heb je met die moderne bonnetjes. Zeker als ze ergens in het licht liggen verbleekt de inkt. Of eigenlijk, het is geen inkt, die bonnetjes worden met thermische warmte gekleurd. Houdt maar eens een aansteker onder zo'n bonnetje, wordt meteen zwart.
Plakband over de tekst kunnen ze ook heel slecht tegen, dan is de tekst ook binnen 3 dagen weg. Het beste kan je van dergelijke bonnetjes een scan of kopie maken.